Neos kamber

New Member
Hallo,
ik heb een vraagje ik heb een Yamaha neos 50cc uit 2005 met de volgende setup:

Malossi delta clutch
Malossi multivar racing

Ik zat te denken om een 70cc in te zetten. Maar welke 70cc is de beste kwa kwaliteit, die langdurig mee gaat. en die voor normaal gebruikt is. dus naar school werk, normaal rijden en races ect?
En die best wel makkelijk af te stellen is. Ik heb gehoord van een Dr70cc is die aan te raden. Verder trouwens heb ik een normale uitlaat. En wat zou ik allemaal moeten aan passen als ik een 70cc wil nemen om hem goed afgesteld te krijgen.

Alvast bedankt
Ammar
 
Advertisement - register to remove this

Misschien beter om voor een malossi sport te kijken..

Normaal rijden is met een race cilinder niet erg makkelijk.. Die moet best anders afgesteld worden zodat die veel hogere toeren gaat draaien. Dan heb je meer herrie (en de kans dat je direct een WOK hebt) en het kost het nodige aan benzine.

Dat een race cilinder een hoop toeren kan blazen is leuk..

Maar je wilt met een A naar B setup liever iets betrouwbaarders hebben dat minder lawaai maakt en nog enig steeds kilometers mee te rijden is.. (race setup is sneller door de brandstof heen (en die prijzen zijn momenteel best hoog.


Snap overigens de keuze van je delta clutch in je standaard setup niet. Met een standaard koppeling en strakkere trekveren a 7 euro haal je een veel beter resultaat mee. En als de pads van de segmenten van de standaard koppeling goedkoop is (dat is overigens alleen bij china blokken) kan je altijd een betere standaard koppeling kopen die makkelijker af te stellen is.


Vind persoonlijk dat DR van een redelijke kwaliteit is. Maar daar tegenover staat een veel goedkopere prijs.
 
Last edited:
Misschien beter om voor een malossi sport te kijken..

Normaal rijden is met een race cilinder niet erg makkelijk.. Die moet best anders afgesteld worden zodat die veel hogere toeren gaat draaien. Dan heb je meer herrie (en de kans dat je direct een WOK hebt) en het kost het nodige aan benzine.

Dat een race cilinder een hoop toeren kan blazen is leuk..

Maar je wilt met een A naar B setup liever iets betrouwbaarders hebben dat minder lawaai maakt en nog enig steeds kilometers mee te rijden is.. (race setup is sneller door de brandstof heen (en die prijzen zijn momenteel best hoog.


Snap overigens de keuze van je delta clutch in je standaard setup niet. Met een standaard koppeling en strakkere trekveren a 7 euro haal je een veel beter resultaat mee. En als de pads van de segmenten van de standaard koppeling goedkoop is (dat is overigens alleen bij china blokken) kan je altijd een betere standaard koppeling kopen die makkelijker af te stellen is.


Vind persoonlijk dat DR van een redelijke kwaliteit is. Maar daar tegenover staat een veel goedkopere prijs.

Ja tis nie echt voor normaal ik rij wel snel en extreem agressief om het zo te zeggen. Maar dat het wel betrouw baar is en dat ik veel km mee kan rijden zonder problemen.

Standaard setup?
Ik heb een malossi multivar met rode druk veer en witte trekveren (sport vario) maar wel een normale cilinder mee we de verschil tussen een normale en een malossi multivar met clutch van malossi.

Dus malossi sport zou een goede keuze zijn?

Groetjes
 
Ja tis nie echt voor normaal ik rij wel snel en extreem agressief om het zo te zeggen. Maar dat het wel betrouw baar is en dat ik veel km mee kan rijden zonder problemen.



Groetjes
Dan is een Middel toerige Cilinder wat voor jou ... een stapje hoger dan de Gietijzer Malossi Sport , DR , TP Trophy , Polini etc.
 
Dan is een Middel toerige Cilinder wat voor jou ... een stapje hoger dan de Malossi Sport , DR , TP Trophy , Polini etc.
Oke bedankt. Ik zat te denken aan een DR omdat die net zo duur is rond de €100 want ben niet van plan om boven de €120 uit te geven.

