Welke drukveer op een dr70 (Yamaha neos)

Sushi180

Member
Hallo,

Ik heb de afgelopen 2 dagen me scooter af lopen stellen op een nieuwe v snaar, en ik ben niet tevreden over de prestaties.
Ik wou vragen of jullie mij advies kunnen geven.
Settup
Dr70
Tpr krukas
17.5 dellortho sproeier 90 orgi filter
Polini Vario 6gram rollen
(Malossi kevlar belt)
Koppeling orgineel met groene trek en rooie drukveer.

Met de rooie drukveer vind ik dat de scooter net teveel touren maakt en hij gaat nu maar 75/80km op top snelheid pakt met deze wel lekker op en met weg trekken kleine overtouren.

Voorheen reed ik met een gele drukveer+orginele v snaar hij reed erg lekker, nu kreeg ik hem niet meer afgesteld op de gele drukveer sinds de nieuwe v snaar... Bij het optrekken gaat hij in het begin heel mooi weg en daarna ging hij enorm dippen(15km)de scooter valt dan helemaal weg in touren en dan gaat hij weer opbouwen.

Ik hoop dat een van jullie mij advies kan geven of mij kan vertellen op welke drukveer ik moet geen afstellen

Mvg lino
 
Advertisement - register to remove this

Zou zelf bij een witte beginnen, die zijn net een beetje sterker als origineel.

Zou een gele nemen bij polini corsa, stage 6 street / top performance due plus.

En bij een middel toerig aluminium cilinder zoals stage 6 sport pro en athena alu een rode.

DR70 is niets meer dan een DR50 opgeboord. En die is maar een fractie beter dan de originele cilinder. Ding maakt niet zo heel veel toeren.
 
Polini blauw is volgens mij het zelfde als malossi geel.

Aangezien je deze ook in een combinatie verpakking kan krijgen met een witte.

Zover ik zelf weet is malossi, polini, naraku wit volgens mij allemaal het zelfde.
En malossi rood is nog zwaarder.

Dacht dat wit 7% is over origineel
Malossi geel en Polini blauw 15% over origineel is
En malossi rood zou 30% over origineel moeten zijn.

(polini heeft deze (volgens mij oude modellen) ook in zilver en in goud)

vond overigens die zilver en goud wel wat zwaarder aanvoelen.


Dit is wat ik net met google zag:

Afhankelijk van uw wensen past u dus de trekkracht van uw trekveren en de duwkracht van uw drukveren aan. Als voorbeeld de twee merken Malossi en Polini: Malossi drukveren: Van sterk naar slap: Wit 7%, geel 15%, rood 30%, groen 60%, paars 60% en blauw 106%.




Als de originele dus te slap is gebleken dan een stapje zwaardere veer plaatsen.. Dus dat is niet even een kleur uitzoeken en klaar.
 
Precies, ik wil je bedanken voor je hulp ik heb hem nu op een rooie drukveer afgesteld, onderin ietsjes teveel touren maar daarna is hij echt krachtig met oppakken en trekken en achterop moetje je nu heel goed vasthouden

Fijne zondag!
 
Back
Top