Zenith verslijt bougies als een gek?!

Postal

Well-Known Member
Hallo,

Ik ben totaal nieuw op dit forum en heb eigenlijk weinig verstand van scooters, ik kan de meeste dingen zelf vervangen maar 'problem solving' gaat me te ver.

Een maandje terug starte mijn scooter niet meer, nieuwe bougie erin gezet en alles deed het weer perfect maar niet voor lang. Ongeveer een week later probeerde ik hem te starten, hij deed het eventjes maar viel direct weer uit. Dit weer verholpen door een nieuw bougie en alles draaide weer goed. Nu is dit dus al een keer of 4 gebeurd en ik ben nu benieuwd naar een meer permanente oplossing voor mijn probleem.

Ik hoop dat het iemand bekend in de oren klinkt en iemand mij een oplossing kan bieden.

De specs die je misschien nodig hebt van m'n zenith:
70cc, nieuwe membraam, 20.000+ op de teller.

mvg,
Dennis
 
Advertisement - register to remove this

Welke kleur is je bougie?misschien is je afstelling niet goed,
en rij je op mengsmering of met oliepompje?
ik zou je aanraden om als je met oliepomp rijd, op mengsmering over te stappen.
 
Welke kleur is je bougie?misschien is je afstelling niet goed,
en rij je op mengsmering of met oliepompje?
ik zou je aanraden om als je met oliepomp rijd, op mengsmering over te stappen.

mengsmering?
uit de tank? Nee! die olie die daarin zit is om te janken..

ontopic:
wat voor 70cc is het?
welke maat carb heb je?
wat voor filter?
 
Hallo,

Ik ben totaal nieuw op dit forum en heb eigenlijk weinig verstand van scooters, ik kan de meeste dingen zelf vervangen maar 'problem solving' gaat me te ver.

Een maandje terug starte mijn scooter niet meer, nieuwe bougie erin gezet en alles deed het weer perfect maar niet voor lang. Ongeveer een week later probeerde ik hem te starten, hij deed het eventjes maar viel direct weer uit. Dit weer verholpen door een nieuw bougie en alles draaide weer goed. Nu is dit dus al een keer of 4 gebeurd en ik ben nu benieuwd naar een meer permanente oplossing voor mijn probleem.

Ik hoop dat het iemand bekend in de oren klinkt en iemand mij een oplossing kan bieden.

De specs die je misschien nodig hebt van m'n zenith:
70cc, nieuwe membraam, 20.000+ op de teller.

mvg,
Dennis

Als het echt 20.000 toeren draaid snap ik het wel:!
 
UPDATE -.-

Scooter deed weer vreemd vanochtend, nieuwe bougie erin en hij deed het even goed, toen na 5 minuten viel die telkens weg (nog niet uit) kwamen wat puffen uit de uitlaat en vervolgens viel die helemaal uit.

Wie kan mij uit de brand helpen? :/
 
Kleur van de pufjes?
Wit <= koppakking weg. (wit is nl koelvloeistof die in je cc loopt)
Zwart <= vragen aan de mensen hier, geen id.

Mjah in de hoop dat het wit is weet je nu mss wat er is. Anders, meer info
:henko:
 
Kleur van de pufjes?
Wit <= koppakking weg. (wit is nl koelvloeistof die in je cc loopt)
Zwart <= vragen aan de mensen hier, geen id.

Mjah in de hoop dat het wit is weet je nu mss wat er is. Anders, meer info
:henko:


Ik had muziek op en het viel me pas later op en heb dus niet de kans meer gekregen om een pufje te zien voordat die uitviel :/ Maar de koppakking is 2500km geleden vervangen (samen met de cilinder) dus het lijkt me sterk dat die al weg is?

En ok :) Mensen hier, wat betekent een zwarte puf? en jah jah schot voor open doel dus laat dat maar :p
 
Back
Top