Nieuwe banden maar welke?

PiaggioFreak1996

Well-Known Member
Goeiedag forumleden.

Zoals de titel zegt ben ik opzoek naar nieuwe banden voor mijn gilera stalker(120/90/10).

Nou zal deze vraag ongetwijfeld wel 1000 keer gevraagt zijn maar aangezien het banden arsenaal steeds vernieuwd vraag ik het toch maar, mijn eerste ingeving was natuurlijk michelin city grips maar die kan ik zo 1 2 3 niet vinden in mijn velgmaat.

Ik rijd gemiddeld met goed weer minimaal 5x per week rond de 40km per dag soms meer, en dan rijd ik toch al erg vaak de topsnelheid van rond de 90, mijn route naar het werk is voornamelijk rechtdoor door de polder dus dat kan allemaal ook prima.

De eerste band die ik in mijn maat vond was de michelin bopper maar dat is denk ik toch meer een zomerbandje, niet dat ik vaak met regen rijd maar mocht de kans voorkomen wil ik wel grip hebben met nat wegdek.

Dus ben benieuwd naar de suggesties en ervaringen van mede forumgebruikers.
 
Advertisement - register to remove this

Je stelt een begrijpelijke vraag.
Ik snap dat je in de wirwar van tientallen verschillende soorten banden de weg kwijtraakt.
Helaas krijg je met dit soort vragen nooit het perfecte advies...
De een zegt dit en de ander dat, de een vind zus en de ander zo...
Iedereen heeft zo zijn of haar eigen voorkeur/reden voor een bepaalde band.
Mijn advies: Zoek een band die voldoet aan jouw specifieke eisen/wensen.
 
Zoek een band die voldoet aan jouw specifieke eisen/wensen.

En dan kijken wat je er voor uit wilt geven.. Een goede band kost al gauw 50 euro per stuk.
Voor 30 euro heb je een budget band, met uiteraard dat het wel rijd, maar grip bij nat weer minder is.

Om te vergelijken kan je ook hier even kijken:


Dat weet je zo ongeveer wat er op de markt te vinden is.

Of hier:


Die maxima banden zou ik links laten liggen dat is troep..

Helaas zijn er niet zo heel veel fabrikanten die nog banden maken voor scooters..

Je zou kunnen kijken voor Mitas: mc20 anders mc17, misschien michelin reggae..

Het jammere is dat die banden maat vroeger redelijk vaak wel werd gebruikt, alleen tegenwoordig niet meer. Dus keuze is veel kleiner.

Zolang je 12 inch of 13 inch hebt dan zit je wel goed.
 
Hier een tevreden gebruiker van Heidenau K80sr. Rijd ook het hele jaar door de polders op prettige snelheid
en zoek slijtvaste banden met grip. Heb ze gevonden. Weinig profiellijnen dus veel rubber. Weinig geluid. En ik pomp ze best hard op, comfort is bij mij vertekent.
Groet
 
Onder mijn scooter zitten Michelin City Grip's.
Zowel bij nat als droog weer geven deze mij een veilig en betrouwbaar gevoel.
Ik rijd vooral in de stad en vaak kortere stukken.
Zijn in aanschaf wel wat duurder dan menig andere band, maar door de goede wegligging en minder slijtage is mij dit waard !

Michelin City Grip.jpg
 
Onder mijn scooter zitten Michelin City Grip's.
Zowel bij nat als droog weer geven deze mij een veilig en betrouwbaar gevoel.
Ik rijd vooral in de stad en vaak kortere stukken.
Zijn in aanschaf wel wat duurder dan menig andere band, maar door de goede wegligging en minder slijtage is mij dit waard !

View attachment 52710

Ik heb onder mijn vivacity ook city grips zitten en ben er zelf ook erg tevreden over, zou ze het liefst ook onder mijn stalker doen maar kan ze in mijn velgmaat niet vinden dus zullen wel niet gemaakt worden in die maat.
 
Back
Top