WNH rox

Sjaak

WNH crew
<26 aug>
ik heb al een tijdje terug besloten mijn scooter niet meer als vervoersmiddel naar school en werk enzo te gaan gebruiken maar hem niet zo te laten als dat ie is.

Setup was: Malossi sport 70cc gietijzer
Doppler pen 10 krukass
Hebo racing 2 uitlaat
21mm dellorto
Malossi vario
polini koppeling
Hij zag er toen zo uit.
Dit was 1 februari 2004 scootermeeting zoetermeer

hvwmeeting1.th.jpg


En nog 1tje van die meeting
hvwmeeting2.th.jpg


Dit is een weekie geleden ofzo toen hij nog voor een gedeeltje in elkaar stond
sjaak2.th.jpg


2 foto’s van hoe die eruitzag voordat die uit elkaar ging.
AEROXINSCHUUR1.th.jpg

AEROXvoorkant.th.jpg


Vandaag 26 augustus dit resultaat
rtz2.th.jpg

rtz9.th.jpg

rtz5.th.jpg

rtz7.th.jpg


Bedoeling hiervan is frame, standaart, voorvork, slakkenhuis, velgen en suframe te laten stralen.
Hierna wordt het frame en subframe wit gespoten en de rest gestraald en subframe wordt gelijk omgelast.
Setup wordt: MHR cross
Yasuni C21
MHR RHQ pen 12 85mm drijfstang
Keihin 28mm pwk
MHR overrange
MHR delta clutch
MHR vl14
MHR Primaire vertanding
MHR bell minarelli 107mm
MHR recht spruitstuk
HPI 2004
Skf c4 kunstofkooi lagers
Top performance vertandingsdeksel


Ook komen er nog andere koelvloeistofslangen en me slakkenhuis wordt nog gestraald en bewerkt, ook wordt het frame versterkt, ik zit te denken aan 2 buizen erop te lassen maar weet nog niet hoe ik dat met me kappen ga regelen.

Ik ben ook nog van plan de cillinder enzo te laten tunen, ik zit te denken aan 3br.

<31 aug>
Mijn frame wordt morgen gestraald subframe omgelast en de buis gaat ertussen voor versteviging.
Vandaag zou ik mijn uitlaat verkopen maar koop is niet doorgegaan maar wel heb ik mijn velgen terug zonder banden dus die zijn ook klaar om gestraald en gepolijst te worden.
Vrijdag de 33ste krijg ik ook mijn keihin 28mm terug helemaal gepolijst van binnen.
Hier nog een foto van me hebo racing 2 klaar om verkocht te worden.
rtz8.th.jpg



<10 sep>
Mijn slakkenhuis is bewerkt en vandaag mijn carb terug gekregen van het polijsten ook is mijn subframe klaar maar heb ik nog niet binnen vandaag, ik heb een nieuw blok en al afspraak gemaakt met xsh voor het tunen ervan.
Ik heb mijn oude blok samen met uitlaat verkocht al en hij gaat die nu op een neos zetten komen ook wel foto’s van binnenkort dit wordt ook een leuk projectje en zegt dat hij hem ook helemaal gaat volgieten met mhr.
Mijn oude blok
rtz6.th.jpg

Slakkenhuis:
rtz3.th.jpg




<24 sep>
blok en cillinder liggen bij xsh tuning en wordt max getuned ook daar gelijk wat onderdelen besteld dat ik nog miste.
-Mhr rotor
-Mhr primaire vertanding 13/44
-Mhr bell
-Mhr recht spruitstukje
-xsh wigje
ook heb ik mijn imitatie keihin 28mm verkocht en al vervangen door een nieuwe (echte)
ook mijn c21 heb ik al binnen:
rtz13.th.jpg

en ik heb fftjes andere koelvloeistof slangetjes gehaald:
rtz16.th.jpg

ik ben samen met een paar gasten (zonder scooters) nog naar speelmans platen gegaan was zeer vet daarzo en heb ook gelijk wat inspiratie opgedaan daarzo, ik ga nu ook namelijk mijn achterkant dichtmaken met plamuur en een bcd underseat halen en een karttankje in mijn buddy monteren.
Het xsh pakketje komt pas over anderhalve maand ongeveer binnen hij zit in een verhuizing of verbouwing ofzo zegt ie.
Het stralen enzo wilt nog niet echt opschieten mijn subframe heb ik nog steeds niet terug, wanneer die terug is kan ik mijn frame mee geven en als die terug is met buis ertussen kan ik pas met mijn binnenkappen beginnen want daar moet ook wat gefreest worden voor die buis en de binnen kappen wordt zilver metallic gespoten.


