Welke scooter voor 2 wat zwaardere mensjes :P

Loek6000

New Member
Tijd hier niet geweest, maar het moet er weer van komen: het kopen van een scooter.

Ik heb tussen 2009 en 2018 een Kymco Agility 50 gehad met alleen maar problemen, vaak viel deze 'zomaar' uit tijdens het rijden. Soms heb ik verschillende dingen gefixed als er weer eens een probleem wat met deze scooter.

Ik wens graag een scooter te kopen waar ik niet zoveel onderhoud moet verrichten, een degelijk model / merk.

Niet duurder dan € 2500,- (als het nieuw is) 2de hands mag.

Ik dacht zelf aan de SYM Symphony ST Blauw of Piaggio Liberty, deze laatste is wel een stukje duurder, ik vraag me dus af of deze beter is dan de Sym, maar de Sym heeft wel een grotere tankinhoud.

Belangrijk dus:
Degelijk
Betrouwbaar
Voor 2 wat zwaardere personen (100 kilo per persoon)
De winkel waar ik het aanschaf moet wel goed zijn in hun service
 
Advertisement - register to remove this

Ik woon in Amsterdam, veel 'interesse' van stelers en helers, dus liefst wel een goed merk maar geen Vespa
Elke scooter word gestolen, een mooie vespa met een goed slot en alarm minder snel dan een sym zonder slot en alarm.
Post automatically merged:

Ik woon in Amsterdam, veel 'interesse' van stelers en helers, dus liefst wel een goed merk maar geen Vespa
Elke scooter word gestolen, een mooie vespa met een goed slot en alarm minder snel dan een sym zonder slot en alarm.
 
Elke scooter word gestolen, een mooie vespa met een goed slot en alarm minder snel dan een sym zonder slot en alarm.
Post automatically merged:


Elke scooter word gestolen, een mooie vespa met een goed slot en alarm minder snel dan een sym zonder slot en alarm.
ik denk dat vespa wat populairder is dan Sym, beide met alarm :p
 
hoi in mijn beleving is sym symphony een goede keuze heeft meer koppel als de piaggio heb zelf de liberty gehad en die is bij lange na niet zo rap als een sym!

je zou kunnen kiezen voor een jet 14 of een fiddle deze hebben kleinere wielen en trekken daardoor sneller op!
Post automatically merged:

hoi in mijn beleving is sym symphony een goede keuze heeft meer koppel als de piaggio heb zelf de liberty gehad en die is bij lange na niet zo rap als een sym!
 
@Bas Inderdaad, daar keek ik als eerst naar, alleen doe je met de batterijen hoogstens 6 jaar ongeveer als je er dagelijks op rijdt, terwijl ik met die rare kymco 8 jaar heb gedaan... Ik kan het mis hebben natuurlijk, maar dan hoor ik dat graag.

Daarbij moet de scooter ook een goede zadel hebben voor de persoon achter, geen harde zitting dus.

Trouwens, we zijn eens over de kop gegaan met een scooter met wieltjes van 10 inch door een schuinstaande losliggende tegel op het fietspad, de kymco heeft 12 en we willen het liefst 16 inch

Ook nog toevoegend, we willen regelmatig naar Zandvoort kunnen rijden als het heet weer is en dan niet halverwege met een lege batterij staan.
 
@Bas Inderdaad, daar keek ik als eerst naar, alleen doe je met de batterijen hoogstens 6 jaar ongeveer als je er dagelijks op rijdt, terwijl ik met die rare kymco 8 jaar heb gedaan... Ik kan het mis hebben natuurlijk, maar dan hoor ik dat graag.

Daarbij moet de scooter ook een goede zadel hebben voor de persoon achter, geen harde zitting dus.

Trouwens, we zijn eens over de kop gegaan met een scooter met wieltjes van 10 inch door een schuinstaande losliggende tegel op het fietspad, de kymco heeft 12 en we willen het liefst 16 inch

Ook nog toevoegend, we willen regelmatig naar Zandvoort kunnen rijden als het heet weer is en dan niet halverwege met een lege batterij staan.
Als je je scooter buiten parkeerd ook in de winter zal ik niet voor electrisch gaan. Motorisch gaat op dit moment gewoon nog langer mee. Vooral in de koude dagen. Ik weet niet hoe duur een accu is als je die moet vervangen, maar als dat meevalt kan je het wel overwegen aangezien je veel goedkoper uitbent dan met benzine na een aantal jaar. Volgensmij kan je met een goede electrische scooter bijna 150km halen tegenwoordig.

Ik zelf rij dagelijks naar mijn werk en moet elke week tanken, dan zit ik meestal aan de €8 voor een volle tank. Dat is al €400 per jaar. Als je het zo bekijkt is zoon accu vervangen niet zoon ramp denk ik.

Dit vond ik nog online:

Electrische scooter rit van 50km: €0.30
Benzine scooter rit van 50km: €2
 
Last edited:
Als je je scooter buiten parkeerd ook in de winter zal ik niet voor electrisch gaan. Motorisch gaat op dit moment gewoon nog langer mee. Vooral in de koude dagen. Ik weet niet hoe duur een accu is als je die moet vervangen, maar als dat meevalt kan je het wel overwegen aangezien je veel goedkoper uitbent dan met benzine na een aantal jaar. Volgensmij kan je met een goede electrische scooter bijna 150km halen tegenwoordig.
Ik lees net dat een nieuwe accu 2 jaar meegaat (in sommige gevallen) aangezien wij het behoorlijk zwaar gaan belasten zie ik dat ook wel gebeuren... Dan kost dat zo'n € 1200,- dat vind ik een beetje gortig als die info nog steeds klopt
 
Ik lees net dat een nieuwe accu 2 jaar meegaat (in sommige gevallen) aangezien wij het behoorlijk zwaar gaan belasten zie ik dat ook wel gebeuren... Dan kost dat zo'n € 1200,- dat vind ik een beetje gortig als die info nog steeds klopt
Oh dat is wel heel erg duur ja, had ik niet verwacht. Maar waarschijnlijk omdat het dan een “speciale” accu moet zijn pasvorm, merk etc.
 
Als ik op de website van Niu kijk zie ik dat zo'n batterij 2 jaar lang garantie heeft. Dat is ook inclusief de motor en andere delen.

Een batterij gaat wel langer dan 2 jaar mee. Er worden ook bezorgscooters gemaakt door Niu dus die batterijen zouden er wel tegen kunnen.
 
Als ik op de website van Niu kijk zie ik dat zo'n batterij 2 jaar lang garantie heeft. Dat is ook inclusief de motor en andere delen.

Een batterij gaat wel langer dan 2 jaar mee. Er worden ook bezorgscooters gemaakt door Niu dus die batterijen zouden er wel tegen kunnen.
Batterijen kunnen er steeds beter tegen maar houden niet van grootte temperatuur schommelingen. Gelukkig wonen wij in nederland, maar je zal net zien dat je batterij het begeeft na 2 jaar en niet in de garantie valt.... is er niet een gemiddelde kilometer stand binnen bepaalde temperaturen voor die batterijen? Dan kun je een schatting maken.
 
De ontwikkelingen staan gewoon niet stil (en gelukkig maar). Het was in elk geval een suggestie :) Ik zou anders inderdaad dan verder kijken voor iets zoals een kymco agility city met 16" wielen? Ik weet niet zo goed wat eventueel vergelijkbaar is bij de andere merken.
 
Back
Top