Wat waren jou noobacties van vroeger?

toen ik deze sr net had zo blij met testen van hebo gara, de variomoer los halen met waterpomp tang op halfpoulie zetten, en dan 3 koelvinnen verliezen en dat gewoon half jaar lang doen, todat ik eracher kwam dat het makkelijker ging met variosleutel.

gefrot met achterkoppeling, proberen open te maken met stok tussen het achter wiel en blok, en van dat soort dingen,
en inderdaad ook dat je met lichtere rollen harder optrok en met zwaardere harder loopt
 
Zo'n tien jaar geleden toen ik voor het eerst een brommertje kocht. Het was een Vespa Si, helemaal orgineel en reed iets van 50 km/h. Het mooie was dat ik dacht dat ik dat ding wat sneller kon laten lopen door aan een schroefje te draaien. Het bleek achteraf dus het stationairschroefje te zijn geweest. En hard dat ik ging.....;)
 
Mijn eerste Puchje in mekaar gezet.. een uurtje de tering rondgerend met dat kreng. Maakt mijn vader de carb open, zegt: 'waar is de sproeier?' ik: 'ohw hoort die erin dan?' :|

Met dezelfde puch: 2x carb compleet gedemonteerd + schoongemaakt, en later erachter komen dat gewoon de benzine op was :/

Ook 1x buddy dichtkloten terwijl de sleutels d'r nog in liggen.. Terwijl ik op school was, half uur rijden naar huis dus, voor de reservesleuteltjes :| Heb gelukkig een lift kunnen krijgen van een vriend :)

Erg recent, niet met een brommer dan :) Voor de intro op mijn nieuwe school moest ik een fiets mee. Fiets, wablief :? Had nml een jaar niet gefietst ivm brommergekte. Dus gauw een fietsje van zolder grissen, en op school erachter komen dat de ketting steeds klem komt te zitten :?
 
Gaan shoppen en na een uur terug komen bij je scoot en je sleutels nog int contact zien zitten is ook grappig ...

Zelfs voor de 2e keer ...

Hier in ermelo, kan dat gewoon :
 
Gaan shoppen en na een uur terug komen bij je scoot en je sleutels nog int contact zien zitten is ook grappig ...

Zelfs voor de 2e keer ...

Hier in ermelo, kan dat gewoon :)
 
Vandaag opper-n00b actie gemaakt :W

Mijn bougie dop viel er tijdens het rijden vanaf, omdat het schoefdraad kapot was... Ikke dus nieuwe halen bij de plaatselijke dealer.
Eenmaal thuis wou ik hem erop zetten, maar hij paste niet in de bougiedop :S
Ik dus weer terug gelopen naar de dealer:

@ dealer

Ikke: "die bougie die je me net gaf past niet in mijn bougiedop"
Dealer: "dat komt omdat er nog een 'dopje' op het schoefdraad zit"
Ikke: "ow...." 8P

Moest er wel ff om lachen :D
 
Originally posted by InsaneMalebrain
Vandaag opper-n00b actie gemaakt :W

Mijn bougie dop viel er tijdens het rijden vanaf, omdat het schoefdraad kapot was... Ikke dus nieuwe halen bij de plaatselijke dealer.
Eenmaal thuis wou ik hem erop zetten, maar hij paste niet in de bougiedop :S
Ik dus weer terug gelopen naar de dealer:

@ dealer

Ikke: "die bougie die je me net gaf past niet in mijn bougiedop"
Dealer: "dat komt omdat er nog een 'dopje' op het schoefdraad zit"
Ikke: "ow...." 8P

Moest er wel ff om lachen :D

LOL :D Nog nooit je bougi vervangen ofzo? Die dingen zitten er namelijk altijd op als je je een nieuwe bougi koopt...
 