<27 sep>
nou het omgelaste subframe heb ik binnen en vandaag heb ik ook mijn karttankje besteld.
omgelast subframe:
rtz10.th.jpg






<2 okt>
karttankje binnen (bedankt jeroen)
rtz21.th.jpg

ook heb ik de hebo racing 2 vandaag verkocht.

<7 okt>
mijn broertje heeft gister een kymco gekocht voor 10 euro en die hebben we nu helemaal gestript en het frame wordt ook wit en wordt tegelijkertijd mee gespoten met mijn kappen.
ik ga zometeen ook beginnen met het vrezen van mijn kappen.


<17 okt>
oke kappen vind ik zo wel mooi bewerkt bij onderkap komt nog een rand naar achter lopen met polyester en wat gaas achter wat gaatjes
ik had mijn subframe al terug maar ik heb ff naar wat andere subframepjes gekeken en het blijkt dat mijne nog wat bewerkt moet worden want is niet helemaal goed ik mis een stuk.
Ik heb ook fftjes een bcd underseat gekocht die wordt helemaal dicht en lamp wordt dicht en paar kappen eromheen word allemaal aan elkaar gepolieesterd ook mijn voorlamp van tnt (misschien ken ik nog snel een bcd regelen) wordt in mijn voorkap gezet en het kapje achter mijn voorkap en dit word ook 1 gemaakt.
Mijn frame vandaag eindelijk klaar om met de straler mee te gaan want die is vandaag ontdaan van de oude verflaag die erop zat.
ook heb ik nog 2 nieuwe braking wave schijven gekocht.
Hier nog wat picca’s
Underseat:
rtz18.th.jpg

Frame zonder verflaag:
rtz24.th.jpg

nog wat foto’s van wat kappen:
rtz1.th.jpg

rtz11.th.jpg

rtz17.th.jpg

rtz19.th.jpg

rtz22.th.jpg

dit gaat naar de straler:
rtz20.th.jpg

hier doet ie wel wat leuks mee:
rtz23.th.jpg



<18 okt>
net bericht gekregen van xsh en mijn blok zou volgende week binnenzijn als het goed is.
Mijn spruitstukje en wigje moet dan nog ff wachten dat krijg ik pas na 3 weken.
Het kymcotje van mijn broertje begint ook al wat mooier te worden, het frame is vandaag wit geworden te samen met het voorvork, wel grappig dacht ik zo.
Zijn setup wordt : malossi sport 70
19 mm spruitstuk
19 mm cabrateur van dellorto
malossi fly clutch
polini for race uitlaat
vario nog onbekent.
Pict4.th.jpg


<31okt>
mijn blok heb ik nog niet terug gehad van xsh dit omdat die klote postbank niet opschiet.
Mijn overschrijvingsformulier is nog steeds niet verwerkt en geld nog niet overgemaakt dus op marco zijn rekening waardoor er nog geen onderdelen worden besteld door hem.
Ook met de straler zit het niet mee want mijn frame is nog steeds hetzelfde als toen ik hem gegeven was, nu is het weer dat de straalkabine kapot is.
In de tussen tijd maar mijn kappen gaan schuren, tering wat is dat een kut werk zeg en ik ben nog steeds niet klaar.
Je begrijpt wel dat het niet helemaal mee zit de laatste tijd en ik denk niet dat ik de meeting in duitsland (saarbrucken) ga redden misschien alleen met mijn blok en het frame maar kappen zeker niet!

Misschien dat mijn setup nog een beetje onbekent is maar dit wordt et:

MHR cross XSH MAX TUNED en afgedraaid
Carters xsh max tuned
XSH wigje
Yasuni C21
MHR RHQ pen 12 85mm drijfstang
Keihin 28mm pwk
MHR overrange
MHR delta clutch
MHR vl14
MHR Primaire vertanding 13/44
MHR bell
MHR recht spruitstuk
MHR binnenrotor
nu maar hopen dat ik snel wat updates hier aan toe kan voegen.
Iniedergeval zorg ik deze week nog voor wat foto’s van wat onderdeeltjes.
En mensen sorry dat het weer een rox is maar daar kan ik ook niks aan veranderen.

