Wheelie filmpje/pictures topic #2

Status
Not open for further replies.
Je moet meer op je dode punt wheelien...

En omhoog krijgen van de scootert... Je veert een btje in @ achterkant, geeft volgas en trekt tegelijker tijd aan t stuur... Als je dat goed onder de knie hebt kun je altijd je scooter wel omhoog krijgen... ook als je gewoon volgas wegtrekt en dan ff aan je stuur trekt bv... Je gaat gewoon vanzelf steeds makkelijker die scooter op zijn achterwiel krijgen

Is het mogelijk met elke scooter of moet hij toch iets trekken.
Ik krijg mijn scooter namelijk helemaal niet hoog genoeg, hij trekt nu ook niet zo fantastisch...

het is erg goed te doen met een standaard jog, zip of slider.. andere modellen weet ik niet.. van std sr/aerox ofzo heb ik geen idee, maar ik gok dat t wel moet kunnen. zoals marty al zei... voor op je zadel gaan zitten, geef dan gas en gooi je hele gewicht naar achter op het moment dat je scooter lekker begint te trekken (liefst wel met zo laag mogelijke snelheid, als beginneling). en ALTIJD je achterrem erbij houden

het gaat om een aprilia sr viper.
Maak je je armen ook lang op het moment dat je trekt?
goed achterover leunen ook neem ik aan.

ik dénk dat een vipertje wel moet lukken. ik weet niet of ik me armen lang maak.. je moet niet achterover leunen, maar jezelf naar achter gooien. zo kan je én een hardere ruk aan t stuur geven, én verplaats je je gewicht naar achter zodat het voorwiel makkelijker van de grond komt

en ja, van een std runner weten we het allemaal wel

Denk dat het weinig uitmaakt of je nou je armen strekt of krom houd.. doe wat jou goed aanvoelt :)

Goed achterover leunen moet je niet doen, zoals Bounz11 al zegt je gewicht naar achter verplaatsen.
Maar wat je absoluut niet moet doen is dus of ver achterover leunen, of voorover.. Je zithouding moet in principe hetzelfde blijven als dat je gewoon rond rijd.

Deze is dus weer beter:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=OTrG1_-h_4M[/youtube]

Ik doe idd meestal wat dan goed voelt en moet ook niet te veel nadenken heb ik het idee :P

De vingers altijd aan de rem en erin knijpen gaatook otomatisch, ik knijp ook zo dat ik niet BAM terugklap maar zeg maar een stukje terugcoast ik geef dan direct gas bij om hem op het wiel te houden.

Maar is idd veel oefenen denk ik gewoon en de pijn in je armen negeren ;)

dat ziet er idd al best aardig uit mssh. en zoals je het uitlegt klinkt het ook super. als je wat meer oefent gaat de pijn in je armen ook weg. je zit dan niet meer zo verkrampt te remmen/gassen. ook blaren aan je handen worden verleden tijd (ik had me toch een keer een stuk vel loshangen :7 )

nog een tip trouwens: bij mijn scooter heb je veeel meer controle over je wheelie als je de band zachter laat lopen. hij zal minder snel naar buiten vallen bij langzame snelheden, en het geeft me ook nog meer speling (tijd/correctie) met het gebruik van me achterrem

heel goed mogelijk!:P

tis mij iig gelukt, en guido ook...en daar hebben we volgens mij ook nog ergens een filmpje van:)..

de enige 2 wheelier waar het mij niet op gelukt is, is een tandem @ terschelling:P

x

Laurens

die tandem moeten we ff over doen, als iemand op het voorste zadel zit lukt het idd nooit.

mja toen dachten we niet zo helder meer :rolleyes:

beter nog ff proberen

ok er is dus geen enkele scooter die std niet kan wheelien +ralf+ zou zoiets als een jetforce dan ook kunnen? vast niemand die dat ooit heeft geprobeerd :P

3056077.jpg

3056113.jpg

3056187.jpg

mijn foto's:)

Tikje op het zadel en dan aan je stuur trekken en gas geven. Deze timing werkte bij mijn slider perfect. En hoe meer ik oefende hoe minder ik dit moest doen. Op het laatst krijg je de scooter zomaar omhoog.

En met volle band is echt lang zo lekker niet als met een wat legere. Teminste ik vind 1,3 bar toch echt maximaal wat dan in je band gaat.. Ik had em bijna altijd op 1 bar of zo.

zo wat een leven in de brouwerij ineens :W

maar op elke scooter kan het... als ik een weekje op een std dna ga oefenen weet ik zeker dat het me ook wel lukt.... je moet gewoon je scooter goed kennen, hoe hij reageert en wanneer je op je BP zit....

Status
Not open for further replies.
Back