Wat vinden jullie van deze kleur

Advertisement - register to remove this

zoals hij nu zit is het goed
Ja bedankt. Een of andere pipo zij tegen mij ja eerst dat witte klipje dan je gasnaald. Ik had dat ook gedaan. Was de eerste keer dat ik carb had vervangen voor grotere dus wist niet hoe het moest.
Was ik net bij een jog aan het kijken die had het ook zo als jij zegt.
K vond ook al dat die zoveel benzine verbruikte. Hopelijk word t nu beter.
 
Het idee van dat plastice dingetje is dat de veer je gasnaald naar beneden gedrukt houd. In oudere carbs heb je hier voor een v vormig clipje.

Als je het andersom doet gaat de naald niet goed naar beneden waardoor hij meer benzine door laat. Verklaart ook de kleur van de bougie
 
Het idee van dat plastice dingetje is dat de veer je gasnaald naar beneden gedrukt houd. In oudere carbs heb je hier voor een v vormig clipje.

Als je het andersom doet gaat de naald niet goed naar beneden waardoor hij meer benzine door laat. Verklaart ook de kleur van de bougie
Ja k moet wel zeggen hij trekt nu wel iets slomer op.
 
Het idee van dat plastice dingetje is dat de veer je gasnaald naar beneden gedrukt houd. In oudere carbs heb je hier voor een v vormig clipje.

Als je het andersom doet gaat de naald niet goed naar beneden waardoor hij meer benzine door laat. Verklaart ook de kleur van de bougie
Of dat het blok door blijft razen terwijl je het gas dicht doet.
 
Hey allemaal het is nu een goede kleur op de bougie. Alleen als die koud is moet ik wel 8 keer kicken. Terwel dat eerst net 1 kick was. Hoe kan dat dan?
Je carb afstellen, zal wel niet genoeg lucht krijgen bij kicken.

Daarbij heeft de stand van je gasnaald niks te maken met je bougiekleur he. Dat heeft alles te maken met de hoeveelheid benzine die die krijgt als je kwart/halfgas geeft. Bij volgas doet die clip niks
 
Je carb afstellen, zal wel niet genoeg lucht krijgen bij kicken.

Daarbij heeft de stand van je gasnaald niks te maken met je bougiekleur he. Dat heeft alles te maken met de hoeveelheid benzine die die krijgt als je kwart/halfgas geeft. Bij volgas doet die clip niks
Ohh bedankt voor de tip.
Dus k moet de luchtschroef afstellen?
Met sproeir 90 had ik namelijk nergens last van
 
Je zou lager moeten gaan als je de bougie lichter wilt

Daarbij heeft de stand van je gasnaald niks te maken met je bougiekleur he. Dat heeft alles te maken met de hoeveelheid benzine die die krijgt als je kwart/halfgas geeft. Bij volgas doet die clip niks
Toch lijkt de bougie op de 2 fotos een best groot verschil te hebben
 
Ja maar ik wil juist dat die gewoon goed start ik moer wel 7 keer kicken met deze sproeier
Post automatically merged:

Hoe kan ik testen of me handchoke werkt?
 
Last edited:
Je zou lager moeten gaan als je de bougie lichter wilt


Toch lijkt de bougie op de 2 fotos een best groot verschil te hebben
Je bedoelt dat het verschil in gasnaaldstand voor die kleur zorgt? Dat is namelijk niet zo, dan is de kleur gewoon fout afgelezen, bijv niet fatsoenlijk warmgereden en vol gas voor aflezen.
 
Je bedoelt dat het verschil in gasnaaldstand voor die kleur zorgt? Dat is namelijk niet zo, dan is de kleur gewoon fout afgelezen, bijv niet fatsoenlijk warmgereden en vol gas voor aflezen.
K rijd altijd wel rustig warm. Altijd scooter aan helm op en kwart gas wegrijden en dat dan 1 km lang door. Dus daar ligt het niet aan. Hij starte vanochtend in 1 keer met elektrische start. Dus meschien werkt het nu wel gewoon. Hij is ook een stuk zuiniger doe nu al 3 dagen met een tank inplaats van 2 :tearsofjoy:
 
Back
Top