Yasuni R op Area 51

lorenzo_area51

Well-Known Member
Is er echt geen R voor een Area 51 ??

een carrera 16 is te hoogtoerig, maar die past wel op dr getunede DR cilinder, een for race past ook niet stond er op internet (area werd niet aangegeven)

en ik wil toch eigenlijk wel een dikke Yasuni eronder

heeft iemand tips of is ie op maat te maken, een C16 misschien dan toch ??

help eff aub|(
 
Advertisement - register to remove this

waarom open je hier een nieuwe topic voor? kon gewoon bij je oude...

en ja, er bestaat een R voor area51

waarom zou je trouwens een c16 op je standaard cilinder willen?
 
Oke nou snap ik er geen tering meer van, de een zegt wel de ander niet

ik krijg vanavond een lijst van Is-tuning met setups voor mn scoot dus ik zal wel kijken, ik ga toch al die shit halen bij jarno

maar bedankt in ieder geval
 
Een gewone yasuni R voor mina hor. past absoluut NIET , ik heb het geprobeert....er bestaat een speciale yasuni R voor area,die heb ik bestelt maar ik w8 er al totaal 6 weken op omdat easyparts me eerst de gewone stuurde en die paste dus niet , nu w8 ik op de speciale versie....
 
voor zover ik weet, is er helemaal geen R voor area.en de jager die zei dat ze hem wel effe konden aanpassen al zou ik een yasuni willen dus die wisten ook van niks.sinds waneer is die er?en waar kan je hem kopen?
 
Originally posted by N.AREA
voor zover ik weet, is er helemaal geen R voor area.en de jager die zei dat ze hem wel effe konden aanpassen al zou ik een yasuni willen dus die wisten ook van niks.sinds waneer is die er?en waar kan je hem kopen?

easyparts.

maar of het echt zo is:?
 
Originally posted by area 51 shot
easyparts.

maar of het echt zo is:?

Wel zo , toen ze de gewone mina hor versie hadden gestuurt belde die man van easyparts en zei dat binnen 3 weken ik de area versie had.......is er dus wel
 
Offerte Is-Tuning

Cilinder: DR 70 cc Minarelli Hor. 132
Tuning van DR 60
Bougie Denso W29 es24 12
Membraankleppen 6

Uitlaat: Yasuni R 179

Krukas: Doppler Pen 10 mm 96
Krukaslagers 2x3c 22
Keerringen 16

Carter: Tunen van het carter 35

Montage: Krukasmontage 40
Cilindermontage 15


Totaal: 613






Optionele upgrade:


Spoelpoorttiming, squish en kop tuning 40
Carter 35 Carburateur flow aanpassen 40



Kosten: 613
Kosten incl upgrade: 728


Ik heb deze offerte gehad, en ik ben nog beetje aan het twijfelen, kga de 1e zoiezo doen, alleen die upgrade ben ik
nog over aan het twijfelen.
nog paar vragen

bij de gewone set-up zonder upgrade is dan krukas nodig ?
Heb ik geen stalen remkabels nodig, trekken mn remmen het ??
Is de upgrade nuttig ??
 
Je remmen trekken het echt wel hoor :)

Enne een Dr70 van 132 euro :eek: , zijn 100 bij scootparts ofzo (ja ok is een webshop)
Naja krukas is niet nodig , nieuwe lagers alleen (C3 bv.) voldoen ook wel maar als je later nog verder plannen hebt kan je hem beter wel nemen.
 
Voor dat geld zou ik bij scootparts bestellen:

Gilardoni 70 alu + kop 180
Bidalot Vitesse (c16) 220 (www.scooterparts.nl)
Dellorto 19mm 60
Hebo vario 55
Doppler krukas + C4 120

Dat maakt samen : 635 euro :) , heb je een stuk meer voor.
Voor montage van krukas en cilinder is altijd wel iemand te vinden hier op het forum voor een klein bedrag ;)
 
fijnnn

oke ik had een set-up en nu dit, ik heb al hebo vario en 19 mm carb, koppeling enzo, plus dat al die spullen een beetje nietszeggend zijn in mijn ogen, zo blijf ik bezig en een DR is goed te tunen en erg snel na tuning, en die spullen moeten er ook nog op dus dan wordt het wel prijzig als ik nog duurder ga.

maar bedankt voor je opmerking
 
Re: fijnnn

Originally posted by lorenzo_area51
oke ik had een set-up en nu dit, ik heb al hebo vario en 19 mm carb, koppeling enzo, plus dat al die spullen een beetje nietszeggend zijn in mijn ogen, zo blijf ik bezig en een DR is goed te tunen en erg snel na tuning, en die spullen moeten er ook nog op dus dan wordt het wel prijzig als ik nog duurder ga.

maar bedankt voor je opmerking

Dan wordt het met mijn lijst toch veel goedkoper als je die dingen al hebt :?

En ik denk dat er uit een Gila of manston rep meer te halen is als een Dr hoor, weet ik wel zeker.....mja het is je eigen keuze hoor
 
tja

ja ik weet het, maar die gasten waar ik dus bij bestel en laat tunen raden mij het af zeg maar want alu moet je warmrijden en erg voorzichtig mee zijn en ik ben zeg maar zo niet echt kwa rijstijl dus hou ik het bij gietijzer, en een DR is de snelste gietijzer om te tunen, plus dat hij er al wat heeft rondrijden met deze set-up

en die blazen gewoon evo's zoek
top van DR getuned bij hun 120-130 echte km !!
check zn site maar is www.is-tuning.nl
 
Mjah, waarschijnlijk geeft Ivo je een hoop hulp en tips + een beperkte vorm van garantie...

Bij Schrootparts & friends kan je natuurlijk fluiten naar dit soort dingen... Iedereen kan een berg onderdelen inkopen, en daarna doorverkopen met een beetje winst, waar je geen zak voor hoeft te doen, en absoluut nix van scooters hoeft te weten....
 
Re: tja

Originally posted by lorenzo_area51
en die blazen gewoon evo's zoek
top van DR getuned bij hun 120-130 echte km !!
check zn site maar is www.is-tuning.nl

1. We kennen Ivo echt wel hoor :D
2. Die DR van hem is nogal extreem aangepast, en die zal jij echt niet lang heelhouden... Die cilinder wordt sowieso niet oud...
3. Ze rijden er echt geen Evo's zoek mee... Een std. Evo met een flutaanvulling rijdt iedereen zoek... Maar een beetje Evo-setup houdt hij echt niet bij... Ik heb zelf zowel DR-tuned als Evo-tuned... Ik zal binnenkort eens kijken wie het snelste is :|
 
logisch

ik heb het ook niet over getunede evo's dat lijkt me logisch

alu getuned (en dan nog evo ook)
giet getuned

de alu is natuurlijk sneller, maar goed jouw suggestie is dus geen upgrade maar gewoon een kleine tuning en klaar.

enneuh staat ivo zo slecht bekend dan ? zijn klasgenoten zijn nogal lyrisch over hem, maar goed ik heb geen idee
een jongen hier heeft zijn std 50 cc laten tunen door hem en hij gaat al behoorlijk hard, dus ze kunnen het wel geloof ik.

ltrzz
 
Ik zeg dat absoluut nergens...

Die cilinder wordt niet oud vanwege het hoge toerental [en het feit dat er voor Piaggio DR's moeilijk aan een fatsoenlijke zuiger is te komen], niet door brakke tuning :S
 
je hebt die dr voor area nodig dus daar is wel wat makkelijker een andere zuiger voor te vinden. Persoonlijk zou ik ook zeggen ga voor de alu.
 
Back
Top