Wat is een goede schakelbrommer?

Bassievrucht

Active Member
Hoi allemaal, ik heb ff zitten nadenken over het aanschaffen van een mooi schakelbrommertje na de zomer (want dan heb ik er weer centen voor en komen ze weer voor een redelijke prijs te koop op marktplaats). Een maat van me heeft een Derbi (wat voor weet ik niet precies maar t is wel een mooie). Zelf zit ik nog te denken of ik de Derbi richting op wil gaan aangezien die dingen vaak duur zijn en ik wil niet gelijk te veel uitgeven want ga er zelf ook nog aan sleutelen (70cc en terugloop zat ik aan te denken, word echt een crosser en niet voor lange afstanden naar school/werk). Hebben jullie misschien nog andere schakels die jullie aanraden?
 
Advertisement - register to remove this

killerbee f51, frame is gebouwd voor 125 cc dus goed steving.
Is dat een 4, 5 of 6 bak?
Post automatically merged:

Ben der trouwens achtergekomen dat er geen teruglopers bestaan voor derbi, heb het wel een keer gezien op eentje. Zou het mogelijk zijn om zelf een pijp te maken, de standaard expansiekamer weg te houden (tenzij die kan blijven zitten) en dan gewoon bijv. een technigas terugloper op de plek lassen waar normaal je demper zit? Of is de expansie kamer daarop te klein (of zit die te ver weg voor de cilinder)?

Vind teruglopers wel leip namelijk :)
 
Last edited:
heeft iemand een handleiding of weet iemand waar de accu van deze schakelbrommer zit om op te laden? Heb er hier een staan, nieuw maar nog niet op gereden waardoor de accu nu waarsch. leeg is
 
Hoi allemaal, ik heb ff zitten nadenken over het aanschaffen van een mooi schakelbrommertje na de zomer (want dan heb ik er weer centen voor en komen ze weer voor een redelijke prijs te koop op marktplaats). Een maat van me heeft een Derbi (wat voor weet ik niet precies maar t is wel een mooie). Zelf zit ik nog te denken of ik de Derbi richting op wil gaan aangezien die dingen vaak duur zijn en ik wil niet gelijk te veel uitgeven want ga er zelf ook nog aan sleutelen (70cc en terugloop zat ik aan te denken, word echt een crosser en niet voor lange afstanden naar school/werk). Hebben jullie misschien nog andere schakels die jullie aanraden?
derbi, Aprilia en beta zijn beetje allemaal het zelfde calieber ik zou daar naar gaan kijken op markt plaats zijn ze prima te vinden nieuw zou ik afraden want als je hem nieuw koopt en dan nog terugloop en 70cc er onder moeten zetten en dan ook nog is ontgrenzen ben je zo 1000 euro extra kwijt
 
derbi, Aprilia en beta zijn beetje allemaal het zelfde calieber ik zou daar naar gaan kijken op markt plaats zijn ze prima te vinden nieuw zou ik afraden want als je hem nieuw koopt en dan nog terugloop en 70cc er onder moeten zetten en dan ook nog is ontgrenzen ben je zo 1000 euro extra kwijt
Heb inmiddels al een schakelbrommer hahaha, dikke 77cc pompert is het, en ja, in het blok alleen al zit 1k
 
Hoi allemaal, ik heb ff zitten nadenken over het aanschaffen van een mooi schakelbrommertje na de zomer (want dan heb ik er weer centen voor en komen ze weer voor een redelijke prijs te koop op marktplaats). Een maat van me heeft een Derbi (wat voor weet ik niet precies maar t is wel een mooie). Zelf zit ik nog te denken of ik de Derbi richting op wil gaan aangezien die dingen vaak duur zijn en ik wil niet gelijk te veel uitgeven want ga er zelf ook nog aan sleutelen (70cc en terugloop zat ik aan te denken, word echt een crosser en niet voor lange afstanden naar school/werk). Hebben jullie misschien nog andere schakels die jullie aanraden?
Heb zelf sinds kort motorhispania ryz 50. Geweldig ding.
Altijd scooter gereden.
Maar door omstandigheden mag ik geen auto meer rijden.
Dus wilde weer scooter kopen.
Toch deze schakel gekocht.
Geweldig.
 
Back
Top