Welke scooter voor woon-werk

Jan74

Well-Known Member
Ik zie door de bomen het bos niet meer. Mijn vraag is simpel. Welke scooter is geschikt voor dagelijkes gebruik en redelijke afstanden 20 - 40 km/dag
Moet voldoen aan:
- betrouwbaar
- 4takt, 50cc
- GEEN chinese brol
- mag wel wat sneller dan 45km/u
- liefst een a merk maar ook prijs bewust

Alvast bedankt!!
 
Advertisement - register to remove this

Standaard Banden zijn zo wie zo altijd waardeloos , vervang die maar eens met bijv : Michelin (Power Pure)..

Verschil is gelijk een enorme verbetering ... Niet te vergeten wat je kan uitsparen als je onder uit gaat met standaard HUT Banden . ( Kapotte kappenset bijv : )
 
Ik ben bij een Piaggio dealer (piaggio en kymco) geweest en eerlijk gezegd ben ik echt niet overtuigd. Ik ga één van de volgende dagen bij een andere dealer langs die Peugeot en Sym heeft. Als de sym orbit 2 mij bevalt denk ik dat de keuze gemaakt is. Zeker omdat ze nu 3j garantie of 30.000km geven. Daar kan de rest nog iets van leren lijkt mij.
En anders is er nog de vivacity. Dat zijn twee modellen waar ik veel goeds over hoor.
 
Jan, waarom was je niet overtuigd bij de piaggio en kymco dealer?


Ik weet wel dat veel van die modellen in het verleden zeker wel 100 - 250 euro duurder zijn geworden dan eerst, terwijl de kwaliteit hetzelfde blijft.

Ik ga zelf denk ik ook voor een new viva-city..

De peugeot kisbee, is leuk voor erbij scootertje.. Maar de viva-city geeft je net een beetje meer.
 
Jan, waarom was je niet overtuigd bij de piaggio en kymco dealer?


Ik weet wel dat veel van die modellen in het verleden zeker wel 100 - 250 euro duurder zijn geworden dan eerst, terwijl de kwaliteit hetzelfde blijft.

Dat was puur op de modellen. Van de Kymco had hij maar modelletje of 2 staan. En die bevielen mij echt niet. De Piaggio's zijn wel leuke scooters maar de zip het net niet qua model en de fly vond ik te lomp. Dit zijn uiteraard puur persoonlijke keuzes op uiterlijk. Ik twijfel niet aan hun kwaliteit. Daarbij stond de verkoper mij niet aan. Hij sprak mij naar de mond. Weet je wel, alles voor de verkoop zonder feiten en degelijke uitleg.

Hopelijk geraak ik volgende week bij de Peugeot/sim dealer. Ben erg benieuwd naar die modellen in het echt. Plaatjes op internet kunnen serieus misleiden.
 
Wel, hij reed goed. Net onderhoud laten doen. Komt moeilijk op toeren, lekt iets (denk benzine aan de heldere kleur van de vlekken te zien) en haalt nog amper 46/u terwijl dat eerst 52-53 was.
Ze hebben oa kleppen gesteld en dichting van uitlaat vervangen. Oliefilter zuivrger gemaakt en nieuwe dichting erop plus o ring. Luchtfilter zuiver gemaakt. Nieuwe dichting kleppendeksel, nieuwe bougie.

Is toch niet normaal dat hij nu trager rijdt en optrekt? Ik wil sowieso 55/u rijden maar lees verschillende verhalen over varioring verwijderen. De ene zegt 65-70 de andere 55 ongeveer.

Wat doe ik best om 55 te halen?
 
Back
Top