Yamaha neos 2005 settup(tips)

Sushi180

Member
Ik heb 2 dagen terug een Yamaha neos 2005 2takt minarelli horizontaal gekocht..

Nou wil ik hem goed opvoeren
Met een dr70cilinder en 17,5 cabrateur.
Overigens weet ik echt niet wat ik met mijn vario en koppeling moet doen,
Is het malossi of is het Polini wat beter presteert. Ik wil de neos snell laten lopen rond de 90/100km maar ook wil ik er lekkere wheelies mee kunne doen.

Als een van jullie mij tips kan geven zou dat erg fijn zijn !

Kappen ga ik als eerste mee beginne
 
Advertisement - register to remove this

Koppeling maakt volgensmij niet zoveel uit kwa afstellen het maakt het alleen makkelijker
Vario is wel een aanrader is ook makkelijker af te stellen die van polini heb ik zelf een goeie ervaring
 
Ik heb zelf een Doppler S2BR en een Aliexpress achterpully met rechte spiebaan, 4g rolletjes en standaard trekveertjes en dan loopt dikke prima.

"Autowheelies" zit er niet in (is dat niet gewoon een fancy term voor "het voorwiel komt omhoog als ik gas geef" om het maar weer stoerder te laten klinken, zoals met veel dingen gebeurt bij scooters?), misschien met sterkere trekveertjes dat ie het van stilstand kan doen maar hij heeft niet genoeg power om zichzelf omhoog te trekken.

Ik heb hier zelf ik geen interesse in, ik zou niet weten hoe je een scooter af zou kunnen stellen dat ie z'n eigen voorwiel van de grond kan trekken.


Met de setup die ik heb trekt ie wel gewoon lekker op en is de rpm spread heel klein.
 
ik zou beginnen met een ander vario, er zijn veel goeie en ook veel over te vinden op fora. heb zelf altijd met stage6, power one en de polinis gereden, zeer tevreden over alle 3de merken. voorderest met de cilinder zul je geen autowheelies maken, teminste ik heb het nog nooit iemand zien lukken met een dr70, en 90km is ook wel heel positief. bij een dr70 op een neos (volgens mij heeft die een kortere vertanding? kan het mis hebben hoor) ga maar van 80/85 top uit. voorderest kan je uitlaat ook een seurieus verschil maken.
 
Bedankt voor de tips... Autowheelies is inderdaad iets teveel van het goeie. Maar wheelies wil ik well kunne dus ga hem goed afsellen op trekkracht bij 80/85 is prima genoeg. En met een terugloop uitlaatje moetje well over 85 km per uur heen gaan. Nu momenteel ligt er een sito plus pijp onder.
 
Polini vario is klote met die 9 rolletjes, beter een malossi..

std koppeling kan wel met zo’n setup maar als je t echt wil finetunen zul je een polini 3g, malossi deltaclutch of een stage 6 koppeling moeten halen.

anders krijg je t niet 100 procent afgesteld
 
Back
Top