Wat zijn de consequenties op rijden op een skipper 125 op a1 kenteken terwijl je 16 bent

Advertisement - register to remove this

Sowieso boete voor rijden zonder rijbewijs. En je bent niet verzekerd. Daar kan je ook nog een boete voor krijgen. Op een skipper ga jij natuurlijk ook te hard rijden, dus als de politie je pakt kijk je al snel tegen een rug aan boetes aan.
 
En dat kan in de papieren lopen vooral als er ook nog eens letselschade bij komt kijken.
Jouw verzekeraar zal de schade aan de tegenpartij wel vergoeden maar dit wordt op jouw verhaald en omdat je minderjarig bent waarschijnlijk op je ouders.

Bij letselschade kunnen buiten de materieele schade en de gebruikelijke boetes voor rijden zonder rijbewijs en geldige verzekering de volgende zaken op jouw worden verhaald:
  • Verlies aan inkomsten;
  • Kosten voor hulp bij huishoudelijke taken of mantelzorg;
  • Medische kosten (waaronder het door u betaalde eigen risico);
  • Reis- en parkeerkosten;
  • Kosten voor hulp bij het uitvoeren van de klussen in en om het huis;
  • Kosten voor hulp bij uw zelfverzorging;
  • Immateriële schade (oftewel: smartengeld).
  • Gerechts en advokaat kosten
 
In Belgie ben je dan waarschijnlijk het Sjaakse.
Niet aan te bevelen met die strenge regels daar.
Sowieso boete voor rijden zonder rijbewijs. En je bent niet verzekerd. Daar kan je ook nog een boete voor krijgen. Op een skipper ga jij natuurlijk ook te hard rijden, dus als de politie je pakt kijk je al snel tegen een rug aan boetes aan.
En dat kan in de papieren lopen vooral als er ook nog eens letselschade bij komt kijken.
Jouw verzekeraar zal de schade aan de tegenpartij wel vergoeden maar dit wordt op jouw verhaald en omdat je minderjarig bent waarschijnlijk op je ouders.

Bij letselschade kunnen buiten de materieele schade en de gebruikelijke boetes voor rijden zonder rijbewijs en geldige verzekering de volgende zaken op jouw worden verhaald:
  • Verlies aan inkomsten;
  • Kosten voor hulp bij huishoudelijke taken of mantelzorg;
  • Medische kosten (waaronder het door u betaalde eigen risico);
  • Reis- en parkeerkosten;
  • Kosten voor hulp bij het uitvoeren van de klussen in en om het huis;
  • Kosten voor hulp bij uw zelfverzorging;
  • Immateriële schade (oftewel: smartengeld).
  • Gerechts en advokaat kosten
Scooter word inbeslag genomen , en de Rechter bepaalt of je die terug krijgt , of vernietigd word .
Daarbij krijg je een fikse boete , en misschien rij ontzegging
@djcdkksdv
Lees dit goed door en bedenk je voordat je op zo'n ding gaat rijden.
Niet doen dus...
 
@djcdkksdv
Lees dit goed door en bedenk je voordat je op zo'n ding gaat rijden.
Niet doen dus...
Naja ik begrijp het wel alleen op een 70cc aerox heb je net zoveel gezeik.
Alleen nu doet hij het met een a1 plaat

Je hoort er meer van de laatste tijd omdat je dan alleen een boete “schijnt” te krijgen voor rijden zonder rijbewijs en dat Schilt een hoop als je een 125 op bromplaat heb dacht ik!
Maar dat het ik horen zeggen dat weet ik zelf nie zeker
 
alleen een boete “schijnt” te krijgen voor rijden zonder rijbewijs
Wanneer men zonder (geldig) RBW gaat rijden en gepakt wordt, krijgt men een bekeuring. Dat is logisch...
Wat men "vergeet" is het volgende:
Zonder RBW een ongeluk veroorzaken kan verregaande gevolgen hebben. Je bent dan namelijk NIET verzekerd...!!!
Stel dat de aangereden persoon blijvend invalide is en hierdoor niet kan werken en geen inkomsten heeft, dan worden ALLE kosten op de persoon die zonder RBW heeft gereden verhaald.
De boete/bekeuring voor het rijden zonder RBW is wel het laatste waar ik mij zorgen over zou maken...
 
