Yamaha neos LC welke setup

Thijs S.

Member
Ik ga dus binnenkort beginnen aan het blok van mijn Yamaha neos, ik ben van plan om het blok zo snel mogenlijk te maken voor een leuke prijs. Ik wil het blok graag watergekoeld maken ivm dat ik heb ondervonden dat die cilinders toch echt wel een stuk pittiger zijn.

Maar nu is dus de vraag.

Welke cilinder gaat het worden?
Ik zat zelf te twijfelen tussen een paar cilinders maar ik kom er niet uit.
-Stage6 Streetrace
-Stage6 Sport pro MK2
-Athena Pro
-Airsal Sport alu
-Dr 70

En natuurlijk moeten daar ook uitlaten bij, kwa uitlaten weet ik niet echt wat ik moet doen. ivm dat een c16 veel duurder is dan een r en ik weet niet echt welke cillinder ik moet halen. 220 euro is echt de absolute max wat ik neer ga leggen voor een cillinder ivm dat ik ook nog een hoop andere onderdelen moet halen omdat die neos nog helemaal niks heeft kwa koeling.

Ik hoop een goed antwoord te krijgen van iemand die een beetje weet wat het slimste is om te doen de setup gaat semi-dagenlijks gebruikt worden denk aan vooral in het weekend voor meetings etc.

en even voor mij wat zou er kwa top uit te halen vallen met deze klasse aan cillinders?

Als het nou niet veel uit maakt kwa lc zou ik ook de neos gewoon ac kunnen laten.

Mvg,
Thijs.
 
Advertisement - register to remove this

Kan je voor mij misschien een link sturen want ik kan nergens een 757 vinden.
Post automatically merged:

Nog even terugkomend op de overrange.
Je kunt de poulies van top performance nemen, met rechte spiebaan. Dat zijn geen grotere poulies maar deze bevorderen wel de prestaties.
 
Last edited:
Beste mensen,

Ivm de prijs is het voor mij eerst nog niet mogelijk om de scooter om te bouwen naar lc (later ga ik dit wel doen). Ik wil nu eerst een wat goedkopere cilinder halen met daarnaast wel goede onderdelen. Dan ga ik later een betere LC cilinder halen.

Ik zit nu te kijken naar deze set (ik weet dat de cilinder niet goed is maar ik ga later een lc stage6 streetrace halen.) dus mijn vraag is.
Is de krukas die in deze kit zit goed genoeg voor een lc stage 6 streetrace. Of zou ik beter een andere set kunnen halen.

Ik weet ik kan geen keuzes maken,
Mvg
Thijs
 
Last edited:
Beste mensen,

Ivm de prijs is het voor mij eerst nog niet mogelijk om de scooter om te bouwen naar lc (later ga ik dit wel doen). Ik wil nu eerst een wat goedkopere cilinder halen met daarnaast wel goede onderdelen. Dan ga ik later een betere LC cilinder halen.

Ik zit nu te kijken naar deze set (ik weet dat de cilinder niet goed is maar ik ga later een lc stage6 streetrace halen.) dus mijn vraag is.
Is de krukas die in deze kit zit goed genoeg voor een lc stage 6 streetrace. Of zou ik beter een andere set kunnen halen.

Ik weet ik kan geen keuzes maken,
Mvg
Thijs
Ik was de link vergeten, het gaat om deze set.
 
Die motoforce krukas is zeer goed. De cilinder is absoluut beter dan een Mezoly en Naraku. Zou toch voor een stage6 streetrace gaan. Als je nou ff geduld hebt komt er vast weer een leuke aanbieding. Meermaals per jaar kost die cilinder 170eu of minder.

Josdijkman heeft een Top Racing race krukas voor 87.50. Ik heb die as ook, echt een toppertje. Kan alle snelle cilinders makkelijk hebben.

 
Die motoforce krukas is zeer goed. De cilinder is absoluut beter dan een Mezoly en Naraku. Zou toch voor een stage6 streetrace gaan. Als je nou ff geduld hebt komt er vast weer een leuke aanbieding. Meermaals per jaar kost die cilinder 170eu of minder.

Josdijkman heeft een Top Racing race krukas voor 87.50. Ik heb die as ook, echt een toppertje. Kan alle snelle cilinders makkelijk hebben.

Ik ga ook zeker de stage6 streetrace nog halen. maar ik heb een hele waslijst aan onderdelen die ik moet kopen dus ik ga eerst effe alles kopen en dan kan de cilinder wel effe wachten. Als ik alles heb en ik heb de scooter een beetje in orde ga ik hem ook naar watergekoeld omzetten.

De set van Scooter-Attack leek mij wel top want er zit een goede krukas in volgensmij en een goedkope 70cc cilinder. (zodat ik tijdelijk wat heb.)

Maar is die krukas van jos dijkman beter dan die motoforce? anders haal ik gewoon die skere cilinder van Scooter attack en de krukas van jos dijkman.
 
Die krukas is van Jasil Top Racing. Gewoon een zeer goed merk. En bij Scooter Attack betaal je onder de 119eu fikse verzendkosten. Dan is het geen skere cilinder meer.

Dr70 voor skeer geld.


Ik heb nog een stage6 uitlaat voor skere money. En als je wilt ook een gloednieuw Jasil Top Racing vario.
 
Deze guy komt uit Zutphen. Jij ook?

Hier nog een leuke AC cilinder

 
Deze guy komt uit Zutphen. Jij ook?
Ja klopt, maar ik weet hoe hij met zijn spullen omgaat en vandaar heb ik niet veel interesse in zijn afgerachte spulletjes.
Post automatically merged:

Die krukas is van Jasil Top Racing. Gewoon een zeer goed merk. En bij Scooter Attack betaal je onder de 119eu fikse verzendkosten. Dan is het geen skere cilinder meer.

Dr70 voor skeer geld.


Ik heb nog een stage6 uitlaat voor skere money. En als je wilt ook een gloednieuw Jasil Top Racing vario.
 

Attachments

  • IMG_0457.jpeg
    IMG_0457.jpeg
    81.4 KB · Views: 10
Back
Top