Welke banden gras/zand? Gazonmaaierrace!

Charlie

Charlie
Beste forumleden,

Wie o wie kan mij helpen?

Gisteren heb ik mee gedaan aan de bromfiets klasse tijdens het gazonmaaierrace evenement in Achterveld! Geweldig, het was echt een heel leuk evenement.

Er doen vooral veel Puch's en Tomos aan mee met hele dunne noppen banden. Ik viel een beetje uit de toon met mijn deelname door met een yamaha axis mee te doen.

Opzich ging het wel lekker en had ik op de rechte stukken vermogen genoeg met mijn evo 50 alleen ik de bochten Glee ik zo makkelijk dat ik van alle kanten werd ingehaald. Dit is denk ik een beetje een mix van durf en de banden.

De durf zal ik zelf natuurlijk mee aan de gang moeten maar het stukje banden advies is er misschien iemand die me daarbij kan helpen.

Ik ben op zoek naar banden die op me aerox velgen kunnen en die optimaal grip hebben op gras/zand.
Misschien ook wat advies over de banden spanning.

Hieronder wat foto's voor de beeld vorming:
 

Attachments

  • IMG-20230909-WA0008.jpg
    IMG-20230909-WA0008.jpg
    250.6 KB · Views: 21
  • IMG-20230909-WA0006.jpg
    IMG-20230909-WA0006.jpg
    321.5 KB · Views: 21
  • IMG-20230909-WA0005.jpg
    IMG-20230909-WA0005.jpg
    300.9 KB · Views: 21
  • IMG_20230909_170941190_HDR.jpg
    IMG_20230909_170941190_HDR.jpg
    272.4 KB · Views: 21
Advertisement - register to remove this

Beste forumleden,

Wie o wie kan mij helpen?

Gisteren heb ik mee gedaan aan de bromfiets klasse tijdens het gazonmaaierrace evenement in Achterveld! Geweldig, het was echt een heel leuk evenement.

Er doen vooral veel Puch's en Tomos aan mee met hele dunne noppen banden. Ik viel een beetje uit de toon met mijn deelname door met een yamaha axis mee te doen.

Opzich ging het wel lekker en had ik op de rechte stukken vermogen genoeg met mijn evo 50 alleen ik de bochten Glee ik zo makkelijk dat ik van alle kanten werd ingehaald. Dit is denk ik een beetje een mix van durf en de banden.

De durf zal ik zelf natuurlijk mee aan de gang moeten maar het stukje banden advies is er misschien iemand die me daarbij kan helpen.

Ik ben op zoek naar banden die op me aerox velgen kunnen en die optimaal grip hebben op gras/zand.
Misschien ook wat advies over de banden spanning.

Hieronder wat foto's voor de beeld vorming:
Zou zelf gaan voor een lagere banden spanning omdat je op zo’n baan op grip rijd.. en niet op wheelspin…..
Beetje graven is niet erg toch.
Denk dat dit best zal gaan en is aardig betaalbaar
Post automatically merged:

Zou zelf gaan voor een lagere banden spanning omdat je op zo’n baan op grip rijd.. en niet op wheelspin…..
Beetje graven is niet erg toch.
Denk dat dit best zal gaan en is aardig betaalbaar
Banden spanning zal je zelf ook Echt mee moeten spelen. Niet te laag in ieder geval straks rijd je in een kuiltie van een ander en dan klap je band uit de velg….
 
Thanks Diether,

Normale crossbanden zitten rond de 1 bar, ik ga is proberen. Of dit voor zo'n brede scooterband ook op gaat.

Dat profiel is iets meer "noppig" dan die Kenda's die ik nu heb en veel betere kan ik ook niet vinden.

Zijn er mensen die ervaring hebben met een soort studs op zand ondergrond?

Alle input is welkom..
 
IMG_20240323_105020563_HDR.jpgIMG_20240323_104929433.jpgIMG_20240323_104946392_HDR.jpgIMG_20240323_105014339.jpg
IMG_20240323_104937613.jpgIMG_20240323_105047697.jpg


Nou na een beetje zoeken en meten heb ik een setje bij elkaar gesprokkeld.

Setje jog velgen met Michelin starcross banden.
En een 290mm schijf met een offset van 10 mm.
Dit moet in een aerox voorvork, de busjes heb ik al alleen dan nog een adapter maken voor de klauw.

De bandjes zijn eigenlijk te smal maar het zit opzich prima. Ik ga het zo proberen.


Dit wou ik even delen, heb je nog dingen die ik over het hoofd heb gezien? Alle input is welkom!!
 
ik denk terug aan een "volwassen" buurjongen van mijn oom en tante die met kevers crosste en gewoon zijn eigen profiel in oude wegbanden sleep met een haakse slijper: de hele straat blauw van de rubberrook! de kunst was om nèt niet in het karkas te slijpen..
 
Back
Top