Wanneer men zonder (geldig) RBW gaat rijden en gepakt wordt, krijgt men een bekeuring. Dat is logisch...
Wat men "vergeet" is het volgende:
Zonder RBW een ongeluk veroorzaken kan verregaande gevolgen hebben. Je bent dan namelijk NIET verzekerd...!!!
Stel dat de aangereden persoon blijvend invalide is en hierdoor niet kan werken en geen inkomsten heeft, dan worden ALLE kosten op de persoon die zonder RBW heeft gereden verhaald.
De boete/bekeuring voor het rijden zonder RBW is wel het laatste waar ik mij zorgen over zou maken...
Klopt. En ik begrijp dat dit best belangrijk is alleen je moet ook niet over alles lope denken en gewoon gas geven als je af en toe een rondje rijd
 
En ik begrijp dat dit best belangrijk is
Best belangrijk?
Een RBW en verzekering is HEEL belangrijk...!!!
je moet ook niet over alles lope denken en gewoon gas geven als je af en toe een rondje rijd
Nadenken is niet voor een ieder weggelegd.
Hoop dat dit in de toekomst aan jouw wel gegeven is................ Hoewel ik dit ten zeerste betwijfel...
 
Best belangrijk?
Een RBW en verzekering is HEEL belangrijk...!!!

Nadenken is niet voor een ieder weggelegd.
Hoop dat dit in de toekomst aan jouw wel gegeven is................ Hoewel ik dit ten zeerste betwijfel...
Als je af en toe een rondje rijd voor het plezier. Elke dag rijden doe je maar op eigen risico dan verklaar ik je voor gek. Maar je moet ook nog een beetje kunnen rijden man. Als ik nu met m’n 70cc rox effe langs een watertje helemaal alleen over de dijk kan crossen kan het me niks bomme. Als ik met dat ding op
Blauw kentken ol fietspaden ga ben je een achterlijke
 
In Nederland is dit een MISDRIJF geen overtreding, niet alleen geen rijbewijs(let op dit is anders dan geen GELDIG rijbewijs) dit betekend ook geen geldige verzekering(immers een rijbewijs voor betreffend voertuig is nodig voor de verzekering)geldige verzekering is wettelijk verplicht dus geen verzekering nog een misdrijf. Dus reken je kansen maar uit.
Post automatically merged:

er zit een weekend tussen. niet iedereen zit elke dag op een computer of checked zij mail elke dag dus zeker niet in t weekend. in mijns opzien een beetje vroeg deze klacht
 
er zit een weekend tussen. niet iedereen zit elke dag op een computer of checked zij mail elke dag dus zeker niet in t weekend. in mijns opzien een beetje vroeg deze klacht
Op zich ben ik het met je eens.
Maar... iedereen heeft toch een mobieltje?
Daar kan men 24/7 ALLES bekijken.
Wanneer ik een vraag zou stellen zoals TS, dan zou ik uiterlijk de volgende dag kijken en de antwoorden/suggesties van enig repliek voorzien...........
 
Op zich ben ik het met je eens.
Maar... iedereen heeft toch een mobieltje?
Daar kan men 24/7 ALLES bekijken.
Wanneer ik een vraag zou stellen zoals TS, dan zou ik uiterlijk de volgende dag kijken en de antwoorden/suggesties van enig repliek voorzien...........
Forum
Post automatically merged:

is een online discussieruimte.
 
Wil hier geen groot ding van maken, maar ik begrijp niet helemaal wat je hiermee bedoeld.
Een online discussieruimte is toch ook/goed te volgen op een mobieltje?
Of heb ik iets heel raars gezegd...
naar mijn idee niks geks gezegd.Veel jongeren van nu vinden het normaal om er een mega dik blok onder t liefst een snor te hangen en dan flink blazen.Terwijl jaren geleden velen zwetend op de scooter zaten zonder varioring ivm politie.En anderen met een 70 cc setup over de weg.Hier in Zwolle zie ik motorplaten op t fietspad rijden en ook scooters met gele/blauwe plaat waar je aan de achterkant al ziet dat t niet klopt(uitlaat die half zo dik is als de scooter zelf).Feit is dat jongeren nu gewoon een mega grote bek op zetten tegen de politie en als de omstandigheden zich er voor lenen ze roepen dat ze aangehouden worden ivm .... vul maar in.
 
Back
Top