Dvr123

New Member
Hey ik heb een Djjd cashmere 4 takt injectie scooter. Maar ik heb een probleem ontdekt en ik ben benieuwd waar het door komt.
Ik heb gezien dat het lijkt alsof mijn dashboard gesmolten is. Ik denk persoonlijk dat het door de zon komt omdat er geen verdere problemen te zien zijn na openen.
want er is niet te zien dat er kapot kabels zijn of dat hij kortsluiting heeft gemaakt.
ook alleen de boven kant is gesmolten de snelheidsmeter is ook kapot doordat de wijzer deels gesmolten is.
mijn vraag is of iemand hier weet wat er fout/ kapot is gegaan? of dat het door de zon heeft kunnen komen.
https://we.tl/t-a5jXd3fi5E
Hopelijk weet iemand iets?

Alvast bedankt.
D
 
Advertisement - register to remove this

Hey ik heb een Djjd cashmere 4 takt injectie scooter. Maar ik heb een probleem ontdekt en ik ben benieuwd waar het door komt.
Ik heb gezien dat het lijkt alsof mijn dashboard gesmolten is. Ik denk persoonlijk dat het door de zon komt omdat er geen verdere problemen te zien zijn na openen.
want er is niet te zien dat er kapot kabels zijn of dat hij kortsluiting heeft gemaakt.
ook alleen de boven kant is gesmolten de snelheidsmeter is ook kapot doordat de wijzer deels gesmolten is.
mijn vraag is of iemand hier weet wat er fout/ kapot is gegaan? of dat het door de zon heeft kunnen komen.
https://we.tl/t-a5jXd3fi5E
Hopelijk weet iemand iets?

Alvast bedankt.
D
 

Attachments

  • IMG_1556.jpg
    IMG_1556.jpg
    202.9 KB · Views: 8
  • IMG_1570.jpg
    IMG_1570.jpg
    131.6 KB · Views: 8
  • IMG_1573.jpg
    IMG_1573.jpg
    201.1 KB · Views: 9
  • IMG_1574.jpg
    IMG_1574.jpg
    142.4 KB · Views: 9
  • IMG_1575.jpg
    IMG_1575.jpg
    126.7 KB · Views: 8
Hey ik heb een Djjd cashmere 4 takt injectie scooter. Maar ik heb een probleem ontdekt en ik ben benieuwd waar het door komt.
Ik heb gezien dat het lijkt alsof mijn dashboard gesmolten is. Ik denk persoonlijk dat het door de zon komt omdat er geen verdere problemen te zien zijn na openen.
want er is niet te zien dat er kapot kabels zijn of dat hij kortsluiting heeft gemaakt.
ook alleen de boven kant is gesmolten de snelheidsmeter is ook kapot doordat de wijzer deels gesmolten is.
mijn vraag is of iemand hier weet wat er fout/ kapot is gegaan? of dat het door de zon heeft kunnen komen.
https://we.tl/t-a5jXd3fi5E
Hopelijk weet iemand iets?

Alvast bedankt.
D

Is de buitenkant van de teller ook gesmolten?
Heeft je scooter een windscherm?
Kan het toevallig zijn gebeurd dat de zon door de weerkaatsing van een eventueel windscherm het weg gesmolten heeft?
 
Is de buitenkant van de teller ook gesmolten?
Heeft je scooter een windscherm?
Kan het toevallig zijn gebeurd dat de zon door de weerkaatsing van een eventueel windscherm het weg gesmolten heeft?
Ja hij heeft wel een windscherm maar is het dan mogelijk dat het dan door de zon echt zo warm wordt?
 
Ja hij heeft wel een windscherm maar is het dan mogelijk dat het dan door de zon echt zo warm wordt?

ja zeker bij mij is een stuk van mijn stuurkap weggesmolten doordat de zon mijn windscherm gewoon als vergrootglas heeft aangezien hahaha

zo maken ze ook vuurtjes met een vergrootglas dit effect is hetzelfde op een windscherm op mijn windscherm zat ook achteraf gezien een waarschuwing van dit effect.
 
Als je tellers, meters etc nog gewoon werken lijkt het idd door het windscherm te komen.
(Het plastic glas word nog gekoeld door de buitenlucht, maar die km teller niet).

Als het in zo'n tellerbak te heet word middels elektrische componenten, smelt er wel meer weg dan een paar cijfers....

Voortaan in de schaduw parkeren ;)
 
Heb ik ook gehad met mijn scooter , door het wind scherm , wijzer van benzine meter bruin gebrand , gelukkig verder niets aan de hand , heb nu een kapje over de tellers gemaakt zodat ze in de schaduw zitten.
 
Er zijn zelfs zonnekappen te koop voor op een tellerunit.

1652251676240.png
 
Je moet gewoon zorgen dat de zon op de voorkant van je scooter schijnt, tegen de voorkant van je windscherm.
Draai je hem om dat hij op je binnenkant van je windscherm schijnt dan weerkaatst de zon en word het zo warm dat het dashboard kan smelten.
Zie het als een soort vergrootglas.
Bij heel veel schermen zit er ook een stikker op dat ze jou waarschuwen.
Zet je hem ergens neer dat hij er langer staat en de zon zich gaat draaien zodat hij tegen de binnenkant gaat schijnen kan je mooie hoezen voor krijgen die je om het windscherm plaatst.
Of leg een handdoek op je dashboard, alleen kijken dat deze niet weg kan waaien, doet mijn dochter ook altijd.Of deze hoes:
Of hier:
 
Back
Top