junnehj
Member
Hoi,
In mijn jeugd lang op een aerox gereden en wil graag weer een 2 taktje kopen. Ondertussen voorzien van auto en motor dus puur voor de fun / korte verplaatsingen binnen de stad.
Ik snap redelijk hoe het allemaal werkt en wil graag het onderhoud zelf doen.
Er staat me bij van mijn aerox dat minarelli horizontaal niet het meest vriendelijk is voor toegang tot de carb, cilinder, etc. 'T zit allemaal niet zo handig zonder er eerst tig kappen vanaf te schroeven. Toendertijd wel ander asje en 70 cc e.d. geplaatst maar dat is voorlopig niet aan de orde.
Blijven over Peugeot en Piaggio, wat is aan te raden? Volgens mij beide wel prima? En bij Peug kun je overal erg makkelijk bij zo te zien? Zijn er ook wat grotere modellen (190cm)
Nog een wat algemenere vraag;
Kan ik beter voor een 4T gaan? Ik weet niet hoe de moderne blokjes zijn en weet weinig van bijv. kleppen stellen e.d. maar misschien is het tegenwoordig toch de betere keus? Advies hierin?
Als laatste:
Kan er bij Peugeot of Piaggio blokjes evt een laagtoerige gietijzeren 70cc op de originele krukas? Of is dit altijd af te raden zoals bij Minarelli?
Alvast bedankt!
In mijn jeugd lang op een aerox gereden en wil graag weer een 2 taktje kopen. Ondertussen voorzien van auto en motor dus puur voor de fun / korte verplaatsingen binnen de stad.
Ik snap redelijk hoe het allemaal werkt en wil graag het onderhoud zelf doen.
Er staat me bij van mijn aerox dat minarelli horizontaal niet het meest vriendelijk is voor toegang tot de carb, cilinder, etc. 'T zit allemaal niet zo handig zonder er eerst tig kappen vanaf te schroeven. Toendertijd wel ander asje en 70 cc e.d. geplaatst maar dat is voorlopig niet aan de orde.
Blijven over Peugeot en Piaggio, wat is aan te raden? Volgens mij beide wel prima? En bij Peug kun je overal erg makkelijk bij zo te zien? Zijn er ook wat grotere modellen (190cm)
Nog een wat algemenere vraag;
Kan ik beter voor een 4T gaan? Ik weet niet hoe de moderne blokjes zijn en weet weinig van bijv. kleppen stellen e.d. maar misschien is het tegenwoordig toch de betere keus? Advies hierin?
Als laatste:
Kan er bij Peugeot of Piaggio blokjes evt een laagtoerige gietijzeren 70cc op de originele krukas? Of is dit altijd af te raden zoals bij Minarelli?
Alvast bedankt!