Witte rook uit uitlaat na volledige revisie Aerox blok

volgas

New Member
Jooo

Ik heb mn Aerox 70cc blok volledig gereviseerd. Blok eronder gezet en eenmaal gestart komt er witte rook uit de uitlaat. Geen half werk gedaan, dus alle pakkingen, de keerringen, lagers etc ook vervangen. Helaas na starten van de Aerox komt er witte rook uit de uitlaat dus neem aan dat er ergens koelvloeistof lekt, maar de koppakking is dus ook nieuw en net nog dubbel gecheckt maar deze zit goed en is in takt. Keerringen ook vervangen (polini) dus daar zou het ook niet aan moeten liggen.
Iemand enig idee waar dit nog meer aan kan liggen naast koppakking en keerringen? Blok wordt ook erg heet (ga nog meten hoe warm precies) binnen een paar sec maar waterpomp blijft wel goed koud. Heb ook ontlucht en zie ook geen geborrel/bubbels in de kvs tank.
Daarnaast lekt er ook wat zwart olie achtige vloeistof langs de flens van de uitlaat.
Iemand tips?
 

Attachments

  • IMG_5019.png
    IMG_5019.png
    831.7 KB · Views: 7
Advertisement - register to remove this

Je hebt als het goed is alles goed ingevet, is het niet gewoon verbrandend overschot van olie?

Afstelling? Te rijk kan ook behoorlijk roken.

Ik vind het ook niet wit genoeg voor koelvloeistof eigenlijk, maar dat is lastig te zien op een foto.
 
Bedankt voor je reactie!! Ik heb alles goed ingevet. Lagers ook met kopervet.
Benzine en olie wat erin zit is wel 4 maanden oud.. zal het aftappen en nieuw mengsel erin doen
Kleinere sproeier gaat er ook nog in ivm zwarte bougie. Miss dat dat idd gaat helpen. Bedankt voor de tips
 
Lagers met kopervet? Dat is niet bepaald de bedoeling. Lagervet en kopervet zijn 2 heel verschillende dingen.

Dan blijft hij nog wel even roken, tot al dat vet weer uit die lagers is.
 
Back
Top