Welke scooter moet ik kopen?

Hallo beste mensen van dit forum,
Ik heb recentelijk mijn aerox uit 2009 verkocht, deze had veel problemen en de kosten werden te hoog om hem nog te laten repareren. Ik ben uiteraard dus op zoek naar een nieuwe en ik weet niet waar voor te kiezen. Wat ik in een scooter zoek is redelijk betrouwbaar, goed op te voeren en ziet er redelijk goed uit. Ik heb daarnaast ook naar gilera runner 50cc/70cc zitten kijken maar ik weet ook niet hoe betrouwbaar die zijn.
Elk advies is welkom en alvast bedankt.
 
Advertisement - register to remove this

Goed op te voeren is met het jaren verder steeds lastiger te worden. Zal je toch voor een ouder model willen gaan.

Of je moet het bij een euro 2 scooter houden.
 
Hallo beste mensen van dit forum,
Ik heb recentelijk mijn aerox uit 2009 verkocht, deze had veel problemen en de kosten werden te hoog om hem nog te laten repareren. Ik ben uiteraard dus op zoek naar een nieuwe en ik weet niet waar voor te kiezen. Wat ik in een scooter zoek is redelijk betrouwbaar, goed op te voeren en ziet er redelijk goed uit. Ik heb daarnaast ook naar gilera runner 50cc/70cc zitten kijken maar ik weet ook niet hoe betrouwbaar die zijn.
Elk advies is welkom en alvast bedankt.
Een runner is zeker en vast betrouwbaar! En redelijk op te voeren 1 van de beste alsje het mij vraagt! Heb zelf een 180er maar met en 50/70 is niks mis mee prachtige exemplaren en machines!
 
Ah ik ben persoonlijk een groot fan van de piaggio zip 2takt (4takt absoluut niet en injectie al helemaal niet)
Ik kan met een simpel cilindertje al 90kmpu rijden ding is wendbaar snel klein wheelie machine halfgas al autowheelie en het is helemaal te customizen naar je eigen smaak. Er zijn duizenden onderdelen voor (bewijzen van spreken). Ik raad dit absoluut aan.

oh ps het motorblok is super betrouwbaar
 
Last edited:
Aha ik zie dat een runner en zip beide betrouwbaar worden gevonden. Ik vind deze beide er mooi uitzien maar welke kilometerstand is goed voor een runner/zip en waar moet ik op letten?
Alvast bedankt
 
Ja ik ga voor een 2t
verstandige keuze daar heb je veel plezier aan oke nou 2takt zip of runner is zoals je al wist niet meer nieuw te krijgen dus dan heb je een optie tweede hands.

Kijk altijd op markplaats wanneer je bij iemand bent het frame nummer na en het motorblok nummer en check dan of ze overeen komen. 2takt runner of zips zijn vaak afgeragd houd rekening ermee dat het echt eerste klas hokken zijn en dat er echt geld tegen aan moet om het netjes te krijgen. Vaak worden ze gebruikt voor stunten ja of je moet heel goed zoeken dan kan het wel mee vallen. Ik raad het af om voor een snorfiets te gaan opvoeren is gevaarlijk zonder een helm maar ook omdat er volgend jaar zomer een helmplicht hoogstwaarschijnlijk komt maar daar kunnen wij wel zeker van zijn.

kijk ook of het subframe niet scheef staat dit doe je heel simpel door de scooter van de bok te halen en hem ff recht te houden met de hand om te zien op een glad oppervlak of de band recht staat met het wegdek.

En kijk ook of de balhoofd lagers niet aan vervanging zijn knijp beide remmen in en je merkt dan of het stuur speling heeft.

km stand is bij een zip niet echt te vertrouwen die km teller gaat vaak stuk ook uit eigen ervaring bij een gilera runner heb ik daar geen ervaring mee. ik denk dat je 20k op de teller max moet doen zelf

oh en kijk als je wilt weten of het geen omgebouwde 4t zip is zegmaar een frame die fabrieks 4takt is gekeurd maar waar een 2takt motorblok ondergebouwd is dit kan problemen leveren in het geval van een wokstatus met het rdw op finnik.nl voor een uitgebreidere kenten check.
 
Ja ontzettend bedank voor je uitgebreide antwoord. Ik heb wel al wat 50/70cc runners op marktplaats gezien voor 800 tot 1.2 k maar ik heb gewoon een beetje twijfels omdat je niet kan weten wat de onderliggende problemen evt. zijn. Ik rijd elke dag 17 km heen en 17 terug voor school. Dus mijn vraag is weet je zeker dat 20k nog te doen is?
 
Ja ontzettend bedank voor je uitgebreide antwoord. Ik heb wel al wat 50/70cc runners op marktplaats gezien voor 800 tot 1.2 k maar ik heb gewoon een beetje twijfels omdat je niet kan weten wat de onderliggende problemen evt. zijn. Ik rijd elke dag 17 km heen en 17 terug voor school. Dus mijn vraag is weet je zeker dat 20k nog te doen is?
zeker weet ik het niet, maar het is altijd gokken met een tweedehands hoe ermee omgegaan is uit eigenervaring heb ik er 1700 euro tegen aan gegooid voor mijn zip 2000 2takt vers was. Nu ik kijk persoonlijk niet naar een km stand ik maak hem vers dan zegt die teller ook niets

maar nu moet ik wel erbij zeggen dat ik het grootste hok had die je maar kon vinden voorheen
 
Maar is qua blok een zip of een runner meer betrouwbaar?
inprenciepe Is zip onder piaggio en ook de gilera runner valt onder gilera waar weer piaggio de eigenaar over is beide motorblokken zijn even goed dus het is echt kijken naar welk model je het fijnst vind en met sleutelen ook. Als het kan kies voor een watergekoelde dit is voor een zip een sp en voor gilera ook. Maar deze zijn extreem gewild en hoog in prijs
 
Ja dat klopt maar runners zijn over het algemeen een stuk ouder tenzij een nieuw blok eronder zit natuurlijk. Zou jij liever een zip of een runner kopen die even snel
Loopt voor dezelfde prijs?
 
Ja dat klopt maar runners zijn over het algemeen een stuk ouder tenzij een nieuw blok eronder zit natuurlijk. Zou jij liever een zip of een runner kopen die even snel
Loopt voor dezelfde prijs?
Dat is zeker waar runners zijn ouder ik ga voor een zip gooi er een 70cc onder en je rijd zo op je achterwiel de straat uit echt top spul

en er was ook is een video over de gilera runner dat die gevaarlijk is omdat je brandstof tank tussen je benen zit en met een ongeluk die samen perst en tot ontploffing komt

kijk deze video
 

Attachments

  • 247713c04ef01d1a8b3ec5debfc2e049.png
    247713c04ef01d1a8b3ec5debfc2e049.png
    831.4 KB · Views: 1
Last edited:
Als ik dit zo hoor begin ik inderdaad te twijfelen. Ik vind runners alsnog heelmdik maar er staan ook meer zips op marktplaats. Ik ga er nog even over nadenken. Wat vinden jullie trouwens over Yamaha aerox nakeds?
 
Als ik dit zo hoor begin ik inderdaad te twijfelen. Ik vind runners alsnog heelmdik maar er staan ook meer zips op marktplaats. Ik ga er nog even over nadenken. Wat vinden jullie trouwens over Yamaha aerox nakeds?
ik ben niet van yamaha zelf ik heb er geen ervaring mee
 
Back
Top