Zelf overschrijven Euro4 Dellorto ECS

Leuk!!

Als rollerbank proof de bedoeling is dan zou ik gaan voor RPM met hysteresis. Op de rollerbank sta je immers stil tenzij ze snelheid pakken van een sensor in de carter maar met RPM zit je altijd goed. Gebruik de hysteresis om te zorgen dat de snelheid iets fluctueert want daar let de politie op heb ik ooit eens begrepen. Als het te constant is verdenken ze een begrenzer.
 
Ik lees dit topic met veel interesse. Deze week heb ik een Kymco Agiliy euro 4 snor gerepareerd voor iemand en het is de bedoeling dat deze binnenkort naar als brom gekeurd gaat worden. Er zit een Kymco-carburateur in alleen zitten er nog twee extra slangen op aangesloten voor de ECU waarschijnlijk. Toen ik op internet keek voor een brom-ecu, schrok ik van de enorme prijzen. De bedoeling is om hem uiteindelijk op ongeveer 53-54 km/u te krijgen voor de keuring.
Is er misschien iemand in de omgeving van
Zwolle die mij kan helpen? Ik overweeg bijna om gewoon een oude carburateur er op te zetten en een oude brom-cdi met wat varioringen te monteren, uiteraard met wat aanpassingen aan de kabelboom.
Wat raden jullie aan?
Wat ik mij ook afvraag: als je een oudere carburateur erin plaatst, komt hij dan wel door de keuring want je maakt er dan eigenlijk een euro 3-norm van.
Ik heb bakken vol onderdelen dus dit is een serieuze optie denk ik.
 
Last edited:
Ik lees dit topic met veel interesse. Deze week heb ik een Kymco Agiliy euro 4 snor gerepareerd voor iemand en het is de bedoeling dat deze binnenkort naar als brom gekeurd gaat worden. Er zit een Kymco-carburateur in alleen zitten er nog twee extra slangen op aangesloten voor de ECU waarschijnlijk. Toen ik op internet keek voor een brom-ecu, schrok ik van de enorme prijzen. De bedoeling is om hem uiteindelijk op ongeveer 53-54 km/u te krijgen voor de keuring.
Is er misschien iemand in de omgeving van
Zwolle die mij kan helpen? Ik overweeg bijna om gewoon een oude carburateur er op te zetten en een oude brom-cdi met wat varioringen te monteren, uiteraard met wat aanpassingen aan de kabelboom.
Wat raden jullie aan?
Heb je een foto van de carb en de slangen?
 
Heb je een foto van de carb en de slangen?
Helaas niet, de scooter is alweer opgehaald. Volgens mij was het een echte Kymco-carburateur. Er zat echter wel een hele aparte korte stationairsproeier in. Deze heb ik vervangen door een nieuwe 35 en de scooter liep daarna weer perfect. Ook vond ik het raar dat er een hoofdsproeier 84 in zat. Deze heb ik vervangen door een 82 (5mm). Hoort hier niet een 80 in te zitten?
 
Ik denk dat je je vergist. Er worden geen slangen aangesloten op een ecu. Ik denk dat je de slangen vd solonoides bedoelt die op de carburateur aangesloten horen. De elektrische aansluitingen vd solonoides worden wel aangesloten op de ecu.

Ik denk dat je hier een aparte topic voor moet maken want dit hoort niet echt hier thuis.
 
Last edited:
Back
Top