UPDATE 1
<4 nov>
nog wat foto's van wat onderdeeltjes

braking wave schijfjes:
braking.th.jpg


delta clutch:
delta.th.jpg


keihin pwk 28mm:
keihin.th.jpg


mhr overrange:
overrange.th.jpg


rhq:
rhq.th.jpg


rs 24:
rs24.th.jpg


top nardo vertandingsdeksel:
topnardo.th.jpg


vl 14:
vl14.th.jpg


carterboutjes enzo pakkingkjes, lagers enzo:
zooi.th.jpg


UPDATE 2
<13 nov>

vandaag zijn mijn verstevigins buizen erop gelast dankzij menno en henk van tongeren:
frame.th.jpg


kijk dan wat voor rotzooi et is in mijn kamer en dat wat je ziet is nog niet alles:
frame4.th.jpg


UPDATE 3
<14 nov>

oke binnen kap bewerkt voor de gelaste buizen en een vriend holp me erbij om de foto te nemen alleen wou niet herkend worden, ha ha ha.
frame4.th.jpg

frame5.th.jpg


UPDATE 4
<18 nov>

gister avond wat spulletjes opgehaal bij xsh:P
mijn blok:
xshblokgoed5ci.th.jpg

cillinder:
xshcillgoed.th.jpg

xshcill2goed.th.jpg

mhr rotor:
rotorgoed.th.jpg

mhr wing bell:
mhrbellgoed.th.jpg

mhr priamaire vertanding 13/44:
vertandinggoed.th.jpg

groepsfoto:
groepsfotogoed.th.jpg

nog ff foto van me frame:
framegoed.th.jpg

nu moet ik alleen nog mijn spruitstuk en mijn xsh wigje van hem krijgen maar deze stuurt hij op zodra hij deze heeft.
dan ga ik morgen ff een nieuwe straler zoeken dat wat dingetjes dit weekend nog gestraald kan worden alleen kan iemand mij misschien vertellen wat ik nou precies moet afplakken ik heb namelijk geen flauw idee, marco zegt alleen overal boutjes indraaien.


UPDATE 5
<15 dec>
ik had afgelopen week mijn wigje en mijn spruitstukje binnengekregen van xsh tuning en had alleen geen zin om er foto's van te maken met die slechte camera van me maarja nu toch maar gedaan.

fftjes snel hele inlaat traject in elkaar gegooit:
pict00649ug.th.jpg

pict00654by.th.jpg

pict00662ai.th.jpg



ook liep ik net ff mijn broertjes kamer binnen en dacht laat ik daar ook gelijk ff een foto van maken, dit project laat ik dus gewoon ff met soms een foto'tje ff meedraaien met mijn eigen project.

hier dus de half in elkaar gezette KYMCO VAN MIJN BROERTJE en zijn nieuwe vario en ontsteking:
pict00670xs.th.jpg

pict00699nf.th.jpg


mijn broertje gaat trouwens rijden met een watergekoelde mhr replica 50cc peugeot cillinder waarvoor ik de kymco carters zelf nog ff voor moet aanpassen, hier komen later ook nog foto's van.

ben van plan in de kerstvakantie allebij de blokjes in elkaar te krijgen


UPDATE 6
<13 jan>
kerstvakantie dus al voorbij, heb niet zoveel gedaan.
verder mijn waterpomp bewerkt:
update6pic30pj.th.jpg


blokjes gestraald:
update6pic18vl.th.jpg

update6pic25gz.th.jpg


nieuwe hebo teller:
update6pic41fj.th.jpg


tnt rempotdeksels:
update6pic56ca.th.jpg


updates zullen nu wel snel achter elkaar volgen

van de week het kymco blokje in elkaar en nog wat andere dingetjes ga ik jullie laten zien aankomende maand.

