Wat zijn mijn rechten?

4slaf4life

Well-Known Member
Mijn brommer is net terug van een reparatie na een ongeval. Meteen was duidelijk dat de hobbel die hij had eerder erger was dan van te voren. Hier moet hij dus sowieso al voor terug.maar ook t wiel hadden ze een beetje scheef erin gezet en een van de spanners zat voor n klein deel tussen t beugeltje van de spanner en de achterbrug gedraaid.

Dat is allemaal opzich nog niet ernstig maar toen liep hij binnen 20 minuten rijden ineens warm. Cilinder was loeiend heet en kon het blok nergens aanraken omdat die ook veel te heet was.

Blijkbaar zit er dus veel te veel olie in (ik upload zometeen via mn laptop een foto). Deze hadden ze ook ververst omdat er volgens hun bijna niks in zat, terwijl ik die minder dan 200km geleden precies tot de max had bijgevuld.

Ik vraag me nu af of ik de mogelijke schade op hun kan verhalen of dat ik pech heb.
 
Advertisement - register to remove this

Mijn brommer is net terug van een reparatie na een ongeval. Meteen was duidelijk dat de hobbel die hij had eerder erger was dan van te voren. Hier moet hij dus sowieso al voor terug.maar ook t wiel hadden ze een beetje scheef erin gezet en een van de spanners zat voor n klein deel tussen t beugeltje van de spanner en de achterbrug gedraaid.

Dat is allemaal opzich nog niet ernstig maar toen liep hij binnen 20 minuten rijden ineens warm. Cilinder was loeiend heet en kon het blok nergens aanraken omdat die ook veel te heet was.

Blijkbaar zit er dus veel te veel olie in (ik upload zometeen via mn laptop een foto). Deze hadden ze ook ververst omdat er volgens hun bijna niks in zat, terwijl ik die minder dan 200km geleden precies tot de max had bijgevuld.

Ik vraag me nu af of ik de mogelijke schade op hun kan verhalen of dat ik pech heb.
Als je zwart op wit de facturen hebt zijn hun gewoon aansprakelijk.
zei hebben halfwerk geleverd en dat kan niet. Er word notebenen gewoon voor betaald, is het niet door jou dan wel door je verzekeraar (als die het dekt).

Gewoon terug gaan en op hun verhalen je staat absoluut in je recht.
 
Zou dat warmlopen trouwens door te veel olie komen? 20210714_201640.jpg
De olie komt tot mn nagel. Deze foto is van 20 minuten na het warmlopen maar een uur later gaf hij nog precies evenveel aan.

Had een paar jaar geleden een keer te veel olie in een piaggio blok gegooit maar die poepte het direct het luchtfilter in, dus heeft er helemaal niet tijdens het rijden in gezeten.

Want als het niet door de olie kan komen ben ik bang dat de mogelijke schade toch mijn probleem is.
 
Zou dat warmlopen trouwens door te veel olie komen? View attachment 61131
De olie komt tot mn nagel. Deze foto is van 20 minuten na het warmlopen maar een uur later gaf hij nog precies evenveel aan.

Had een paar jaar geleden een keer te veel olie in een piaggio blok gegooit maar die poepte het direct het luchtfilter in, dus heeft er helemaal niet tijdens het rijden in gezeten.

Want als het niet door de olie kan komen ben ik bang dat de mogelijke schade toch mijn probleem is.
Toen ik het las dat het de olie betreft klonk het voor mij in ieder geval een beetje vreemd. Heb namelijk diverse keren research gedaan wat de consequenties zijn van teveel olie en kon voornamelijk lekkende keringen pakkingen vinden moeten ik zeggen.
Verder vind ik 't erg vervelend voor je en hoop ik op een oplossing.
 
Ja dat is ook vooral wat ik zag. Maar las ook op het motorforum dat het blok dan minder goed zn warmte kwijt kan. Ga hem ieder geval zo bellen. Hij is een redelijke man dus verwacht wel dat we met een oplossing komen
 
agm caferacer met een 125cc lifan blokje.

heb net even de bougie en het luchtfilter gecontroleerd en ziet er nog prima uit. Vraag me echt af hoe hij zo warm kan lopen uit het niets
 
Dat is wel heel veel olie. Oude olie vergeten af te tappen en de "juiste" hoeveelheid erin gedaan ?
Maar dat hij dan zijn warmte niet goed kwijt kan lijkt mij aannemelijk. Er is geen spatsmering omdat de olie tot bovenin zit.
Alvast aftappen en kijken hoeveel erin zit.
 
Vraag me echt af hoe hij zo warm kan lopen uit het niets
Weet je zeker dat het alleen maar olie is die in je carter zit en niet verdunt is met benzine?

Dit omdat je meldt dat dit een reparatie na ongeval betreft.

Misschien scheelt er iets met de vlotter/vlotternaald, door de klap, en loopt er wel continue benzine je blokje in.

De verdunning van olie met brandstof zou dan ook de oververhitting kunnen verklaren.
 
Heb hem net weggebracht, startte makkelijk en reed prima. Als er dus schade is is het ieder geval niet veel.

Herrinerde me net tijdens het rijden dat toen mijn vader hem naar de brommerzaak bracht dat hij dat grotendeels in de eerste versnelling deed. Ik zei toen al tegen hem dat het blokje daardoor in de soep kan lopen. De eigenaar van de brommerzaak dacht daar hetzelde over. Denk dus dat dat het probleem is.

Wat sparky nu zegt zou ook het geval kunnen zijn. Ze hadden de overflow van de carb dichtgemaakt met een geknikt slangetje omdat die lekte. Ze zeiden wel dat ie zo gewoon reed.
Post automatically merged:

He nog even snel gebeld over dat slangetje. dat hadden zij niet gedaan, maar zou volgens hem niet echt uitmaken. Olie zag er ook niet verdunt uit dus denk toch niet dat dat het is.

Ik zei dat ik zelf wel naar het carburateurtje keek maar toen bood hij aan het gratis voor me te doen dus denk dat het wel goed komt
 
Last edited:
Back
Top