Yamaha mint lekt soms benzine

Stadshagen

New Member
Hoi,

Ik heb een Yamaha mint die soms benzine lekt en dan weer een dag of meer niet.
Carburateur meerdere keren schoongemaakt. Ook vlotter vervangen. Slangetjes reeds vervangen.
Gisteren ruim 70 km mee gereden, niets aan de hand. Vanochtend gestart en hij lekt weer.

Wie heeft een tip?
 
Advertisement - register to remove this

Waar komt het lek precies vandaan, is dit uit de carburateur zelf of komt dit van de vacuumkraan.
Of lekt het rechtstreeks uit de aansluiting van de brandstoftank?

De vacuum brandstofkraan zit namelijk niet direct aan de tank aangesloten maar loopt via een slang naar deze kraan.
Hij kan dus op 3 punten gaan lekken. De Mint is een beetje een vreemde scoot wat dat betreft.
Als ik me niet vergis zit er ook een interne benzinefilter in deze vacuumkraan.
Deze kan ook gaan lekken als de behuizing niet goed is aangedraaid....
Weet niet zeker of daar ook een pakking tussen moet maar het lijkt me wel verstandig om ook dit even te controleren.
Op de pic hieronder aangegeven met de rode pijl.

LzlUx5c.jpg


En uiteraard is de tip van gsc100 ook van belang in deze aangezien er 3 verschillende maten van toepassing zijn...
 
Last edited:
Hij lekt niet aan de slangen. De vacuümpomp heb ik onlangs ook vernieuwd. Daar lekt ie ook niet.
De lekkage komt uit de opening waar normaal de luchtfilter op zit. Rechtstreeks uit de carburateur dus
 
Nog weer een keer de carburateur schoongemaakt. De mint lekte niet. 2x 30km meegereden. Niks aan de hand. Volgende dag de mint gepakt. Gestart. En direct weer lekken. Benzine komt uit de overloop aan de bovenzijde van de carburateur.
Ik weet het langzamerhand niet meer
 
Vlotternaald of choke blijft hangen/kapot. Als je carb gewoon goed schoon is en slangen nieuw én alles goed zit, moet 1 van die 2 het zijn.
Heb niet gehad met een kapotte choke dat t er zoals bij jou uit komt maar wel dat mn scooter verzoop en stonk naar benzine, weet niet hoe dat bij n Mint gaat.

Ik had het pas geleden nog met de vlotternaald, ding lijkt dan nog wel goed maar is het niet. Nieuwe er in gedaan en probleem opgelost.
Kon m wel testen met de vlotterbak er af en sloot wel af, maar dat veertje wat er in zit deed t niet goed meer.
Was iets van 6-7 euro ofzo.
 
Back
Top