Welke Banden?

STYLUS

Well-Known Member
Hello Folks,

Ik ben in het bezit van een Honda Lead 100, waar ik jaarlijks ongeveer een 12000 KM mee zal afleggen, nu is het zo dat ik reeds een nieuwe band heb moeten plaatsen, op aanraden van mijn Honda Dealer en omdat ik 107 KG weeg, heeft hij mij een Michelin(3.5/10 59 J Tubeless SM 100), origineel liggen er echter Dunlop 90/100-10 53j DE306 op, volgens mijn gelijkvormigheids attest moet ik deze maat er echter terug opleggen om in orde te blijven met de wegcode en mijn verzekering. Nu was het zo dat ik mij eigenlijk banden van het merk Heidenau wou opleggen omdat deze meestal een goede wegligging hebben, spijtig genoeg heeft Heidenau deze maat niet in zijn Programma, maar wel een ander maat, die 1 cm breder is dan de huidige. Hier eens het antwoord van Heidenau, zodat jullie weten over welke band ik het heb:

diese Reifendimension stellen wir leider nicht her.
Als alternative könnte ich Ihnen den Reifen 100/90-10 K58
in der Ausführung 61J (257 kg ;100 km/h) oder K61 in der
Ausführung 61M (257 kg ; 130 km/h)anbieten.
Diese Reifen dürfen auf Ihre Felge montiert werden und haben
den gleichen Außendurchmesser wie Ihre Originalreifen.
In der Breite sind Sie allerdings 10 mm breiter (Einbaumaß beachten).
In Deutschland müßten die Reifen in die Fahrzeugpapiere eingetragen
werden, leider weiß ich nicht wie die Vorschriften in Belgien sind.

Mijn eigenlijke vraag voor jullie komt dus nu: Kan er iemand mij een band aanraden die ik op mijn Honda Lead kan leggen en die ook een goede wegligging verzekerd, zowel winter als zomer? Indien ja, weet je er dan een Dealer van in Limburg(omgeving Hasselt(België)).

Thanks,

STYLUS
 
Advertisement - register to remove this

Back
Top