UPDATE 7
<jan 14>
ff kleine update.

carterdeksel is bewerkt, nog niet klaar ga zometeen nog ff verder misschien straks nog een nieuw foto ervan als het klaar is.
chroom130kf.th.jpg


UPDATE 8
<jan 18>
KYMCO schiet ook wel op ziehier wat de slecht kwaliteit foto's.

nieuw stuurtje
pict00900zz.th.jpg

pict00911ca.th.jpg


het cillindertje dat pas bewerkt is door mrg lader, carters ook trouwens.
pict00921iv.th.jpg


ik zoek met spoed een peugeot waterpomp dus als je wat weet graag


UPDATE 9
<jan 22>

WNH KYMCO
zijn alweer wat verder gekomen hiermee, aantal kappen zijn gespoten
(nog niet af) en de carterdeksel + velgen zijn wit gecoat en de voorkap is bewerkt voor de radiateur er moet allen nog een lamp inkomen.
011sb.th.jpg

028eq.th.jpg

039fq.th.jpg

040pb.th.jpg

054hf.th.jpg

065wy.th.jpg


WNH ROX
frame is gecoat in het grijs
18hu.th.jpg

29tc.th.jpg

mijn velgen zijn nu ok klaar om verchroomd te worden dit is nu dus gestraald.
35fd.th.jpg


mijn blok en cillinder zijn nu trouwens naar rsb, ik was niet tevreden over hetgeen wat door xsh was gedaan dit kwam ook nog doordat er al eens een boor of zoiets doorheen was gegaan ofzo.

UPDATE 10
<31 jan>
deze update vind ik heel erg mooi!!!

mijn nieuwe super vette pijp!!!!!!!!
pict01039of.th.jpg

pict01044vz.th.jpg

pict01068yg.th.jpg

pict01078mx.th.jpg

pict01088fq.th.jpg

pict01098sw.th.jpg

pict01107yb.th.jpg

pict01112ab.th.jpg

pict01124nk.th.jpg


de c21 heb ik als het goed is al verkocht.

ik ben nu trouwens ook een beetje aan het opbouwen laat ik maar ff wat fototjes neerzetten.
pict00014mf.th.jpg

pict00029md.th.jpg

pict00032yj.th.jpg

pict00045dk.th.jpg

pict00055pg.th.jpg

pict00069qq.th.jpg


UPDATE 11
<6 feb>

Heb een andere carterdeksel op de kop kunnen tikken in ruil voor mijn oude, deze is ook niet echt mooi moet ik zeggen maar het bewerken ervan is best goed gelukt vind ik zelf.
pict01145ch.th.jpg


UPDATE 12
<14 april>

lange tijd niks van me laten horen

nou ik heb mijn blok/cillinder terug van rsb met wat overige delen, zeer netjes vind ik zelf.
zWv12489.jpg

A7z12577.jpg

aiN12601.jpg


ik zag ook nog een leuk lijstje staan van iemand die wat onderdeeltjes verkocht wegens het stoppen van ze project dus daar nog ff een bougie en een bougiekabel van gekocht.



ook heb ik antonrox van het forum gevraagt voor een buddy hoesje en deze heb ik alweer binnen ook, heel erg bedankt nog he anton.
1sk12624.jpg


mijn velgen, voorvorkpoten, carterdeksel en waterpomp liggen op dit moment bij jansen chroom bv en dat komt waarscheinlijk al weer over 2 weken terug via bojt.

UPDATE 13
<29 mei>

nou hier maar weer is ff een update na best lang tijdje weer.

hele scooter is eigenlijk af me kappen zijn nu aan het uitharden dus krijgen jullie ook eerdaags te zien maar ik kan je zeggen ze zijn erg erg strak geworden.

enige wat ik nou nog mis zijn mijn velgen, carterdeksel en waterpomp die nu nog steeds bij de verchromer liggen.

bedankt he mel voor die foto's.
ben net alwel weer iets verder gegaan maar geen foto's meer genomen.

KNt34627.jpg


b3n35202.jpg


X6R35554.jpg


g3I35888.jpg


ce636056.jpg


zIj36147.jpg


nJY36354.jpg


Pl336661.jpg


later op deze dag:

DSC05883%20(Small).JPG

DSC05884%20(Small).JPG

DSC05885%20(Small).JPG

DSC05886%20(Small).JPG

DSC05888%20(Small).JPG

DSC05890%20(Small).JPG

DSC05891%20(Small).JPG


UPDATE 14
<3 juni>

binnenkappaen ook klaar:

DB077134.jpg


wzL77190.jpg


AW477216.jpg


eOO77244.jpg


5aC77267.jpg


jUa77291.jpg


overigens hoorde ik gister dat mijn crome spul over 3 weken klaar zou zijn en ik ga vandaag heel erg mijn best doen op me scooter rijdend te krijgen zodat ik morgen aanwezig ben op damwoude.

