wat zijn de prestaties van een polini corza

Status
Not open for further replies.

dj

Well-Known Member
ik heb een vraag je is de polini corza net zo goed als de polini for race en welk geluid maak de corza net zo geluid als de for race of zachter of harder.
 
Advertisement - register to remove this

HUH?Polini for Race is een uitlaat,en een polini Corsa is een cilinder..
of heb ik da verkeerd??
je bedoelt zeker de EVO cilinder
nou de 70ccEVO is veeeeel beter dan de Corsa.
 
Corsa is gietijzer en gaat dus langerm ee, maar is langzamer

Evo is alu, en maakt meeeeer toeren en gaat dus korter mee... En ook omdat alu veel zachter is en dus sneller slijt.

Wat de preztatiez zijn van een corza nou dat ligt er maar net aan he... laterzzzzzzz


SvR
 
Dat die alu sneller slijt is onzin, op die alu cilinders zit nl een zo goed als slijtvaste laag...het enige dat sneller slijt zijn de zuigerveren
 
Opgestart door Sjoerdyo:
Corsa is gietijzer en gaat dus langerm ee, maar is langzamer

Evo is alu, en maakt meeeeer toeren en gaat dus korter mee... En ook omdat alu veel zachter is en dus sneller slijt.

Wat de preztatiez zijn van een corza nou dat ligt er maar net aan he... laterzzzzzzz


SvR

Wat voor onzin lul jij nou weer?!?!?
alu is zachter,slijt sneller?!?!je zuigerveren,rest van je onder delen slijten harder.maar niet de cilinder!
maar je gaat dan ook veel harder dan de corsa
biggrin.gif
 
en jah ruud,er is een polini for race van/voor de corsa kit jah.
uuhh lijkt me logisch da een polini for race voor de corsa beter doet op een 70cc Corsa,dan een gewone polini for race pijp.
few
biggrin.gif
zucht
 
hey Razkin, talk no shit, het is ene feit dat een alu sneller slijt waarom? omdat het gewoon slpaper is dan gietijzer! Ik lul hier niet verder over met je, want het is gewoon zo, waarom denk je dat std. cilinders van gietijzer zijn?!?

wacht ik zoek effe wat voor je op:
(Giet)ijzer: smeltpunt (tsja je moet wat hebben als vergelijkingspunt..
smile.gif

= 1808 kelvin
Aluminium: smeltpunt = 933 K

(binas blz 18)

Dat is dus 2x zoveel, conclusie: alu is veel zachter en dus slijtzachter, dan gietijzer.

En ik zei: ook odmat alu veel meer toeren blaast.

Later!

SvR
 
Shit nog zo iemand hey prozhen, geloof je me niet ?

check de harde bewijzen! En ja, omdat alu sneller warm wordt en dus zachter, slijt het sneller! Als je dat niet snapt, kan ik het je verder ook niet uitleggen ga maar naar de HTS ofzo!

Tuurlijk gaat giet langer mee man!

1 toeren
2 slijtvastheid
SvR
 
jajaja,okokok.Als ik er nu goed over nadenk,alu cilinders moet je goed opwarmen/warm rijden,enz.M,aarjah je gaat 10x zo harder als een Corsa-kit,geloof mij nou maar.
maarre wat lul je nou meteen met "ga dan naar de HTS"
F*CK YOU!!

[This message has been edited by Prozhen (edited 16 September 2000).]
 
Huhuhhu

WTF!!!

Ik wil geen ruzie met je Prozhen ik heb mezlef nooit ana jouw geergerd ofzo, maar WTF ik zei het alleen als soort van tip van dan ga je daarm aar heen, vat het niet zo op, kan je er soms niet tegen ofzo dat naja ik heb je niet uitgeleuld ofzo, dat boeit me ook niet ,maar heb ik je sosm gevoelig geraakt ofzo.. Haaaallllooo wat is dit man

Doe flex man

terinnng

SvR
 
Waarom denk je dan dat er een nicsil wand op die alu cilinders zitten, dat nicasil is zo goed als slijtvast, daarom slijt een alu clinder niet harder dan een gietijzeren cilinder. Dat de zuigerveren minder lang mee gaan door het enorm aantaal toeren is wat anders. Bovendien staat het feit dat er gietijzeren cilinders onder een standaard scooter zitten los van.
 
nicasiel nicasiel, weet je wel wat voor spul dat is? is het een legering? Zo ja wat voor?

Trouwens: de ham-vraag: slijt een corsa sneller dan een Evo: antwoord JA, iemand mee oneens?

SvR
 
Sorry dat ik deze interessante discussie neit kan voortzetten, maar ik moet nu echt douchen ik heb om half 11 afgesproken.

