Yasuni R op Area 51

Re: logisch

Originally posted by lorenzo_area51
ik heb het ook niet over getunede evo's dat lijkt me logisch

alu getuned (en dan nog evo ook)
giet getuned

de alu is natuurlijk sneller, maar goed jouw suggestie is dus geen upgrade maar gewoon een kleine tuning en klaar.

enneuh staat ivo zo slecht bekend dan ? zijn klasgenoten zijn nogal lyrisch over hem, maar goed ik heb geen idee
een jongen hier heeft zijn std 50 cc laten tunen door hem en hij gaat al behoorlijk hard, dus ze kunnen het wel geloof ik.

ltrzz

Dewd, Ivo zit hier op het forum en bijna iedereen (vaste members) kent hem wel op het forum en vele ook in IRL, dus laat dat even duidelijk zijn. Hijs geen afzetter, n00b of weet ik veel waarover jij twijfelt, en als hij dat allemaal voor jou doet voor die prijs is het nog best netjes. Je hoeft er helemaal niet naar om te kijken, hij sleutelt en dremelt voor je.

Als jij zo eigenwijs bent en niet goed leest zul je dus niet snappen dat een UNTUNED Evo70 sneller is dan een DR70 TUned (beide met C16 van mijn part) verder haal je hooguit 110 - 115 digitaal.

Laatste; ik zou neit voor die 'upgrade' gaan lijkt me beetje overbodig op die setup.

En des te vetter jij gaat, des te korter je cilinder zal leven. Daarom zou ik dan voor alu kiezen en een vlinderpoort. Airsal dingetje dus...

Re: tja

ja ik weet het, maar die gasten waar ik dus bij bestel en laat tunen raden mij het af zeg maar want alu moet je warmrijden en erg voorzichtig mee zijn en ik ben zeg maar zo niet echt kwa rijstijl dus hou ik het bij gietijzer, en een DR is de snelste gietijzer om te tunen, plus dat hij er al wat heeft rondrijden met deze set-up

en die blazen gewoon evo's zoek
top van DR getuned bij hun 120-130 echte km !!
check zn site maar is www.is-tuning.nl

ja me reet, weet je hoe hard 130 digi is ?!?!?!?!?! :|

Reactie

Ik ben ook niet bang dat het een afzetter is, daar gaat het niet om het is gewoon dat ik geen ervaring met hem of zowiezo 70 cc heb en 130 soorten adviezen krijg.

ik heb geen idee wat ik er van moet verwachten en een hoop mensen zijn best wel tevreden over DR en ivo schijnt hem nogal snel te kunnen laten lopen

ik heb die prijslijst gehad en erbij werd gezegd (dus die setup van 613 euro zeg maar)

dat ie ''niet zo hard'' (ivo's woorden) zal gaan, rond de 120-125 km (niet op teller dus) maar de manier waarop hij erheen gaat is beestachtig, zo zei hij het dus.

en ik ben meer geintresseerd in gietijzer nogmaals, want ik gebruik hem dagelijks en rijd korte stukjes dus rijd ik hem niet zo snel warm, waarbij gietijzer dus beter is. en ik ben niet eigenwijs, ik herhaalde gewoon ivo's woorden, en er rijden hier mensen met mhr replica, evo's die 130 op teller gaan (firefox enzo) en een DR dan 125 gaat ''digi'' tja ik zie het wel, voorlopig hou ik me even aan deze set-up en orienteer me gewoon nog wat verder

(en al die opmerkingen van 125 digi !! me reet heb ik niks aan, doe dan geen eens moeite om een berichtje te plaatsen)

laterzzz lorenzo

Je hebt er wel wat aan je want je loopt nu te blaten dat je met die setup van je sneller zal zijn dan een Evo70 icm goed aansluitend spul (c16,21mm) en dat noooooit.

En wees maar eigenwijs. Dan neem je toch geen alu. Warmrijen is ook echt een heel erg iets zeg :| 2 min stationair (kun je mooi rustig je helm opzetten, handshcoenen aan, ding garage uit duwen) dan rustig weer rjden (de woonwijk uit) en dan rustig aan blazen.

Sowiezo als je met gietijzer in 1x gaat blazen dan blaas je je krukas lagers ook gauw naar hun mallemoer, vooral als je c4 neemt.

Re: Reactie

dat ie ''niet zo hard'' (ivo's woorden) zal gaan, rond de 120-125 km (niet op teller dus) maar de manier waarop hij erheen gaat is beestachtig, zo zei hij het dus.

en ik ben meer geintresseerd in gietijzer nogmaals, want ik gebruik hem dagelijks en rijd korte stukjes dus rijd ik hem niet zo snel warm, waarbij gietijzer dus beter is. en ik ben niet eigenwijs, ik herhaalde gewoon ivo's woorden, en er rijden hier mensen met mhr replica, evo's die 130 op teller gaan (firefox enzo) en een DR dan 125 gaat ''digi'' tja ik zie het wel, voorlopig hou ik me even aan deze set-up en orienteer me gewoon nog wat verder

Mja, koppel wordt idd wel hoger, maar zo'n hoge top...NOOIT!
MHR-R's en Evo's halen bijna geen 130. Ik heb nu evo, c16 en 21mm etc en ik haal nog maar net aan de 115 digi.

Alleen alu cilinders die vet getuned zijn halen 130 digi

Hard ?

noue aangezien ik 105 op area teller ging (jaja maakt geen ruk uit, maar goed gewoon op de teller 105)

en als je dan dat reed vond ik het al behoorlijk hard, maar wat hij (en ik ook) dus bedoelen is het koppel, hard trekken, en dat krijgen ze wel bij is-tuning voor elkaar

en in snelheid is 120-130 op teller hard zat, en dan zal je 110 of 115 digi gaan (zal ook wel weer niet waar zijn, maar goed)

ik denk dat je het toch weinig rijd, het gaat gewoon om het koppel.

Area51= analoog gemeten, digitaal weergeven.
Precies dezelfde afwijking als al die SR's

En als jij denkt dat je hard optrekt met je nrx of DR dan heb je nog veel te verkennen 8)

Re: Hard ?

noue aangezien ik 105 op area teller ging (jaja maakt geen ruk uit, maar goed gewoon op de teller 105)

en als je dan dat reed vond ik het al behoorlijk hard, maar wat hij (en ik ook) dus bedoelen is het koppel, hard trekken, en dat krijgen ze wel bij is-tuning voor elkaar

TUURLIJK KAN IK OOK WEL. KOPPEL GAAT NA AANSCHAF 70CC SOWEIZO VOORRUIT, DUH :|

en in snelheid is 120-130 op teller hard zat, en dan zal je 110 of 115 digi gaan (zal ook wel weer niet waar zijn, maar goed)

120 OP TELLER IS GEEN 110 DIGI NEE :) 120 OP TELLER (SR) IS ZEGMAAR 90 - 95 DIGI.

ik denk dat je het toch weinig rijd, het gaat gewoon om het koppel.

ALS DAT ZO IS HOEF JE HEM CKER NIET BRUUT TE LATEN TUNEN, LIEVER NIET ZELFS, DAN KAN IVO HEM BETER LAAGTOERIG HOUDEN.

Re: Hard ?

Vriend van me gaat 115 digi @Aerox... Op z'n teller ongeveer 155 [als je de schaalverdeling doortelt], hij komt midden in de kilometerstandaanduiding :)

Back