Welke scooter voor mij? ik heb hulp nodig!

angerb0y

Well-Known Member
Hallo beste leden van scooterforum!
Binnenkort wordt ik 16 en ik ga ervan uit dat ik mijn scooter examen haal.
Nou ik mag een scooter uitzoeken van mn opa ( Ja verwend he:p hehe).

Nou hoor ik allerlei dingen over allerlei scooters.
Mijn doel met mn scooter is om hem op te voeren tog ongeveer 75/80 maar niet al te hard dat hoeft van mij niet. ik wil graag een goede scooter die lekker zit en waar opvoeren niet te moeilijk is! de prijs maakt niet veel uit.
Het liefst wil ik dat hij er ook mooi uit ziet maar dat is niet heel erg noodzakelijk. Ik ga er gewoon mee rijden net als elke 16e jarige. beetje beesten, lekker rijden met vrienden enzo! maar ook wel eens wat langere afstanden.

Ik hoop dat jullie mij een beetje kunnen helpen! greets
 
Advertisement - register to remove this

Even voor de verandering : Een Malaguti Phantom F12R.
Mooi ding,
kun je mooie uitlaatjes voor krijgen.
Maar geen andere underseats etc.

Maar deze is mooi, en laat je ook zo wel ff hard lopen.

*D
 
Als je hem nieuw koopt: malaguti firefox, heerlijk ding
Als je tweedehands gaat: beta ark, sleutelt lekker

Verder kan je alle bekenden wel kopen, alleen geen 4takt, geen chineze merken, geen ditech (injectie) scooters
 
RE:

Oke oke, bedankt nog meer mensen met meningen en andtwoorden? graag laten weten! ik zat zelf mischien ook te denken aan een gilera runner omdat veel mensen die goed vinden!
 
gilera runners zijn goed mijn vader heeft er een waar hij al 11 jaar op rijd en hij heeft nog nooit een probleem gehad (hij heeft het oude type)
als je het oude type wil dan word het moeilijk 1 ze zijn heel duur (in dit geval hoef je het niet zelf te betalen)
en als je die koopt zijn ze vaak heel oud en hebben al heel veel gelopen.
je hebt ook het nieuwe type maar ik weet niet wat voor een blok daar onder zit.
en die zijn ook flink aan de prijs.

een beta is leuk die kan je ook nog nieuw kopen en die kan je met alleen een ander uitlaatje al 75/80 laten lopen.
sterker nog het kan al met een helemaal onbegensde scooter.
 
Naar eigen ervaring raad ik een Malaguti Phantom aan =)
Ding rijd ontzettend lekker, minarelli horizontaal blok dus daar is alles voor te krijgen.
Helaas zijn er voor roxjes meer optische parts enzo te krijgen, maarja.
Phantom is btw ook 15kg lichter dan de meeste scooters =) en toch wel een eurootje of 300 goedkoper.
 
k heb een beetje getunde yamaha neos. (boos kijkend)

rijd heerlijk. (pittig blok, makkelijk optevoeren) mini horz blok

heeft de grootste buddy van alle scooters (echt waar)

en er past makkelijk een krat bier op de treeplank (ervaring)


voor de rest zou ik een beetje googelen, kijk wat jij mooi vind en niet wat anderen mooi vinden.

aeroxoxjes zijn heel erg rollerbang gevoelig, een beta wat minder maar een runner juist weer wel.

dus als je 80 wilt rijden zonder politie gezeur, kijk een beetje rond welke modellen je niet zo vaak ziet rijden.

verder succes met je zoek tocht:)
 
Als je niet wil opvallen is een 80 rijdende neo's of kymco wel het beste idd. Hebben ook idd veel ruimte. Persoonlijk vind ik de neo's en kymco erg vervelend rijden, vooral de neos. Voelen imo veel te fragiel aan op hoge snelheden, daar kun je toch het beste een "full-size" mina hor scooter nemen (phantom, firefox, aerox, beta (kan TE makkelijk gejat worden))
 
Als ik jou was zou ik in ieder geval een scooter nemen met een goed motorblok, geen chinese scootertjes dus..
Goede motorblokken zijn vooral piaggio/gilera (de 1 noemt het piaggio, de ander gilera, komt op hetzelfde neer) en zit bijvoorbeeld onder een Runner (niet op de modellen met injectie motor), en minarelli horizontaal (zit bijvoorbeeld onder een Aerox)

Een Aerox is in mijn ogen wel een beetje afgezaagd, heel veel mensen rijden er al mee. Ga eens naar een scooter dealer en kijk ook is wat lekker zit. Misschien ben je wel klein, en is een Zip SP 2000 ideaal, of misschien ben je wel niet klein en dan is een Runner wel lekker..

En kijk ook wat jij mooi vind, dat is toch ook belangrijk zou ik zeggen

Het voordeel van een goed motorblok is dat er ook veel (2ehands) spullen voor te koop zijn. 75/80 kun je misschien zelfs halen met alleen begrenzers eruit halen en goed afstellen
 
alsik jou was zou ik een scooter nemen die je zelf het mooist en het lekkerst vind rijden + een stel eisen stellen waar die volgens jou aan moet voldoen zoals : digitale teller of dubbele schrijfrem, ruime buddy , lekkere zit, veel beenruimte etc. stel daarvoor een lijstje op en vervolgens kijk het beste bij jou eisen past ;)
 
Imo zijn alle moderne 2 takt scooters van een bekend merk (dus geen cpi oid) makkelijk tot de 80 op te voeren. Alle scooters hebben zo hun eigen kwaaltjes.
Zelf heb ik een aerox, maar het is maar net wat je zelf mooi vind en fijn vind rijden. Voordeel aan een aerox vind ik dat je veel beter de weg "voelt" en de grenzen beter kan stellen, itt dat je over het wegdek "zweeft" (typhoon, sr).
 
hmm ok erg bedankt mensen!! nou ben ik zelf toch aan het nadenken om een runner te nemen, want het is tog een mooie scooter die lekker zit, veel ruimte, goed blok, goed op te voeren :D kan iemand mij de ups en downs van de runner vertellen?

En als je de runner niks vindt of als je vindt dat ik een andere scooter moet kiezen zeg het dan! ga vooral lekker door met discuseren en ideeën posten! des te meer help je mij! bedankt echt heel erg bedankt!
 
hmm ok erg bedankt mensen!! nou ben ik zelf toch aan het nadenken om een runner te nemen, want het is tog een mooie scooter die lekker zit, veel ruimte, goed blok, goed op te voeren :D kan iemand mij de ups en downs van de runner vertellen?

En als je de runner niks vindt of als je vindt dat ik een andere scooter moet kiezen zeg het dan! ga vooral lekker door met discuseren en ideeën posten! des te meer help je mij! bedankt echt heel erg bedankt!

Runners zijn goed heb een gilera runner vxr 200cc 4takt die ding rijdt heerlijk

deze twee kan je kiesen:

gilera runner of piaggio zip 4 takt of vespa die ding rijdt ook heerlijk rest is troep als je een rijke pa heb neem een vespa ( mooi hoor) http://link.marktplaats.nl/254095274
 
Last edited:
Back
Top