CBR600RRAddict

New Member
Beste Forumleden,

mijn vriendin heeft een DJJD Cashmere Euro 4 EFI scooter uit 2020. Ze is de derde eigenaar, km stand is ca 6dkm.
Ik ben aardig handig met sleutelen vooral aan auto's en motoren, maar ik kom hier niet uit.
Misschien is er een forum wizard die wat inzicht kan bieden. :D

De Gy6 139QMB 50cc EFI start slecht, zeker met of na koud weer. Accu opgeladen of met startkabels en de scooter start goed.
Ook loopt de scooter prima en is de klepstelling 100% perfect, De gasklep is schoongemaakt + olie en filters zijn ververst.
De accu is nieuw en recent vervangen, deze is tevens getest en houdt zijn lading vast.
Echter raakt de scooter leeg na enkele dagen gebruik.

De 12-polige stator is vervangen met een nieuwe deze bevat 3 oplaaddraden en 2 draden voor naar de CDI.
Ik krijg de volgende metingen uit de 3 oplaad draden, echter enkel wanneer deze aangesloten zijn op de spanningsregelaar:
Ca. 15Vac per draad stationair en Maximaal 25Vac met volledig open gas.

als de 3 draden plug niet op de spanningsregelaar zit ingeplugt krijg ik geen meting.
De accu zakt stationair naar een Voltage van ca 12,2volt en wanneer het gas vol open gaat stijgt dit tijdelijk tot ca 13 volt.
Hierna zakt het voltage weer terug naar ca 12,2-12,5 en zie je deze niet omhoog klimmen terwijl de scooter stationair loopt.

Ik denk nu dat het wellicht licht aan het vliegwiel, welke niet mee is vervangen met de dynamo/stator.
Alleen bestaat de mogelijkheid ook dat de nieuwe ontvangen stator niet voldoende stroom opwekt.
Eventueel bestaat ook de kans dat de spanningsregelaar kapot is.

Is er iemand die meer ervaring heeft met dit soort stators/generators en weet of de waardes die hij afgeeft kloppen?
Alle hulp wordt ten zeerste gewaardeerd!
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Back
Top