Goedendag allemaal,
Als amateur sleutelaar voor de hobby een klusscooter gekregen van mijn zwager.
Probleem is als volgt.
Scooter startte eerst niet met elektrische start, vervolgens enkel kick (in die tijd viel hij ook uit tijdens het rijden) en daarna startte hij helemaal niet meer.
Vanaf dat moment kreeg ik hem.
Nu zelf de bougie en accu vervangen en daarmee start hij met kicken (af en toe moeilijk) weer.
Echter gebeurd er nog een (voor mij) vreemde combinatie.
Hij lijkt stationair vrij laag in toeren te lopen en de benzine ruikt deels onverbrand.
Bij het aanzetten van het groot licht zakken de toeren tot het niveau dat de scooter uitvalt. Bij dimlicht (die het niet doet op de sidelight na) blijft de scooter de helft van de tijd wel aan bij stationair draaien.
De led verlichting zie je ook haperen op het moment dat hij laag in de toeren lijkt te draaien.
Een stelschroef zoals ik die van vroeger ken zit nu op deze directe injectie.
Zou dit dan een kleppenafstelling probleem zijn of wellicht de Lambdasonde in combinatie met het feit dat het dimlicht gewoon stuk is? (Groot licht doet het wel, maar dan valt hij dus uit (zelfde main beam)).
De rijervaring is dat hij in het begin de ene keer zo wegrijd na het kicken en 1/2x en de andere keer na moeilijk starten lijkt te verzuipen maar als hij eenmaal loopt je ook prima op de max van 35 kph kan rijden zonder dat hij stottert.
Ik zie jullie reacties graag tegemoet want zou hem graag stationair kunnen laten draaien en dat het dimlicht weer juist werkt.
P.s. stuurkappen er ook af gehad en daar zie ik geen bijzonderheden.
Brandstofslang niet verstopt
Luchtfilter helemaal schoon
Bougie vervangen (origineel)
Accu vervangen (origineel)
Als amateur sleutelaar voor de hobby een klusscooter gekregen van mijn zwager.
Probleem is als volgt.
Scooter startte eerst niet met elektrische start, vervolgens enkel kick (in die tijd viel hij ook uit tijdens het rijden) en daarna startte hij helemaal niet meer.
Vanaf dat moment kreeg ik hem.
Nu zelf de bougie en accu vervangen en daarmee start hij met kicken (af en toe moeilijk) weer.
Echter gebeurd er nog een (voor mij) vreemde combinatie.
Hij lijkt stationair vrij laag in toeren te lopen en de benzine ruikt deels onverbrand.
Bij het aanzetten van het groot licht zakken de toeren tot het niveau dat de scooter uitvalt. Bij dimlicht (die het niet doet op de sidelight na) blijft de scooter de helft van de tijd wel aan bij stationair draaien.
De led verlichting zie je ook haperen op het moment dat hij laag in de toeren lijkt te draaien.
Een stelschroef zoals ik die van vroeger ken zit nu op deze directe injectie.
Zou dit dan een kleppenafstelling probleem zijn of wellicht de Lambdasonde in combinatie met het feit dat het dimlicht gewoon stuk is? (Groot licht doet het wel, maar dan valt hij dus uit (zelfde main beam)).
De rijervaring is dat hij in het begin de ene keer zo wegrijd na het kicken en 1/2x en de andere keer na moeilijk starten lijkt te verzuipen maar als hij eenmaal loopt je ook prima op de max van 35 kph kan rijden zonder dat hij stottert.
Ik zie jullie reacties graag tegemoet want zou hem graag stationair kunnen laten draaien en dat het dimlicht weer juist werkt.
P.s. stuurkappen er ook af gehad en daar zie ik geen bijzonderheden.
Brandstofslang niet verstopt
Luchtfilter helemaal schoon
Bougie vervangen (origineel)
Accu vervangen (origineel)