Welke scooter moet ik kopen?

Ja ontzettend bedank voor je uitgebreide antwoord. Ik heb wel al wat 50/70cc runners op marktplaats gezien voor 800 tot 1.2 k maar ik heb gewoon een beetje twijfels omdat je niet kan weten wat de onderliggende problemen evt. zijn. Ik rijd elke dag 17 km heen en 17 terug voor school. Dus mijn vraag is weet je zeker dat 20k nog te doen is?
Testen en kijken is gratis! Ga naar dat scootertje kijken vraag het onderhoudsboekje check het 1 en andere de banden,remmen,speling...... ect en alsje ziet dat er niks geks is dan kopen en lekker rijden!
 
Als ik zo afhankelijk was van mijn brommer en elke dag toch een behoorlijke afstand moest rijden, zou ik eerlijk gezegd niet beginnen met opvoeren.
Want opvoeren betekent, continue sleutelen, continue dingen die kapot gaan, continue zoeken naar nog snellere setup, continue geld uit geven, continue over je schouder kijken voor justitie.

Het voordeel van opvoeren is wel dat je een goeie conditie houdt en getrainde beenspieren, want lopen met de scooter aan de hand gaat regelmatig gebeuren.

Koop een jonge 4-takt van een fatsoenlijk merk, controleer alles tot in de puntjes maak er een goeie testrit op en ga dan pas over tot aankoop.
Wil je iets sneller, ontgrens deze tot net aan de WOK-grens en bespaar je die ellende.
In je intro lees ik tussen de regels dat je al genoeg ellende hebt ervaren en geld hebt uitgegeven aan de verprutste zaken die andere om dezelfde reden verkopen als jij.

Je bent redelijk nieuw hier, zie ik aan de titel onder je Avatar, maar als je eens goed op dit forum hebt rondgekeken, steekt de Aerox er toch wel met kop en schouders boven uit.

Niet dat een Aerox nu zo'n slechte brommer is in tegendeel maar als je de bouwjaren ziet zitten er leden bij waar de brommer ouder is dan hen zelf.
Vaak met 5+ vorige eigenaren die elk hun deel hebben verprutst en doorverkocht.
 
Prima idee.
Een Zipje is een prima scooter.
Let wel, een Zipje toch wel erg klein, dus kijk of je er op past en indien je vaker een passagier meeneemt kijk of deze er ook nog op past.
 
Back
Top