UPDATE 15
<14 oktober>

lange tijd weer eens niks van me laten horen maar ik heb nu wel weer eens heel wat te laten zien want ik ben lui ik ga niks meer typen.

IMG_1801.JPG

IMG_1802.JPG

IMG_1803.JPG


IMG_1804.JPG


IMG_1805.JPG


IMG_1806.JPG



IMG_1807.JPG


IMG_1808.JPG


IMG_1809.JPG


IMG_1810.JPG


IMG_1811.JPG

dankzij daniel (raceroxie)

IMG_1812.JPG


IMG_1813.JPG

IMG_1814.JPG


IMG_1815.JPG

ja ja 16,8 binnenkort nieuwe udate want de kappen zitten er nu al op en we gaan aankomende week ff proberen te banken.

update 16
<11 nov>
nou het banken is niet doorgegaan 5 november me vervoer was ziek dus ik ga maar 25 november een enkele run doen en wanneer het seizoen weer begint stel ik het wel af op de bank.
in de tussentijd fftjes alle kappen erop gezeten en ff een photoshoot gehouden.
img]http://members.lycos.nl/promotors/sjaak/kappen/DSC06087%20(Large).JPG[/img]
DSC06088%20(Large).JPG

DSC06089%20(Large).JPG

DSC06090%20(Large).JPG

DSC06091%20(Large).JPG

DSC06092%20(Large).JPG

DSC06093%20(Large).JPG

DSC06094%20(Large).JPG

DSC06095%20(Large).JPG

DSC06096%20(Large).JPG

DSC06097%20(Large).JPG

DSC06098%20(Large).JPG

DSC06100%20(Large).JPG

DSC06101%20(Large).JPG

DSC06102%20(Large).JPG

DSC06103%20(Large).JPG

DSC06104%20(Large).JPG

DSC06105%20(Large).JPG

DSC06106%20(Large).JPG

DSC06107%20(Large).JPG

DSC06108%20(Large).JPG



de rox gaat nu ook in de winterslaap.
de wnh kymco en de jog worden nu wakker gemaakt.

de rox staat weer helemaal in elkaar en daar zijn ff wat foto's van gemaakt.
de rox staat nu bij interscoot in de showroom

sxbyg5.jpg


sxbymg.jpg


sxbyow.jpg


sxbytj.jpg


sxbyvq.jpg


sxbyx4.jpg


sxbz20.jpg


sxbz42.jpg
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

was jij trouwens niet die kerel die met zijn dr70 en std vertanding 125 ging ? (vertelde een vriend van me tegen me :P )
 
JasperdB said:
ben benieuwd wanneer et es af gaat komen :) et begint al te jeuken hier... ik wil sprinten tegen je -:-

zolang duurt ut niet meer maar het is ook een lul vandaag fotos van ze andere onderdelen gemaakt, carb kopp. vario enz heb die ze gewist :S
 
JasperdB said:
was jij trouwens niet die kerel die met zijn dr70 en std vertanding 125 ging ? (vertelde een vriend van me tegen me :P )

het was een malossi sport en ik zei geen 125 maar 120 maar dat was op mijn teller op auto teller ging het 105, eens gekeken op een golf 1 en 2.
 
hvwmeeting2.jpg


goh die rode runner komt me aardig bekend voor :P
ziet er goed uit en ga zo door
ik spreek je wel weer op msn

PS:we doen nog wel weer eens een rematch ;) maar de uitkomst word tog presies et zelfde :+;)
 
Ziet er goed uit man!, sorry nog dat ik op t laatste moment je hr2 niet gekocht heb, ik was toch van gedachten vernadert voor mn setup, maja dat kan je misschien wel begrijpen want we hebben bijna pcies dezelfde setup:), Cross rulezz:P
Veel suc6!!
 
wat raden jullie mij aan dan voor mijn subframe voor extra versteviging want er komt zowiezo nog een deel aan dat ik vergeten was, dit is het stuk waar die buis tussen moet met die borgringetjes (segering)

trouwens ik ben mijn kappen aan het schuren maar dezelfde kleur komt nog wel terug erop.

ik zou graag ook willen dat iedereen mij tips geeft over wat ik met mijn voorvork zou moeten doen, spuiten ofzo.
 
Last edited:
Back
Top