wat zijn de kwalen van de derbi?

markstyle

Well-Known Member
hoi, ik ben aant het kijken wat voor een schakelbrommer ik koop zodra ik 16 ben , ik ben nu aan het kijken voor een derbi gpr nude, dat bevalt mij wel , mooie brommers zijn dat, dus stel: ik koop er een (2e hans) waar moet ik dan op letten? en wat zijn de vaak voorkomende kwalen bij deze brommers?
 
Advertisement - register to remove this

er zijn niet perse kwalen , wel wat dingen die vaker stuk gaan , wat niet altijd vanzelf komt overigens..

maar belangrijker is gewoon de algehele staat van zo'n ding , dus onderhoud , dus ALLES..
 
wat ik al 5x heb gehoord over de krukaslagers bij het nieuwe derbi blok, dat ze kapotgaan.

het frame etc is gewoon perfect en ze rijden heerlijk
 
de uitlaat roest vrij snel, omdat de regen er heel snel opkomt.
Maar dat heb je bij alle brommers.

Verder is het wel een brommer van hogere klasse, en bij goed onderhoud geen last van kapotte dingen hebt.
 
let ook ff op een rammel / tik vanuit het motorblok als deze draait. Het bigend lager van de krukas is een zwak iets bij deze derbi's. Zeker als ze opgevoerd zijn (geweest).
 
Wat een onzin, de enigste kwaal die een derbi heeft is de berijder/eigenaar.
Wanneer deze nite goed met het spul omgaat gaan er dingen kapot.

Veel jongens halen de begrenzers erui en vergeten dan de afstelling goed te zetten, of de tandwielen aan te passen.
een uilaat roest niet wanneer je hem goed onderhoud.

Krukas lagers is helemaal een onzinnig verhaal.
 
let ook ff op een rammel / tik vanuit het motorblok als deze draait. Het bigend lager van de krukas is een zwak iets bij deze derbi's. Zeker als ze opgevoerd zijn (geweest).

tja , vind je het gek ,met bijv. 70cc op een std as e.d.

en dan lekker stoer volgas geven in de vrij oid ;)

koud meteen volgas wegsjeezen etc. etc..
 
9 van de 10 zijn opgevoerd (geweest). Dus als je dit dan weer koopt als particulier, al dan niet teruggevoerd, kan je je zelf flink in de vingers snijden qua kosten die gelijk gemaakt moeten worden. Ik heb dit al heeeeeeeeeeel vaak meegemaakt bij ons in de werkplaats. Daarom wijs ik deze jongen er even op.

En op de vraag of ik dit gek vind, nee totaal niet. Zeker gezien de rijstijl van de meeste bestuurders.
 
Back
Top