Dus later

SvR
 
er is ook een uitlaat die heet polini corza dus die kennen jullie niet ik heb die gezien op de site van polini.
 
dat is dus die uitlaat waar ik het over had, die wordt toch allang niet meer gefixed?!?!

Sjoerd: aluminium is inderdaad heel zacht en niet geschikt voor cilinders, daarom zit er een nicasil (of Gilnisil) wand in...

Nicasil is idd een mengsel van (ik geloof) Nikkel Cadmium en Silicium..

Ze gebruiken aluminium omdat het warmte veel beter geleid dan gietijzer...

En van die warmte zal die cilinder echt geen last hebben, hij drupt echt niet onder je scooter vandaan, de ideale temperatuur ligt rond de 80 graden (geloof ik) en daar zou een cilinder van plastic nog wel tegen kunnen (alleen de ontbranding is natuurlijk heter)

En aluminium cilinder zijn gewoon beukender omdat ze de warmte veeeeel beter geleiden en de fabrikant dus een veel betere verbranding kan bewerkstelligen en nicasil heeft ook een lagere wrijving (kromme zin maar boeie)..


[This message has been edited by Ruud (edited 16 September 2000).]
 
Nee die corsa uitlaat wordt al een tijdje niet meer gemaakt...

Over de reply hierboven van Ruud:JUIST,ruud heeft gelijk.


Opgestart door Sjoerdyo:
Huhuhhu

WTF!!!

Ik wil geen ruzie met je Prozhen ik heb mezlef nooit ana jouw geergerd ofzo, maar WTF ik zei het alleen als soort van tip van dan ga je daarm aar heen, vat het niet zo op, kan je er soms niet tegen ofzo dat naja ik heb je niet uitgeleuld ofzo, dat boeit me ook niet ,maar heb ik je sosm gevoelig geraakt ofzo.. Haaaallllooo wat is dit man

Doe flex man

terinnng

SvR

hehehe ok alles is weer Flex/Chill,ik was een beetje
mad.gif

Enne nee ik was niet uitgeluld,check reply van Ruud
biggrin.gif



[This message has been edited by Prozhen (edited 16 September 2000).]
 
Ahha, nu heb ik me er effe wat meer op gestort en kwam tot de volgende conclusie:

Als je een cilinder maakt van aluminium, kan je daar geen zuiger over heen laten lopen, dit omdat alu daar gewoon niet geschikt voor is (misshcien doordat het minder goed tegen warmte kan? PS een cilinder die 80 graden...? uuuh ik denk dat ze wel ietsje warmer zijn, laten we zeggen zo rond de 300 graden! Hoe denk je dat het komt dat als je water op een hete cilinder gooit het meteen verdampt? dat gebeurt niet bij 80 graden hoor! Bij 100 of meer!) Maarjah ff weer verder: op alu kan je dus geen zuiger laten lopen. Daarom zit er een speciaal nicasiel (of whatever) laagje overheen. Dat dit slijtvast is.. Tsja dat zal wel. Ik geef toe misshcien komt het niet door dat "alu zachter is" kijk dat is wel zo, maar dat heeft hier effe nix mee te maken door dat laagje... Maar hoe zit het dan? Het is toch bekend dat Alu cilidner korter mee gaan dan Gietijzeren? Komt dit door het meer antal toeren..? Of gewoon door het laagje dat toch niet te vergelijken is met de gietijzeren zooi? Of is dit sowieso bullshit?

Is het enige nadeel van alu dan de prijs? Vroeger reed men alleen met giet omdat alu moeilijker te maken was, dus nu nog is het daarom denk als std. cilidner op std. scoots...

Ach ja, ik hort het wel weer

SvR
 
de optimale temperatuur van je koelvloeistof is 80 graden (geloof ik) en dus zal je cilinder niet veel warmer zijn (TOCH!?!?) en als je een alu cilinder evenveel toeren laat draaien als een gietijzer max. aan kan zeg maar dan zal de gietijzeren eerder dood zijn, je hebt bij gietijzer meer wrijving..

En aluminium is gewoon een stuk zachter als gietijzer daarom zit er een nIcasil laagje in (of gilnisil) en dat is gewoon fucking hard, het brokkelt alleen snel af en je kunt je cilinder niet laten honen als er een redelijke kras inzit (je kunt 'm diamanthonen maar dat helpt al1 bij kleinekrasjes)

Dat alu cilinder veel beukender zijn als gietijzeren exemplaren heeft gewoon te maken dat gietijzeren veel sneller warmlopen, harder slijten etc etc, je kunt in gietijzer ook een nicasil laagje proppen GEEN enkel probleem....

En aluminiun is per vrachtauto gewoon duurder als ijzererts
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top