Yamaha Mint 1986, loopt te langzaam

Een andere CDI heb je echt niet nodig, standaard kunnen ze makkelijk tot de 8.000/9.000 rpm hebben wat neerkomt op makkelijk 60/65 km/u.
Het enige wat je kunt proberen is om een bromuitlaat te plaatsen met een iets andere afstelling v.w.b. de voor als achter koppeling.
Misschien ook een iets ruimere sproeier qua hoofdinlaat carburateur...

En meer mag ik er niet over zeggen aangezien snortuning verboden is op het forum!


Ts heeft wellicht wel een originele bromvariant dus het topic zal best open blijven, maar voor nu moet ik helaas afhaken!
 
Een andere CDI heb je echt niet nodig, standaard kunnen ze makkelijk tot de 8.000/9.000 rpm hebben wat neerkomt op makkelijk 60/65 km/u.
Het enige wat je kunt proberen is om een bromuitlaat te plaatsen met een iets andere afstelling v.w.b. de voor als achter koppeling.
Misschien ook een iets ruimere sproeier qua hoofdinlaat carburateur...

En meer mag ik er niet over zeggen aangezien snortuning verboden is op het forum!


Ts heeft wellicht wel een originele bromvariant dus het topic zal best open blijven, maar voor nu moet ik helaas afhaken!
ohh nee snap ik, ik ben er zelf ook op tegen dat snorscootertjes 50+ lopen. ze rijden hier in de buurt ook allemaal rond met dat soort idiote snelheden en zonder helm. mijn enige doel is dat hij netjes 45 loopt alvorens ik heb aanbied voor de keuring, en dat ik daarna zonder problemen weer lekker naar huis kan kachelen :)
 
wow, hier ben ik al even niet meer geweest. wel leuk om te lezen dat er toch ook nog reacties op waren gezet.
Ik heb intussen helaas niks kunnen uitvinden over de snelheid en rij hem alleen op de rustigere wegen, of ingehouden snelheid op het fietspad. Mag eigenlijk niet, maar agenten schijnen het oke te vinden in Groningen.
Deze Mint is onlangs op geboden door het museum vanwege het uiterlijk en de enorm lage km-stand. namelijk nog minder dan 500km, met originele begrenzer box en alles. Hij gaat volgende maand naar dat museum voor het eerste beurtje, met volledige gratis revisie. Daarna mag ik hem kort inrijden en kopen zij hem over. (voor een best lekker bedrag)

Na hun handelingen zal ik wel posten over hoe en wat en of die ook sneller gaat of niet. Ik heb intussen ook een 2e Mint waar ik mee bezig ben, misschien kunnen jullie helpen met dat probleem? de post staat ook hier online
 
Back
Top