Wat kan ik doen met 15 jaar?

In principe moet je hem altijd schorsen zonder verzekering:)

Op je 15e kan je hem nog niet op je eigen naam zetten;)
Dus ik zou hem gewoon op je ouders hun naam zetten.

Btw mijn runner stond 5 maanden zonder verzekering, nergens last van gehad;)

Dus je kan hem wel even laten staan op je ouders naam, zonder verzekering:)
 
Eerst was het bagger geregelt ja, maar dat hoef je nu niet te proberen. Boete voor jou ongeschorste (niet verzekerde) brommer/scooter is 220 euro. Heb ik dus ook 1 keer gehad :(
 
hallo,
zet hem op je vader of moeders naam.
en wil je er op gaan rijden of niet als je er niet op gaat rijden hoef je hem ook niet te verzekeren.
want als je nog gen 16 bent en je cetificaat nog niet hebt krijg je hem mog nie eens verzekerd.
ik ben ook nog maar 15 en ik heb al een scooter.
ik heb de scooter op mijn moeders naam gezet en hij is niet verzekerd omdat ik er tog nog niet op mag rijden.
succes;)
 
Wat je ook nog kan doen (aangezien je um op gaat knappen en er niet op mag rijden) is gelijk weer laten schorsen ;)

ben alleen niet 100% zeker of dat ook als 15jarige kan, maar ik dacht gewoon van wel

Je moet hem zelfs laten schorsen als je geen verzekering hebt. Waarom? Omdat een voertuig dat een kenteken heeft ook een verzekering hoort te hebben. Als je hem niet schorst en een controlleur van de rwd komt hier achter dan krijg je gewoon een dikke prent in je brievenbus.

Maar mocht je al goed vervoer hebben zou ik je toch aanraden om door te sparen voor je rijbewijs. Een scooter is wel leuk, alleen als je orgineel rijd is het eigenlijk gewoon niet leuk om er mee te rijden. En zeker als die maar 45 kan max. Mocht je wel wat moeilijk vervoer hebben kan een scooter een aardig tussenstap zijn naar een rijbewijs.
 
je krijgt eerst een waarschuwing dat je niet verzekerd bent;)
dan heb je tot de volgende controle de tijd om een verzekering/schorsing te regelen.
 
je krijgt eerst een waarschuwing dat je niet verzekerd bent;)
dan heb je tot de volgende controle de tijd om een verzekering/schorsing te regelen.

om dit even op te helederen :

je krijgt gewoon een attentie van de RDW , dat jouw scooter VOOR die en die datum of verzekerd moet zijn of geschorst.

na die datum krijg je gewoon automatisch een bekeuring..

en die datum staat gewoon vast , dat is elke keer een jaar verder na de eerste toelating.
 
ja ik heb laatst gezecht dat je hem niet hoefde te verzekeren maar ik laatst die brief van de RDW gekregen
dus ik ga met denk ik op mijn vaders naam laten verzekeren.
 
Back
Top