Welke banden?

Advertisement - register to remove this

man is allemaal gelijk, die gasten kijken voortdurend af van elkaar, vraag je best aan je dealer, die moet denk ik toch geregeld banden vernieuwen en weet wrs wel wat er best is. pirelli is vooral gekend in de motorsport miss tip
 
@ TS mss is het handig om erbij te zetten hoeveel geld je wilt besteden en hoeveel km je gaat rijden

het klopt dat ML50's goed zijn maar de levensduur is weer minder en de prijs ligt wel hoog. Pirelli Evo is hetzelfde verhaal.
 
Ik heb Bridgestone Hoop BO2, die rijden perfect, goede afvoer regen (groeven)
En heeft een iets zachtere compount (of hoe je het ook maar schrijft), dus iets meer grip, maar wel iets meer slijtage.

En de prijs is ook niet duur.
Zitten er nu een half jaar onder, en slijtage is haast niet te zien, terwijl ik best veel km's maak
 
Ik be nerg te spreken over Heidenau's :*)

K61 is een hele goede zomerband/semislick (ook in regen veel grip maar niet in de sneeuw). De K58 (ik heb de K58 mod met xtra lamelen) is echt een über band :p Onwijs veel grip op droog en nat wegdek en ik heb het idee dat deze met sneeuw cker goed gaan rijden ;)
 
ik heb er nu een michellin pilot sport onderliggen en rij elke dag gemiddeld 100 km hij zit er al onder vanaf deze zomer en heb pas mijn profiel opgemeten er er zat nog dik 2.5 mm op de band presteerd in de alle weer omstandigheden goed(vind ik)!!... maar heb ook weinig ervaring met andere banden.. duss weet niet of dit de best band is maar als je het aan mij vraagt zou ik zeggen ga voor de michellin!
 
Ik rijd de goedkoopste (Kenda:p). Voorheen altijd Michelin Bopper en Bridgestone ML-50. Ik merk weinig verschil en slijtage valt ook reuze mee :)

//edit:

Is trouwens niet de aller goedkoopste, maar het 'iets duurdere model' van Kenda; de K761. Deze lijkt in groffe lijnen op de ML50 en kost € 31,76 @ easyparts (afhankelijk van maat)
010075812_hi.jpg




Bridgestone ML50:
010149121370_hi.jpg

En die is € 54,- :)


Ligt er dus maar net aan hoeveel geld je er aan uit wil besteden :)
 
Last edited:
ik merk dus juist heel veel verschil tussen een bopper/kenda en een ml50, die ml50 heeft (iig met nat/glad) weer veel meer grip..

ik blijf er dus bij dat een ml50 de beste (en ik vind het ook de mooiste) band is/zijn
 
Als je had gesearcht was je ook wel wat wijzer geworden, hier is iedere week een topic over.

Het is maar net wat voor eisen je aan je band stelt. Rijd je rustig, kun je beter een veel goedkopere hardere band pakken. Slijten ook veel minder.

Wil je net even wat meer, dan kun je toch beter een wat duurdere/zachtere band pakken. Kost je minder dan kapschade wanneer je bandjes je in de steek laten. Al lijkt mij dit onwaarschijnlijk, je zult namelijk niet tot het uiterste gaan op de openbare weg. Maar vooral met nat weer kan het nogal wat grip schelen.

Heb zelf goede ervaringen met de ML 50's, vond ze alleen super snel slijten. De goedkope Kenda vond ik wat glibberig met nat weer, maar dat ligt natuurlijk ook gedeeltelijk aan het vertrouwe dat je in een band hebt. Ik zelf zou voor de Michelin pilot sport gaan, vanwege de goede grip, mooie profiel en je moet natuurlijk wel vertrouwe in je banden hebben vind ik.
 
Back
Top