En dan heb ik nog een vraagje. Hoe zit het met de vertanding. Heb wel zitten lezen dat je vertanding kan kopen om sneller op te trekken en voor hoger top. klopt dat? Zo ja welke verhouding zijn het beste voor ja zowel hoger top en sneller optrekken? want volgends mij heb ik een standaard vertanding met.13/42 verhouding kan dat kloppen ?

Groetjes,
 
voor de goede orde ... Heb je een Verticaal blok ? of horizontaal blok .
Een korte vertanding is sneller optrekken , maar je verliest topsnelheid , Langere vertanding is hogere topsnelheid , maar je verliest trekkracht.
Je Scooter is van 2005 ... wie weet welke vertanding er inzit.
Een DR zal nooit een Wheelie Monster worden , als je de Cilinder netjes afwerkt , kan je een leuke Topsnelheid halen .
 
voor de goede orde ... Heb je een Verticaal blok ? of horizontaal blok .
Een korte vertanding is sneller optrekken , maar je verliest topsnelheid , Langere vertanding is hogere topsnelheid , maar je verliest trekkracht.
Je Scooter is van 2005 ... wie weet welke vertanding er inzit.
Een DR zal nooit een Wheelie Monster worden , als je de Cilinder netjes afwerkt , kan je een leuke Topsnelheid halen .
ik heb een horizontale blok
Post automatically merged:

Zou eerder voor deze gaanl


Is pittiger dan de DR70 cilinder.

2 zuigerveren is betrouwbaarder dan 1.

En met 129 euro zit hij in je prijs range.
is die top performance betrouwbaar en kan die lang mee ?
Post automatically merged:

oke stel ik haal een 70cc waar moet ik allemaal op letten en wat moet ik allemaal bij kopen om hem goed afgesteld te krijgen?

dus met inbouwen waar op letten?
afstellen wat moet ik bij kopen?
ect.

alvast bedankt
 
Iedere; zonder bougie geen ontbranding, heeft niets met "elektrisch" starten te maken overigens.
Lees je even goed in voordat je allerlei spul gaat bestellen!
ja. maar ik heb gezien en gehoord dat een bepaalde cilinder een ander compresie heeft vandaar dat niet elke cilinder merk electrisch gestart kan worden. of heb ik het fout gelezen. zoals wat ik hoorde/zag was dat een DR70 wel electrisch kon maar een ander bijvoorbeeld niet. klopt dat?

groetjes
 
ja. maar ik heb gezien en gehoord dat een bepaalde cilinder een ander compresie heeft vandaar dat niet elke cilinder merk electrisch gestart kan worden. of heb ik het fout gelezen. zoals wat ik hoorde/zag was dat een DR70 wel electrisch kon maar een ander bijvoorbeeld niet. klopt dat?

groetjes
Als een cilinder genoeg compressie heeft om via kick te starten, zal die ook elektrisch starten, mits jij alles natuurlijk correct hebt aangesloten en bevestigd, ik heb er iig nog nooit van gehoord.
 
hoi, ik heb trouwens nog een vraagje nog steeds over een yamaha neos horizontaal minarelli,

setup:
malossi multivar
delta clutch (witte trekveren)
rode drukveer malossi

wat is de verschil tussen een:
malossi 70cc: https://www.scooter-attack.com/en/p...t-iron-yamaha-neo-s-ovetto-20264?vctype_id=13
en een
top performance

want ik zie dat de zuiger van topperformance ja 2 gaten heeft weetniet hoe dat heet en de malossi 1 gat,

en welke is aanrader kwa berouwbaarheid en prestaties

Groetje
Ammar
 
Beide Cilinders zijn goed
Post automatically merged:

Wil je net een stapje sneller met een Gietijzer Cilinder , zou ik deze nemen :

CILINDER + KOP 70CC RACING PIAGGIO LC 47MM POLINI 140.0183/R​

 
Last edited:
Back
Top