Wat zijn goede scooterbanden?

MrMikeYT

Member
Hoi iedereen ik heb een vraag over scooter banden, er zijn zoveel verschillende merk scooter banden op de markt en zoveel verschillende profiel patronen, wat is nou echt een goede scooter band?
Ik heb op internet een Deestone D825 130/70-12 gezien en volgens de recensies moet dit een prima bandje zijn maar volgens een scooterforum zijn dit "k*t" bandjes, is het grip verschil groot tussen de Michelin en Deestone banden omdat het profiel van de band bijna identiek is, en het prijs verschil redelijk groot is, sommige zeggen weer dat je voor het merk band ook veel betaald, hoop dat iemand mij kan helpen. Met vriendelijke groet.
 
Advertisement - register to remove this

Groot verschil in Kwaliteit Rubber .
Mijn Voorkeur is Michelin Power-Pure ... waanzinnige band .
Als je bezuinigd op je banden , en op je bek gaat , heb je veel schade , en dan baal je , en denk je ... HAD ik maar goede banden gekocht.
 
Groot verschil in Kwaliteit Rubber .
Mijn Voorkeur is Michelin Power-Pure ... waanzinnige band .
Als je bezuinigd op je banden , en op je bek gaat , heb je veel schade , en dan baal je , en denk je ... HAD ik maar goede banden gekocht.
Klopt, een vriend van mij rijdt op z'n 80cc zip met Deestone D825 band en hij zegt dat hij plat door de bochten kan in regenachtig weer zonder grip verlies
 
Deestone ??

Deestone / Kenda/ Sava, Mitas,/ weet ik veel wat voor zooi wat nog meer ... Al kreeg ik ze gratis ..
Die Zooi rijd ik niet mee.
Koop Merkbanden, voor je eigen Veiligheid , en om valschade te voorkomen.
 
Groot verschil in Kwaliteit Rubber .
Mijn Voorkeur is Michelin Power-Pure ... waanzinnige band .
Als je bezuinigd op je banden , en op je bek gaat , heb je veel schade , en dan baal je , en denk je ... HAD ik maar goede banden gekocht.
Ik snap je punt zeker maar waarom raden scooter zaken alleen michelin, pirelli, en de meeste ook Deestone aan?
 
Aan Deestone verdienen ze meer , en zeker als je op je bek gaat , en onderdelen nodig heb .
Met welke Banden rijden ze in de Racerij etc etc mee? i,i,g niet met Budget banden , maar met merk Banden .
En als je een beetje zoekt , is een Merkband niet veel duurder .
En zeggen dat je de oude Band zelf afvoert / meeneemt , scheelt ook weer 5,00 Euro
Of Online bestellen , en Zelf er om leggen.
 
Aan Deestone verdienen ze meer , en zeker als je op je bek gaat , en onderdelen nodig heb .
Met welke Banden rijden ze in de Racerij etc etc mee? i,i,g niet met Budget banden , maar met merk Banden .
En als je een beetje zoekt , is een Merkband niet veel duurder .
Ja oké dat is wel zo, hij had eerst trouwens michelin city grip 2 banden en hij merkte tussen die banden en de deestone banden 0 verschil zei die tegen mij
 
Ik heb 3 Scooters , waarvan 1 een rappe Jongen , dus weet wel wat banden zijn , 2 ervan liggen voor en achter Michelin Power-Pure , de 3e , de Runner die ik pas heb , ligt een Dee-Stone band achterop , die gaat er af , geen vertrouwen in .
Misschien Autisme .... maar ook ervaring ... (Ps , ik ben geen Broekkie meer ).
 
Ik heb 3 Scooters , waarvan 1 een rappe Jongen , dus weet wel wat banden zijn , 2 ervan liggen voor en achter Michelin Power-Pure , de 3e , de Runner die ik pas heb , ligt een Dee-Stone band achterop , die gaat er af , geen vertrouwen in .
Misschien Autisme .... maar ook ervaring ... (Ps , ik ben geen Broekkie meer ).
Prc ik snap je maar een runner heeft wel iets meer pk's dan een 80cc zippie of Vespa, dus dan is het zeker logischer dat je echt voor merk kiest ;)
 
Deestones zijn goedkope banden. Als je snor scooter maar 30km/u gaat en je rijd met droog weer. Kan het een prima keuze zijn.

