Welke scooter degelijker? Aerox of Speedfight 2 ?

Advertisement - register to remove this

Aerox is wel een stuk beter hoor, want Speedfight was altijd om te janken
Oh vertel.
Post automatically merged:

Vraag me af wat je onder kwalitatief verstaat.

Een aerox voorvork is wel beter dan een speedfight voorvork (mono armen zitten nog best wel wat onderhoud aan (vaak de bussen vernieuwen)

Een aerox heeft gewoon een normale betere voorvork.
Een minarelli blok vind ik tegen over een peugeot blok wel een stuk veller.. Vermogen is allround gewoon goed te noemen.

Peugeot blok is laagtoeriger.. Als je er gewoon standaard mee wilt rijden, gaat dit blok wel langer mee.

Carburateur bevestiging op peugeot is wel wat oudbollig.. Zo`n insteek spuitstuk is wel veel beter om mee te werken (van een piaggio of minarelli motorblok.


Speedfight heeft denk ik ook wel zo ze voordelen.. Misschien zit die kwa kappen wat makkelijker in elkaar dan een aerox.
 
Last edited:
Yamaha is kwalitatief gewoon veel beter. Ze zijn alleen allemaal afgeragd, bij een Peugeot is dat vaak wel minder. Al zit er tegenwoordig ook veel afgeragde zooi bij. Het is ondertussen gewoon allemaal oud. Als iemand er voorzichtig mee omgegaan is gaat het wel. Als het afgeragd is kan je er ook nog wel iets mee, maar dan moet je gewoon alles vervangen, waardoor het al heel snel niet meer interessant is.

Maar Yamaha, Aprilia, Vespa, Piaggio, ga zo maar verder, is kwalitatief gewoon veel beter als Peugeot. Het is ook niet voor niets dat ze veel duurder zijn.
Motorblokken zijn ook gewoon veel beter, veel meer vermogen uit te halen. Maar dat is natuurlijk maar net wat je belangrijk vind. De Peugeots zijn wel betrouwbaar, daar ben ik het wel mee eens.

Speedfight is wel oke, maar een (oud type) vivacity vallen gewoon alle kappen vanaf. Kan nog zo'n net ding zijn, als je er mee gaat rijden vallen de kappen er gewoon vanaf. Ophangpunten zijn compleet waardeloos. Zijn ook wel oplossingen voor, ik heb er al een stuk of 4 opgeknapt. (vooral de ophangpunten weer vast lijmen, en verstevigen met epoxy) Maar bij een speedfight gebeurt dat gewoon niet, (daarom zou ik dan ook een speedfight aanraden, als het een peugeot moet zijn) Maar ik zou vooral een ander merk kiezen. Bij andere merken gebeurt zo iets gewoon niet.
 
Een Peugeot is zeker wel betrouwbaar en bovendien een stuk zuiniger in brandstof verbruik. Desniettemin geniet minarelli mijn voorkeur, simpeler gebouwd en nog genoeg te verkrijgen.

Minarelli horizontaal AC zijn overigens wel echte duurlopers mits origineel gehouden en hooguit ontgrenst.
 
Back
Top