Welke uitlaat bij m'n MHR50?

Advertisement - register to remove this

Gewoon testen. De Yasuni Z is ook wel goed of een NR-X. Giannelli Nardo, MHR 50 pijp, Polini 4-sjeezzzzz. Ik weet natuurlijk niet welke uitlaat goed presteert op JOUW scooter. Maakt veel verschil uit. Mijn broertje had eerst een Leo Z handmade op z'n SR WWW en die deed het er niet zo goed op. Toen hij 'm aan een vriend verkocht met een Neo's presteerde hij dus stukken beter. Allebei Minarelli Horizontaal AC.
Gewoon testen dus!
 
Ja volgens scootparts wel....

Maar evo70 uitlaat doet het ook wel redelijk tot goed op de evo 50cc geloof ik dus dat wil niet alles zeggen
 
Rudeboy: Ik heb het niet alleen van scootparts, toen ik in Groningen was bij Hovingh Scooter recycling en Tuning zeiden ze het ook al tegen me dat ie voor de getunede Evo70 en MHR70 is. Toen verkocht scootparts nog geeneens Yasuni uitlaten.
 
Hmzz ja die Polini Evo 50 of de MHR 50 pijp >> bestaat die ? hmm
alles is nu origineel in mn runner, alleen dus die mhr 50 cilinder en de dell'orto 17,5 mm carbarateur ... 100 op de teller
en ik ga er straks nog een malossi mhr koppeling + vario in zetten.... en dan een uitlaat... gaat ie echt wel hard of nie
 
Ik bedoel bij scooterparts hebben ze alleen de MHR 50 Team uitlaat.... geschikt voor 2 soorten cilinders.. en dievan mij staat er niet tussen
Ik heb de Malossi MHR 50cc Alu. LC eh...
 
Tuurlijk gaat 'ie dan veel harder. Wat de 50MHR zo snel maakt, is een berg vermogen bij hoge toeren. Een standaard Runner-uitlaat is echt niet slecht, maar een hoogtoerigere (mooi woord) uitlaat scheelt heel veel bij jou, lijkt me zo.

Carrera 16: 70Evo & 70MHR
Carrera 20: 70Evo getuned & 70MHR getuned

(volgens scootparts tenminste)

Greetz & succes!!!
 
...en Yasuni Z is zeker laagtoerig en is dus zo'n Yasuni C16 sneller, of niet? Lijkt me handig om te weten, voordat je 240 piek meer neerlegt voor de C16 terwijl een Z het ook vet goed zou kunnen doen. (Als je snapt wat ik bedoel)
 
Gewoon testen! Als er eentje ervan niet geschikt ervoor is, kan je hem toch altijd nog verkopen! Verkoop je 'm voor een iets lagere prijs dan in de winkel. Hen je toch nog winst! Als je de uitlaten op scootparts.nl ofzo besteld heb.
 
bartnrgmc2 o.i.d.: MHR veel vermogen?? correctie hij heeft z'n beetje vermogen bij een ontzettende berg toeren...

Je moet gewoon een uitlaat hebben die VEEEEEEEEEEL toeren draait... 50 of 70 boeit niet zo... zo te horen wil je toch niet alles uit je cilinder halen... en SCHIJT aan scootparts! ik krijg een steeds grotere pleurishekel aan die gasten... stelletje scootin lovers zeg tering!
 
Als je 100 echte kilometers per uur wil gan (z'n 120 op teller) kan ik je qwa geluid een Metal aanraden
smile.gif
heb ikzelf ook gehad met MHR50cc, ikzelf tuf nu in afwachting van een niewe uitlaat ook rond met standaard pijp, en ik weet ook nog niet wat ik ga kopen, er was hier nog een oud topic van, moet je maar ff zoeken
 
Opgestart door Ruud:
bartnrgmc2 o.i.d.: MHR veel vermogen?? correctie hij heeft z'n beetje vermogen bij een ontzettende berg toeren...

Je moet gewoon een uitlaat hebben die VEEEEEEEEEEL toeren draait... 50 of 70 boeit niet zo... zo te horen wil je toch niet alles uit je cilinder halen... en SCHIJT aan scootparts! ik krijg een steeds grotere pleurishekel aan die gasten... stelletje scootin lovers zeg tering!


Ruud: 50 of 70 boeit nix qua toerental? Ik d8 het wel. Expansie deel van een 70 hoe ziwt die eruit, laten we even een normale 70 nemen, hoe moet die zijn? En die van een normale 50 snel?

Juist!

SvR
 
waarom rijden sommige personen in de race dan met een C20? omdat ze met een 70 rijden? nou nee...

En ik had het over of het een 50 of 70 uitlaat moest zijn.. niet over het toerental van een 50cc en een 70cc CILINDER, maar hij iwl toch niet alles uit z'n cilinder halen dus dan maakt het niet uit dat ie er een 70 pijp op knalt

maar leg jij maar is het verschil uit dan, ik wil natuurlijk niet dat jij nix nieuws kan zeggen omdat ik het al gezegd heb. Dus ga je gang (ik weet ook wel dat de inhoud van het expansiegedeelte kleiner is bij een ECHTE 50cc raceuitlaat)

[This message has been edited by Ruud (edited 18 October 2000).]
 
RunnerSP50MHR: Ik denk dat de Polini Evo 50 pijp wel aardig in de buurt komt, hoogtoerig, 50cc uitlaat en hij ziet er ook nog eens leuk uit
smile.gif

Kost 500 piek bij Scootparts.
 
Ik volg je ff niet, tenminste eerste deel, jij zegt 50 of 70 boeit niet zo (het ging over een uitlaat die toeren draait), dus heb jij het toch fout? En ik heb toch nooit wat gezegd over cilinder?

antw: Nou een 70 uitlaat heeft een grotere inhoud is dus dikker, dit omdat een 70cc niet minder toeren draait maar meer kwijt moet denk ik.
Dat is ook het ID achter dat de Nardo het goed doet op een 70 en een 50, het is een vrij hoogtoerige uitlaat voor 70, en dan dus voor een std. 50cc een lekkere uitlaat met vooral koppel maar niet heeel veeel toeren. Hmm ik heb het gevoel dat ik het nog niet helemaal duidelijk heb uitgelegd...
50 snel heeft dus een heel dun expansiedeel nodig immers: des te dunner des te meer toeren. Pleur je nou een hoogtoerige 70 uitlaat op een 50 cc snelle cilinder, is dit te weinig voor die 50 cc.

SvR
 
Ruud: ik denk dat ze in de race met een 70 uitlaat rijden, omdat die scooters zwaar getuned zijn en dus veel toeren maken, waar een 50 uitlaat niet z'n vermogen kwijt kan en een 70 uitlaat wel.
 
je kunt toch ook een hele hoogtoerige 50cc uitlaat maken, geen probleem even makkelijk (of moeilijk) als een 70 pijp...

MAAR HIJ WIL NIET HET MAXIMALE UIT Z'N cilinder halen als je het zo leest... 17,5mm en standaard vario achter enzo
 
Back
Top