Wat kan ik doen met 15 jaar?

Arjan#18

Well-Known Member
beste Leden&Admins.
ik ben nu 15 en word binnenkort ( over 3 maanden 16)
maar ik wil nu al zo graag een mooie scooter
ik heb het geld er wel voor enzo, maar ik zit met een ander probleem
stel: ik haal morgen een scooter op, op welke naam moet ik hem dan zetten en kan ik hem dan al verzekeren?
en hoe werkt het allemaal in stappen?
ik weet wel dat je de rijbewijs pas kunt halen als je 16 bent
maar kan ik dan al niet eerder de scooter kopen en bijvoorbeeld opknappen?

MetVriendelijke groet Arjan.

Ik hoop op vele reacties van jullie!
 
Advertisement - register to remove this

Je kan nu al scooter kopen en op je eigen naam zetten. Daarvoor moet je als je nog geen rijbewijs hebt een uitreksel van je bevolkingsregister meenemen.

Als je hem eenmaal in je bezit hebt moet je hem gaan verzekeren. Als je hem niet verzekerd hebt staan dan is dat strafbaar. Zo snel mogelijk een verzekering afsluiten dus.

Ikzelf zit bij unive en het werd me allemaal super uitgelegd, service daar is echt super. Als je eventjes een belletje doet is je scooter na een half uurtje oid verzekerd. Je hoeft dan nog niet de verzekeringspapieren te hebben, dan is ie gewoon al verzekerd. Maar dat zal jouw verzekeringsagent je wel uitleggen :)

Succes :)
 
Wat je ook nog kan doen (aangezien je um op gaat knappen en er niet op mag rijden) is gelijk weer laten schorsen ;)

ben alleen niet 100% zeker of dat ook als 15jarige kan, maar ik dacht gewoon van wel
 
supper bedankt,
maar wat is eigenlijk een uitreksel van bevolkingsregister?
ja sorry ik weet het domme vraag:$ zal je me aub nog is kunnen helpen?
 
niet handig... wel verplicht :D

Je hebt het ook vaak nodig voor andere dingen.. huurcontracten, aanvraag van bepaalde toeslagen etc...

Het is meer ter controle voor de instantie die het contract met je aangaat ter bevestiging dat je ook daadwerkelijk bestaat :)
 
oke thanks,
maar het ergste is ik wil hem dan gaan tunen maar als ik hem heb laten schorsen en ik wil hem weer op de weg hebben moet ie toch eerst door een keuring?
 
en waar kan ik zon scooter laten schorsen en dan later weer opheffen?
weet je ook de prijzen hiervan?
ik dacht dat ie dan toch door een keuring moet hoor,
dus ik kan een scooter kopen en dan laten schorsen dan hellemaal tunen en dan de schorsing laten opheffen verzekering zoals hoort en dan weer de weg op (inmiddels al 16) ???
 
Je kan je scooter gewoon laten schorsen, volgens mij moet je hiervoor gewoon de verzekering bellen waar hij nu verzekerd is.

Schorsen kost inderdaad rond de 10e. Opheffen kan door weer de verzekering te bellen.
 
Je kan hem op je 15de niet op je naam zetten. Kocht mijn project scooter ook al toen ik 15 was, maar mocht hem niet op mijn naam zetten omdat ik 15 was. Weet niet of ze dat in de tussentijd hebben verandert.

En als je er toch mee gaat sleutelen moet je hem idd schorsen. Als je de schorsing niet opheft levert dat geen problemen op. Had ik ook niet gedaan, was ik vergeten :p.
 
Als je m verzekerd zal die schorsing vanzelf wel vervallen idd. maar als je hem niet verzekerd moet je hem na een jaar weer schorsen. anders moet je voorkomen en krijg je een boete van zon 300 euro (toendertijd bij een auto gehad...)
 
Als ik me niet vergis, hoef je een brommer/auto alleen maar te schorsen/ verzekeren als hij aan de openbare weg staat, of hiervanaf te zien is.

Dit weet ik 99% zeker.
 
Back
Top