Yamaha Neos 2005 remlicht, teller defect, Kortsluiting ergens?

Hoi allemaal,

Ik heb een Yamaha neos uit 2005 met een digitale teller. Mijn tellerkabel is stuk gegaan maar dit heeft niet tot verdere problemen gezorgd. Maar nu begint hij wel heel veel elektrische problemen te krijgen.

Mijn koplamp wil niet meer op normaal licht ( het zijn 2 koplampen naast elkaar maar er heeft er altijd maar een gedaan )
Mijn remlicht/achterlicht doet het niet, ook niet als ik de rem indruk
Mijn knipperlichten doen het niet goed
Mijn brandstof/kilometerteller/tijd doet het nu ook niet meer.

Ook laad de scooter teveel stroom. De zekering die naar de plus pool van de accu gaat is nu ook kapot gegaan. Ik heb altijd gereden zonder accu maar ik heb nu een nieuwe accu dus die deed ik op de scooter en toen ging ik doormeten of die wel laad en hij kwam wel op 14,9V. Ik had het idee dat dat nog wel op zou lopen maar het moment dat ik meer gas begon te geven ging de scooter rijden dus kon ik niet meer meten. Wat zou er mis kunnen zijn?? Ik heb de spanningsregelaar al vervangen maar dit zonder resultaat.
 
Advertisement - register to remove this

Hoe moet dat?
Lees het volgende stukje:
Meten van continuïteit en weerstand (ohm)

Zie onderstaande link:
 
Ik heb er een met een geluids icoontje. Als ik wil weten of er een breuk in de kabels zit zet ik hem daarop.

Vervolgens het begin en het einde van de kabel te pakken zien te krijgen. (Is lastig hoor bij die wir war aan kabels)

Dan zet je een pen van de multi meter aan de ene kant en die andere aan de andere kant.

Hoor je een "fluit toontje" = geen breuk
Hoor je geen fluitje = ergens onderbreking
 
Heb je er geen, bij de Action heb je er al eentje voor 4 Euro.
Voor dit zulk werk voldoet deze prima.

Gewoon alle draden meten met de selectieschakelaar op het laagste Ohm-beeik.
De weerstand van elke meting moet nagenoeg 0 Ohm zijn en mag niet schommelen bij he bewegen van de kabelboom.
 
Zoals gcs100 aangaf is de beste manier.
Wil je een pieptoontje kun je de keuzeschakelaar ook op het pijltje rechts naast deze stand schakelen, dit is wel makkelijker echter kan onder bepaalde omstandigheden een verkeerde meting geven.
 
Het lijkt erop dat het is gefixt, heb de kabelboom schoongemaakt en nieuwe zekering en lapjes erin gezet. Ik denk dat mn teller kapot is want die geeft nog steeds niks aan. Zal wel doorgebrand zijn.. m'n knipperlicht relais is ook niet helemaal 100 meer.
 
Nee dat is het niet, m'n digitale gedeelte doet het niet, waar de benzinemeter enzo op staat

Ok. Dan zat ik net niet goed.:)

Maar ik heb hetzelfde gehad. Km teller unit gedemonteerd en daar bleken alle lampjes stuk te zijn. Zou goed kunnen.

Is wel een werkje maar dan kun je dat uitsluiten.

Heb je gemeten vanaf het stekker blokje?

Zitten de connectoren nog wel goed?
 
Ok. Dan zat ik net niet goed.:)

Maar ik heb hetzelfde gehad. Km teller unit gedemonteerd en daar bleken alle lampjes stuk te zijn. Zou goed kunnen.

Is wel een werkje maar dan kun je dat uitsluiten.

Heb je gemeten vanaf het stekker blokje?

Zitten de connectoren nog wel goed?
Ja geen oxidatie niks, hij heeft het ook altijd gedaan totdat ik de accu erop had zonder zekering
 
m'n digitale gedeelte doet het niet, waar de benzinemeter enzo op staat
Zo te lezen ziet het er naar uit dat het probleem in de printplaat van de cockpit zit.

Ik ga er van uit dat de stekkertjes schoon en goed aangedrukt zijn.

Doe het volgende:

Check de printplaat op slechte contacten, printbreukjes en oxidatie.
- Soldeer de slechte contacten door.
- Overbrug de printbreukjes met een kabeltje.
- Krab, voorzichtig, de oxidatie weg.

Lees onderstaande post met een soortgelijk probleem.
Antwoord nummer 2.
 
Back
Top