Kenda`s hebben op hoge snelheid en slecht weer niet zo`n beste grip.. Op een trage snor scooter prima band die erg lang mee gaat (rubber is erg hard) Zou er alleen niet in de herft of winter ermee rijden.

Ben er wel mee eens dat michelins goede banden zijn, Sava en heidenhau ook prima banden.

Heb ook al eens een power1 band gehad.. Deed het op droog weer wel prima, nat weer was het niet zo heel best. (kostte toen ook maar 30 - 40 euro)
 
Gebruik heel mijn leven al michelin kost misschien 10a 20 euro meer (voor scooter banden dan)
Maar kwaliteit slijtage en wegligging is super!!
Vooral de michelin city grip 2 is echt een aanrader bandje is rond de 50 euro heb je een zeer goede kwalitatieve band voor!
 
Gebruik heel mijn leven al michelin kost misschien 10a 20 euro meer (voor scooter banden dan)
Maar kwaliteit slijtage en wegligging is super!!
Vooral de michelin city grip 2 is echt een aanrader bandje is rond de 50 euro heb je een zeer goede kwalitatieve band voor!
City grip 2 heb ik op dit moment nog onder m'n scooter en het gaat puur om de achterband deze is versleten maar die vriend zegt dus die zelf met Deestone rijdt van ik heb nog een bandje liggen bijna zelfde als City grip blabla
 
Vertrouw nooit iemand die iets wilt verkopen of kwijt wilt.
Als het zo'n geweldige band was en hij rijdt momenteel op dezelfde, waarom wil hij deze dan van de hand doen, dit terwijl hij weet dat over afzienbare tijd hij zelf eentje nodig heeft...

Ik heb slechte ervaring met goedkope banden waarvan de rubber relatief hard is.
Je maakt er veel kilometers mee, je spaart wat geld maar aan de andere kant is het toch geen fijn gevoel als je een bocht of rotonde rond gaat en je voelt je voor- of achterwiel opzij schuiven.

Geef liever iets meer geld uit aan een goeie band van een fatsoenlijk merk die zich bewezen heeft.
 
Vertrouw nooit iemand die iets wilt verkopen of kwijt wilt.
Als het zo'n geweldige band was en hij rijdt momenteel op dezelfde, waarom wil hij deze dan van de hand doen, dit terwijl hij weet dat over afzienbare tijd hij zelf eentje nodig heeft...

Ik heb slechte ervaring met goedkope banden waarvan de rubber relatief hard is.
Je maakt er veel kilometers mee, je spaart wat geld maar aan de andere kant is het toch geen fijn gevoel als je een bocht of rotonde rond gaat en je voelt je voor- of achterwiel opzij schuiven.

Geef liever iets meer geld uit aan een goeie band van een fatsoenlijk merk die zich bewezen heeft.
Hij heeft ze zelf ook onder z'n 80cc zip, heeft gwn nog 1 nieuwe liggen, reserve band, maar hij heeft t toch niet nodig
 
Als ik dan zo'n super goedkope band zou aanschaffen zou ik een nieuw bestellen want hoe lang ligt deze band al in z'n berging/garage?
Dat ding kost maar 25 Euro wat wil hij ervoor vragen en wat is dan jouw netto winst?

Maar goed, ik heb het gevoel dat je beslissing al min of meer vast ligt, ik zou zeggen, koop zo'n ding, nieuw of tweedehands, en laat na de winter even weten of je er nog tevreden over bent en of je vriend nog je vriend is? ;)
 
Als ik dan zo'n super goedkope band zou aanschaffen zou ik een nieuw bestellen want hoe lang ligt deze band al in z'n berging/garage?
Dat ding kost maar 25 Euro wat wil hij ervoor vragen en wat is dan jouw netto winst?

Maar goed, ik heb het gevoel dat je beslissing al min of meer vast ligt, ik zou zeggen, koop zo'n ding, nieuw of tweedehands, en laat na de winter even weten of je er nog tevreden over bent en of je vriend nog je vriend is? ;)
Die band is nog gloednieuw in verpakkingsmateriaal.
 
Back
Top