Wat waren jou noobacties van vroeger?

ik had mijn uitlaat eens niet goed vastgeschroefd, remde ik voor een stoplicht zag ik dat ding voorbij komen glijden
weird.gif
 
Bougie aan bougiedop hebben hangen en dan doodleuk kicken, kreeg me een oplawaaier hallo dan...

Met zn twee over een zwaar hobbelig landweggetej met 80 (en een lekke) veer vaart maken en dan vol over een verkeersheuvel heen boeksen.. gevolg was dat mn uitlaat de helft van e uitlaat poort mee naar boven nam tegen mn kap aan...


ETc etc.....
 
hmmz... zoiets had ik ook.. wilde mijn ontsteking checken, ik hield de bougie tegen het frame aan; mijn broertje de scoot 'aantrappen'. en ik mij maar afvragen waarom ik steeds zulke schokken kreeg.... gewoon de bougie bij het metaal vastpakken, wat er ook gebeurt :p..

uitlaat is er al eens onderuit geknalt; is toch handig, als je de ophangschroeven aandraait..

tweedehands scoot kopen en dan te horen krijgen dat een leovinci het beste uitlaatje is voor een aerox. (en hem dan ook nog gaan geloven).

jezelf afvragen: goh, waarom verzuipt die scoot nu telkens? en niet verder denken dan: 'verdomme, heb ik de cilinder verneukt met mun gedremel'.
dan er na een week achterkomen dat je membraanplaatjes verdwaalt zijn geraakt in het carter.
 
toen ik net een scooter had wist ik nog niet waar ik de trekveertjes moest vinden :P

en laatst betrapte ik mezelf op nog een noob actie :
scoot op middenbok en ff gasgeven . . . . . . met slot in achterwiel :|


dat was dus het einde van mijn remklauw-ophanging en die phantom van ''dna-driver'' ging ook een meter de lucht in ofzo slot zat namelijk in zijn voor-wiel. . .
dat was echt zooooo DOM van mij

verder valt het allemaal wel mee . . .
 
Last edited:
ik weet er eentje van b0em, ik ging er toen wel out van.

Was ie samen met Estolan ze vliegwiel aan het eraf halen met een vliegwiel trekker, was al 15 min aan het klooien ofzo, merkt ie dat ze vliegwiel moer er nog opzat 8P

Dit was trouwens maar een paar maanden terug :p
 
Pffoei, ff denken...

ik weet er iig 1tje:

Toen ik voor het eerst van "carter tuning" hoorde, flow verbeteren enzo, dacht ik dat ze achter de carter kap bedoelde... die driehoekjes bijvijlen ofzo zodat de lucht beter gaat stromen :s

Hoe ik daar bij kwam vraag ik me nu nog af...

Corsa was ook de snelste cilinder, en hoe lichter de rollen hoe harder je trok.
 
jonge bij mij in de buurt is en blijft opper nOOb. hij heeft een schakelbak gekocht maar weet niet dat je moet schakelen:|
sins paar weken heeft hij het eindelijk door maar volgens mij heeft hij minstens een week in de 1ste versnelling gereden!:P

wou die een opvoer setje kopen omdat het hem te langzaam ging (niet zo gek in de eerste versnelling)...
 
Originally posted by Mol
Jammer dat je er niet bij was GP en nu verteld hoe ik het jou vertelde.. Ik wil reacties van ooggetuigen :D

-scooter starten en gasgeven bij de carb, die vervolgens blijft hangen......oja, en 2000 euro schade omdat die ene auto in de weg stond van dit losgeslagen projectiel. 8)
 
denken dat er andere draad op de krukas zit (ivm loslopen vd moer) en dus net zolang met een luchtsleutel op de moer ratelen (rechtsom) totdat alle draad eraf was:'(
________
Jerk2MyTits
 
Last edited:
Ik heb gedacht dat me wallaroo een cardanas had van het blok naar achterwiel 8P :D Maar dat verandere al snel toen ik daarna ging internetten hehe... Half uur kicken terijl contact uitstaat klinkt erg bekent, net als kicken als er geen benzine meer in zit (lekt een beetje :p)

ondertussen wel al veel zelf gedaan of geholpen, wel een keer blok weggebracht naar beundealer om krukas te wisselen, en de nieuwe krukas vergeten :p En cilinderOVERtuning heb ik ook al meegemaakt, vriend van me ging het ding tunen met dremel, denk dat de uitlaatpoort 5mm omhoog ging ofzo :D Hij rijd nog wel trouwens :)

Me grootste n00b actie was overigens wel het eronder laten leggen van me eerste 'sportuitlaat', een echte Leo Hand made, het eronder leggen kosstte bijna net zoveel als de uitlaat zelf...|(
 
M'n ouwe uitlaat hing een keer erg los, dus ding er weer onder gehangen met m'n vader. Hij: Zeg, zou daar nog een pakking tussen moeten. Ik: hmm, er ligt geen pakking. Hij: Ohw, dan zullen die moderne dingen wel geen pakking meer nodig hebben 8P. Zo reed ik 1 dag zonder pakking en iedereen vond het geluid nog eens opperbruut :p. Maar ik dacht dat klopt niet en ben toen naar dealer gegaan en kreeg daar een pakking :). Wel geinig nu ik er aan terug denk :) is echt al heel lang trug.
 
(met me sr)mijn noob actie ik was met nog een vriend in purmerend,bij de febo nou wij klaar met eten,ik start me scooter hub veel gas geven en dan op je bek gaan en dan pas na een minuut of ondekken dat je schijfrem slot er nog omheen zit voorop
of een technigas rs 70 kopen met een corsa en dan denken waarom wilt hij iet harder al 90 hebn toch alles erop zitten wat er op hoort om hard te gaan

(met me runner) kicken met zuigerstop en waarom verzuipt hij nou,nou omdat er geen sproeier in zit
hahahaha
 
kijken of me bougie vonkt door me bougie uit me cil en van de dop af te halen en tegen me frame aan te houden en dan te kicken 8P
 
Had net nog een grote noop actie!

Ik heb in de tuin echt zon beun ding staan en het leek me weer eens leuk om een beetje whielie 's ermee te bouwen... Ik rij een beetje begint hij te stotteren... Heeft ie wel eens vaker want dan maken de contact draden geen goed contact.. Dus da ding liep nog en ik wilde het ff met de hand goed vast maken..

BZZZZZZZZZZZZZZZZzzzzzzzzzzzzzzzz AU!

Dacht ik ff niet na.. tering wat een schok :S

Ik ben dom !
 
Ikke kan er ook wat van. 2e dag dat ik me DNA had, wilde iemand ff me geluid horen op voetbal. Dus ik contact aan, en geef vol gas....... kettingslot hing er nog om8P Me hele remklauw van me blok afgebroken:'( kosten: 150,-

Ook op dezelfde dag---> Helmbakklep opendoen met stuurslot er nog op:| resultaat, dikke barst in me klep.

En ook nog, ik heb helemaal geen verstand van scooters:)
 
Toen ik nog een Puchje had, zat ik er altijd mee te kloten. De gaskabel bleef hangen en ik kreeg um niet uit. Toen heb ik de bougiedop er maar uit getrokken. Ik kreeg me toch een stroomstoot :D
 
Back
Top