wat vinden jullie van power one krukas...?

Advertisement - register to remove this

Originally posted by black_phoenix
Zou best wel eens kunnen zijn dat je power one krukasje na 5000 km flink toeren janken gewoon op is.

Net als bij elke as gaat het er niet om of hij een dergelijke cilinder zal houden [afgezien van echt brekende assen/drijfstangen] maar hoe lang een naaldlager etc mee gaan. Een standaard as houdt een evo ook wel, maarja voor hoe lang? Heb je geluk en houdt het naaldlagertje zich goed kan je misschien wel 1000 km ermee rijden, heb je minder geluk dan klapt zelfs een power one naaldlager eruit na 500km bruut draaien.

Over het algemeen betaal je bij de duurdere assen zoals mhr en evo echt niet alleen voor de naam maar ook wat over voor de kwaliteid en duurzaamheid.

ckr heb je gelijk..en dan zegt er nog eentje tegen mij dat ik moet stoppen met adviseren...ik heb ook ff met mn manston op mn originele as gereden...kan wel hoor....50 km..daarna moet je dat echt niet meer doen...met mn metrakit 74 cc hield mn as het ook nog....je kan wel praten over houdt die as het ...alle assen houden het maar niet voor een langere termijn...

mm-racing

Tegen jou neem ik aan.. een Rito as is gelijk aan Doppler/Yamashi en die houdt zelfs een EVO, ja ook voor langere termijn. Een Power One is gewoon prima geschikt voor een EVO setup, heeft ook een goed naaldlager.. Rito/Yamashi/Doppler lager zou ik alleen niet gebruiken.

Originally posted by Joost@aerox
ik denk dat jij maar moet stoppen met dingen aanraden kerel :)

idd,

is natuurlijk bullshit wat mm racing zegt. die powerone is gewoon een onafgewerkte hebo krukas. perfect. denk dat je eerder die cilinder in de soep zult rijden dan die krukas!

greetz...

Ik ben niet kapot van die Power One krukassen... dan zie ik veel liever een Doppler asje voor dezelfde prijs.

Afwerking laat gewoon te wensen over, of ik heb toevallig net een maandagochtend exemplaar gemonteerd...

Zelf heb ik een paar keer een oude PO krukas in mn handen gehad. Ik ben nou niet zo weg van de krukas. De wangen zaten in sommige gevallen vol met afdraai sporen en de randen waren gewoon scherp en onregelmatig. Tevens was het "teflon" een klein beetje van kleur veranderd, net alsof het gesmolten was.

Daarintegen heb ik ook een bijna nieuw exemplaar gehad die er gewoon goed uitzag.

Owja, een statement dat PO een imitatie HEBO is kan gewoon niet gemaakt worden. Dat slaat helemaal nergens op. :)

Om nog eens een nadere toelichting te geven op mijn (enkele) ervaring met die krukas (Minarelli pen 12 exemplaar):

De krukas was te breed, (negatieve axiale speling) waardoor een soepel lopen van de krukas alleen mogelijk was met een vaste pakking tussen de carterhelften.
Zodra je de carterbouten aandraaide, zat de krukas muurvast.

Verder was de passing met het lager aan 1 zijde dusdanig slecht dat de krukas grotendeels in het lager te schuiven was (met een minimaal temperatuurverschil welteverstaan).
Als het een beetje tegen zit dan gaat die krukas lekker draaien in de binnenste lagerschaal met alle ellende van dien.

Dus ik heb genoeg gezien, voor mij geen power one krukassen meer, dan heb ik liever Rito.

Back