Van de week een (cnc afgewerkt ) Naraku Racing V.2 vario gekocht die al een tijdje op mijn verlanglijst stond.
Deze gaat de al wat verouderde Power1 vario op mijn andere scooter vervangen icm de ( cnc afgewerkt ) Naraku racing koelvin die er al op zat.
Deze setup is afgewerkt met een Malossi special belt , Power1 koppeling en de Mezoly rechte spiebaan achterpoulie 33 mm , een Power1 cilinder met Naraku zuiger en Sito uitlaat. Ik ben benieuwd hoe dit gaat rijden als ik tijd heb om het goed af te stellen, zal wel goed komen.
De afwerking is wel super strak en de glijbus zweeft met gemak door de binnenkant van de vario even als de ramplaat en geleiders,
ik denk dat deze wel vlot zal lopen. De Naraku Vent R koppelingshuis staat ook nog de verlanglijst voor deze setup, deze heeft gaatjes rondom de buitenkant waar stof en vuil door kan ontsnappen en tevens het koppelingshuis iets af koelt , daarnaast een verstevingsring rondom wat weer wat trillingen tegen houd.
Weliswaar zou een standaard koppelingshuis al goed zijn op deze power1 50cc maar ik wil gewoon alles '' snel '' hebben in de transmissie net als mijn andere scooter.
Op die scooter merkte ik wel dat de rechte spiebaan( van aliexpress ) wel een half grammetje meer per rol kan gebruiken op mijn andere scooter met een octane 101 50cc ac + sito + 12 mm Dellorto + Malossi special belt +Malossi ventilvar + Delta clutch + Malossi koppelingshuis ( minarelli ook ) , en met de Multivar nog 1 gram per rol extra. Met een witte drukveer zit ik op die setup op de 7 gram (!) .
Met een rechte spiebaan gaat alles wat sneller op dus met een standaard cilinder moet je extra in rollen gewicht gaan heb ik geleerd nu.
Maar hij trekt op als een gek in 1 sprint naar de top , af en toe lijkt het wel een 70cc laagtoerig maar het is puur de transmissie die het veroorzaakt.
Die Malossi delta clutch heb ik al 10 jaar en minstens 25 K kilometers mee gereden op 3 scooters en de schoentjes zijn amper gesleten, zo goed maken ze ze niet meer hoorde ik laatst ( deze is van de oude maak )
De Malossi delta clutch is wel een favoriete koppeling vind ik zelf, deze kan je van laagtoerig tot hoogtoerig af stellen.
Op laagtoerig witte trekveren op de laagste stand , en de gewichten onder de schoentjes naar binnen.
Middeltoerig gele trekveren en spelen met de 3 standen, en eventueel de gewichten op stand 2 meer de richting van de schoentjes uit zodat de schoentjes in feite lichter worden dus meer toeren nodig hebben om uit te zetten.
Hoogtoerig rode trekveren en de max stand van de 3 en de gewichten op de uiterste stand naar buiten of zelfs de gewichten verwijderen.
Al met al een bijzondere koppeling waar je alle kanten mee op kunt.