This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Zelf kelk maken

die kelk van atb slaat nergens op:s wat heb je nou aan een bolling aan de buitenkant :s :? zoals op de tekening van malle neo's hoor het.
 
joop timmer said:
die kelk van atb slaat nergens op:s wat heb je nou aan een bolling aan de buitenkant :s :? zoals op de tekening van malle neo's hoor het.

Omdat er ook lucht aan de zijkant / achterkant aangezogen wordt en niet alleen van voren.

(Als ik het goed heb)
 
joop timmer said:
lucht alleen van voren is veel meer uit te halen dan van lucht aan de achterkant dat is echt neit logisch

Alle kleine beetjes helpen en als je het doet, doe je het gelijk goed toch!

Niemand die een meer technisch onderbouwd antwoord kan geven ?
 
ik kan er wel een paint tekening van maken maar beetje jammer dat dat al een tijd neit meer werkt :|

het is dus logischer dat lucht in 1 lijn veel gunstiger de carubateur inkan, dan dat het eerst helemaal de bocht 180 om moet maken in een radius van ??? 5mm?? (ik gok dat vanaf de foto)
 
Mijn kelk is zo ontworpen omdat er een buis opkomt en een kartbox, dus dan heeft een 'bolling aan de buitenkant' juist een slechte werking. Als er geen filter op de kelk komt is de vorm van ABT idd beter denk ik.

 
de kelk moet met een pvc bocht niet zo zijn als ABT natuurlijk , maar zonder filter (open aanzuig) zou ik m wel ongeveer zo maken..

alleen zou ik van de carb zelf een kelk maken en niet nog een kelk er bij opmaken... maar niet bij elke carb wil dat zo goed...
 
Ik heb hier een keihin van een vriend van mij liggen, daar hebben we ook een kelkje opgezet.
Maar die heeft geen bolling loopt gewoon recht af zegmaar. als je met filter of met stuk pvc buis--->filter rijd en je hebt zo'n bolle vorm heb je dan niet meer kans op een werveling?? omdat de lucht toch wat meer "botst" op de rand van je kelk lijkt mij?
 
Ik heb ooit eens gehoord/gelezen dat je met een kelk de lucht ergens op richt, door middel van die parabolische vorm, en dat het dus ook uitmaakt hoe die parabool loopt, iemand die dit technisch kan onderbouwen?

En dan zijn er de Twins Air filters, die je dus direct op je carb schroeft, maar is dat dan beter, of kan een (goede) kelk vermogenswinst/betere gasreacte opleveren?
 
Speeddrake said:
Deze kelk heeft me pa gedraaid, maar er komt geen filter op.



waarom niet de kelk in de carb zelf gemaakt?? dat wil bij dell'orto 26/28 prima , dan is het traject stukken korter iig
 
Ik denk dat dat voor een betere gasreactie is... Voor de rest een mooi kelkje.

Bart NRG MC² had toen voor die wit paarse NRG ook een kelk gedraaid. Zag er ook wel interessant uit!
 
joop timmer said:
die kelk van atb slaat nergens op:s wat heb je nou aan een bolling aan de buitenkant :s :? zoals op de tekening van malle neo's hoor het.

Kijk eens naar de gasklephuizen van Motogp racers/ F1......... :+

Er komt idd geen filter op, ik ga wel testen met een airbox, maar daar komt de hele carburateur in en niets op de kelk.

En een goede kelk kan vermogenswintst opleveren, en ja dat is getest
 
Speeddrake said:
hoezo in de carb maken dan? is het beter als de kelk korter is?


Mja , je hebt nu een mooie buitenkelk maar in de carb zelf is het nogal een hobbelbaan.Als je dat nu zo afdraaid dat het precies doorloopt tot in je kelk heb je een meer ideale vorm.