Zip 4t 2000 loopt niet goed

Nickdekruijf

New Member
Goedemorgen iedereen,

Bij mijn zip 4t 2000 versie heb ik last dat die te weinig kracht geeft om op te trekken. Wanneer ik hem op de standaard zet pakt die hem meteen op en wanneer ik er mee ga rijden maakt die harde lage toeren en pakt die hem slecht. Daarna pakt die hem en trekt die langzaam op. Wanneer de motor warm is trekt die wel ietsjes beter en is de topsnelheid wat hoger.
Ik heb een malossi vario met 6,5 gram rollen. Standaard v-snaar, Malossi witte drukveer en trekveren met 1000rpm. Verder zit er een sproeier 78 in en voor de rest is alles standaard. Is er iemand die weet wat het probleem is en hoe ik het kan verhelpen?
 
Advertisement - register to remove this

Inderdaad. Originele drukveer, trekveertjes, vario en rollen kom je al een heel eind. Malossi vario is totaal weggegooid geld. Vooral bij 4taktjes met een Malossi Variateur moet je sowieso zwaarder gaan in je rollen ivm lichtere variateur. Malossi V Snaar is totaal anders etc...etc...

Ik rij zelf met nieuwe originele variateur, 5.7 grams rollen, originele drukveer en trekveertjes (Omega) en orignele Piaggio Vsnaar met sproeier 80 en Ducati Grijs CDI. Trekt lekker en gaat tussen 60 en 65kmpu (max 70 op teller). Snap echt niet dat ze Malossi Multivar voor 4takts verkopen. Maatje van mij reedt op een begeven moment nog maar 38kmpu met malossi setup. Voor 2taktjes is het natuurlijk een heel ander verhaal.

Maar als reactie op je verhaal @Nickdekruijf, Luchtfilter schoon? Rolletjes niet vlak? V-Snaar goed en geen groefjes of scheurtjes? Hoelang heb je die multivar er al op zitten? etc..etc...
 
Last edited:
Inderdaad. Originele drukveer, trekveertjes, vario en rollen kom je al een heel eind. Malossi vario is totaal weggegooid geld. Vooral bij 4taktjes met een Malossi Variateur moet je sowieso zwaarder gaan in je rollen ivm lichtere variateur. Malossi V Snaar is totaal anders etc...etc...

Ik rij zelf met nieuwe originele variateur, 5.7 grams rollen, originele drukveer en trekveertjes (Omega) en orignele Piaggio Vsnaar met sproeier 80 en Ducati Grijs CDI. Trekt lekker en gaat tussen 60 en 65kmpu (max 70 op teller). Snap echt niet dat ze Malossi Multivar voor 4takts verkopen. Maatje van mij reedt op een begeven moment nog maar 38kmpu met malossi setup. Voor 2taktjes is het natuurlijk een heel ander verhaal.

Maar als reactie op je verhaal @Nickdekruijf, Luchtfilter schoon? Rolletjes niet vlak? V-Snaar goed en geen groefjes of scheurtjes? Hoelang heb je die multivar er al op zitten? etc..etc...

Bedankt voor jullie tips. Ja die mallossi drukveer zal het denk ik zijn gezien ik die als laatste heb vervangen en daarna waarschijnlijk dat deed.
Verder is de luchtfilter keurig schoon en de v snaar is niks mee aan de hand. Wat voor trekveertjes van omega heb jij dan?
 
Back
Top