Wat vinden jullie een goede setup voor een aprilia rally?

Advertisement - register to remove this

Alfredo Rally! said:
ok volgende probleem vanmiddag lekker gereden..
maar ik stond voort stoplicht viel die in stationair uit... dus ik proberen weer aan te kikken hoor dat hij compressie maakt slaat niet aan wil 2e keer trappen compleet vast... ik op mn werk alles los ook de vent op de ontstekking hah is ie weer los wilk weer aantrappen slaatie vast... nadat hij wilde aanspringen... ik carterkap eraf ik aan de krukasdraaien met een sleutel 17 maar compleet geen beweging in te krijgen!!.. ik denk dat mijn ontsteking op de een of andere manier blokkeerd...

heeft iemand hier een andere theorie over??

ik had laatst hetzelfde probleem, toen was de drijfstang vast gaan zitten tussen de krukaswangen. te weinig smering, mijn cilinder was wel nog in orde.
 
Straatgespuis -->

50 cc, ( TP, DR, weet ik veel wat, stdt cil kan ook.. )
EVO 50 of FOR RACE,
19mm,
Andere vario, Hebo, Doppler s2br, Dipcontrole
andere membraamkleppe,
Misschien hebo koppelingetje? Flyclutch? kan allemaal 8P
 
Frank B. said:
ik had laatst hetzelfde probleem, toen was de drijfstang vast gaan zitten tussen de krukaswangen. te weinig smering, mijn cilinder was wel nog in orde.


denk eerder gewoon een versleten of kapot drijfstanglager , hij gaat niet vast zitten van een beetje minder smering hoor
 
goed andere vraag als ik een andere krukas erin wil leggen,
wanneer moet ik uitkotteren met wat voor soort krukas moet dit?
zeg maar als ik 1 neem met vollere wangen enz enz.
ik had een aantal op't oog:

http://www.euroscooters.nl/shop/product_info.php/cPath/26_313/products_id/1578
http://shop.scootxtreme.nl/product_info.php/cPath/337_338/products_id/1894
http://shop.scootxtreme.nl/product_info.php/cPath/337_339_640/products_id/3678

en die andere staat op easyparts.nl

dat is een doppler S1r; staat onder replacement's parts->crankshafts-> doppler

jullie meningen??
 
melf #50 said:
een carter hoef je niet te kotteren , alleen bij bepaalde cilinders.

deze 3 krukassen zou ik geen 1 van nemen ,neem een Doppler of Powerone , Rito , dan heb je goed spul.

goed ik heb besloten de doppler s1r te nemen
en een tecnigas TEK chroom alleen
question welke 50cc cilinder zal het goed doen?
ik heb nu de standaard membraam erin maar ik heb ook nog een hebo racing membraam liggen met 2 kleppen ip.v. 4.?
word dus een straat setup lowbudget graag advies hiervoor...

ps. lowbudget dus kom niet met mhr, evolution of iets dergelijks...
 
Alfredo Rally! said:
goed ik heb besloten de doppler s1r te nemen
en een tecnigas TEK chroom alleen
question welke 50cc cilinder zal het goed doen?
ik heb nu de standaard membraam erin maar ik heb ook nog een hebo racing membraam liggen met 2 kleppen ip.v. 4.?
word dus een straat setup lowbudget graag advies hiervoor...

ps. lowbudget dus kom niet met mhr, evolution of iets dergelijks...

alstublieft, geen technigas TEK!!!!
 
Volgens mij weet de topic opener niet wat hij wilt. Eerst praat hij over een cilinder, krukas, uitlaat.

Als meneer nou eerst ze cilinder eraf haalt en kijkt waarom de zuiger vast zit, dan kom je toch al aardig een eind. Geef aan wat voor 50cc je wilt en of je op de openbare weg wilt rijden ect (wat je ermee van plan bent) Dan kan je pas een aardige setup weer samen stellen.
 
unkie said:
hij is lelijk :p


dat vind jij , ieder zijn eigen smaak , ik vind het voor die prijs een zeer mooi uitlaatje , mooi op std cilinder , niet de allersnelste maar loopt gewoon leuk , dat vind ik dan weer belangrijker dan net even 10 km harder gaan maar wel elke keer dingen opnieuw moeten afstellen en/of versleten delen vervangen.

het is een uitlaatje voor de looks , en dat is ze bij tecnigas voor weinig geld wel gelukt en ook nog verchroomt , voor de low budget man ook nog te betalen.

je moet verder kijken dan alleen maar naar hoe snel die gaat
 
Nou ik vind een Reverse, of een Arrow Extreme toch heel wat mooier, en de prestaties liggen ook een stuk hoger.. Op het internet is de reverse of arrow van 2004 al te vinden voor 120 euro..

NIEUW!!
 
unkie said:
Nou ik vind een Reverse, of een Arrow Extreme toch heel wat mooier, en de prestaties liggen ook een stuk hoger.. Op het internet is de reverse of arrow van 2004 al te vinden voor 120 euro..

NIEUW!!

volgens mij vind je m alleen mooi omdatie snel gaat... dat is voor mij minder belangerijk... top snelheid is niks als je niet wegkomt... is mijn motto...
 
Back
Top