Yamaha Mint opvoeren

Elixer

Well-Known Member
Beste Forumleden,

Ik heb hier een Yamaha Mint staan die al grotendeels opgevoerd is voor mijn gevoel. Hij trekt heel langzaam op, en dreigt te verzuipen als je te snel optrekt. Eenmaal in zijn 2e versnelling begint hij op te trekken als een gek en heeft hij een top van 50km/u...

Dit rijdt allemaal heel fijn en snel, maar ik heb zo het gevoel dat er meer in dit scootertje zit als dat ik er op dit moment uithaal. Verder zijn er ook 4 gaten geboord aan de zijkant van de uitlaat, waarom dat is weet ik niet maar er komt in ieder geval rook uit tijdens het rijden.

Weet een van jullie misschien hoe je een Yamaha Mint het beste op kan voeren, en waar de begrenzingen zitten? Ik heb verschillende dingen gehoord zoals een CDI begrenzing etc...
 
Advertisement - register to remove this

een mint is helemaal niet begrensd , deze loopt gewoon niet sneller..

er is een snelle uitlaat voor te koop , dan loopt ie zo'n 60/65 echter weet ik niet of je dat wel wilt met zo'n ding! ik heb ze overigens ook weleens gezien met een gebroken carter :X

zo'n ding kan niet veel hebben!

dat het ding sloom op trekt kan kloppen , er zit namelijk een vaste overbrenging in , deze is met een ketting in een oliebad. er valt dus niks af te stellen!

er zitten geen versnellingen op hoor , er zit gewoon een koppeling in om te zorgen dat je door het slippen van de koppeling weg te kunnen komen totdat ie niet meer slipt en dus een vaste aandrijving heeft.
 
Back
Top