Originally posted by masteralbert
LOL :D Nog nooit je bougi vervangen ofzo? Die dingen zitten er namelijk altijd op als je je een nieuwe bougi koopt...
Ik hoef ze er lekker niet af te halen met mijn boegiedop :W
Alleen beetje vervelend toen ik deze dop net had en dat nog niet wist, aangezien ik dat kleine nutteloze schoefdingetje net in een overvolle prullenbak had geworpen :|
gelukkig lag hij nog ergens bovenop :P
 
heb ook een keer m'n zuiger verkeerd om gemonteerd... en ik snapte helemaal niet waarom ie nou was vastgelopen 8P

Ik had voor de eerste keer rollen vervangen en voor de zekerheid had ik m'n benzinekraan uitgezet. Dus toen de rollen waren vervangen ging ik een testritje maken. En ik was de straat nog niet uit of bwwwwoaaap...... hij deed het niet. Dus ik terug lopen.
Ik: "Die rollen zijn echt niet goed!! M'n scooter is nu kapot."
Jelmer: "Uh... Misschien moet je ff je benzine kraan aanzetten."

Of gewoon een Polini Corsa monteren en Yasuni R verder niks tsjekken en gewoon je std bougie erin knallen. Hoe kan het toch dat ie steeds warmloopt???

M'n meest recente n00b actie was toen ik m'n Street helemaal had opgebouwd met LC blok en de hele zooi. Ik had helemaal mooi m'n waterpomp deksel gefreesd. Zag er heel strak uit. En wij dat ding starten. Vliegt zo m'n hele deksel uit elkaar. En m'n waterpomp vloog eraf. Was ik vergeten die moer bij de ontsteking vast te draaien 8P |(
 
Originally posted by Dhr Projectx17
hahahaha hebben jullie echt geslapen op straat hahahaha

dat heb ik ook een keer gehad met me citta gelukig was het 3 uur s'nachts maar achter af 95 met olie kunne tanken
maar ik was echt in slaap gevallen
Ja we waren op weg om te gaan kamperen met een grote aanhanger achter de puch, dus gewoon tentzeil op het gras en slaapzakken. Alleen beetje apart wakker worden als je al die mensen ziet kijken die naar hun werk fietsen8P

Eerder die rit had die andere puch trouwens een lekke band gekregen. Maar die aanhanger was heel stevig want die had die andere gozer zelf in elkaar gelast met autoaanhanger wielen enzo. Dus die brommer met lekke band hebben we gewoon op de aanhanger gelegd en die gozer er bovenop gaan zitten, dus ik rijden met mijn zwaar over beladen puch naar het dichtstbijzijnde dorp, aanlopen moest wel eerst zonder aanhanger natuurlijk :P
Was wel een apart gezicht, iedereen omkijken enzo, haha. Alleen de brug op ging niet natuurlijk, en de brug af was super gevaarlijk8P
Later bleek alleen onze koekenpan te zijn dubbelgevouwen door het gewicht van die brommer en die goser er bovenop:rolleyes:
 
NRX kopen,
Polini speedcontrol kopen,
G2 kopen,
En naar de dealer rijden, omdat ie zo sputterend rijdt, en daar erachter komen dat de bougiedop er maar half op zit....
 
Koppelings deksel er niet goed op plaatsen en me afvragen waarom mijn koppeling niks doet(am6).

19mm dr op zetten en gaskabel niet aanpassen zodat hij volgas blijft hangen.

Cill. eraf hebben gehaald en koppakking niet vervangen. 1km later je afvragen waarrom je poten zo nat worden en je veter's blauw zijn van de koelvloeistof:P
 
Metrakit uitlaat kopen voor 190euro @ dealer, ja degene die normaal 100 euro zijn bij scootparts.nl ofzo.

Denken stoer te zijn met geluid @metrakit uitlaat, dus scoot op standaard, met 1 hand gas geven en in mijn andere hand mijn gsm voor de uitlaat houden, om geluid aan een maat te laten horen, je raad het al ik geef gas en scoot gaat er zonder mij vandoor 8P

Buddy open, sleutels erin, buddy dicht, alles afgezocht waar zijn mijn sleutels toch :| , toch niet in de buddy he :? , alle kappen eraf gehaald, buddy er afgehaald, met als gevolg dat mijn baas me naar huis moest brengen voor reserve sleutels :W
 
Ik had me scooter net een dag. en hij stond op de bok in de tuin.
Buurjochie komt kijken, dus ik ff blitsen natuurlijk en gooi et gas open terwijl die op de bok EN aan de ketting staat :|

Of over gras rijden en dan met je voorrem vol remmen...
Stuur stond gelijk scheef, gelukkig recht kunnen trekken :)
 
Back
Top