Wanneer cabarateur reviseren of vervangen

Wander

Well-Known Member
Hallo mijn vraag is hoe je weet of je cabarateur toe is aan een revisie.
Krijg namelijk mijn Peugeot fox niet stationair afgesteld en hij blaast enorm .
Heel veel toeren en wil niet stationair blijven draaien .
Ik heb alle pakkingen gecontroleerd en vervangen alles lijkt goed maar hij blijft maar niet lopen .
 
Advertisement - register to remove this

Denk eerder dat je gewoon met de afstelling moet spelen. Ff met jenstationairschroef spelen, vrij precies klusje dus ff de tijd voor nemen
 
Denk eerder dat je gewoon met de afstelling moet spelen. Ff met jenstationairschroef spelen, vrij precies klusje dus ff de tijd voor nemen
En stationair afstellen bij warme motor.
Bij koude motor is je choke in werking en is het toerental hoger.
 
Ik weet niet wanneer de carb voor het laatst schoon gemaakt is maar dat kan nooit kwaad. En ik zou eerst valse lucht checken en dan pas afstellen. Is zo gedaan en kan je aardig wat moeite schelen
 
cabarateur had ik trouwens al schoongemaakt.
stationair schroef werkt ook niet heb die al helemaal in gedraaid en valt na 20 seconden gewoon weer uit .
Valselucht zou dan tussen de 2 carterhelfden moeten zitten de rest van de pakkingen zijn allemaal vervangen keeringen zijn ookal vervangen voor nieuwe .
En ik heb er een handchoke opgezet de elektrische was kapot .
Koud of warm maakt allemaal niet uit hij valt na 20 seconden het gas niet hebben aangeraakt valt gewoon uit .
 
Hoe ziet je bougie en luchtfilter er uit ?
Ziet er allemaal gewoon goed uit.
vind het zo raar.
heb zonet effe op valselucht gechecked en hij reageert er niet op.
hij blijf nu opeens wel ietsje langer stationair lopen maar hij wil meteen wegrijden en valt na een tijd gewoon weer uit .
Hij maakt ook niet echt een scooter geluid echt blazen je kan gewoon bijna niet horen dat het een 2 takt is .
En anders haal ik denk ik wel effe een revisie setje is maar 8 euro ofzo en dan is de cabarateur gewoon weer goed lijkt me ?
Post automatically merged:

Bougie gaf witte kleur met heel ietsje bruin aan maar kwa sproeier zit ik rond een 70cc dus dat is een beetje raar .
wat betreft de cabarateur ik kan bijna niks afstellen alleen hoofdsproeier .
Gasnaald heeft maar 1 stand op deze cabarateur en luchtschroef heb ik niet eens ofja zo’n driehoekje .
 
Reviseren alleen doen bij een gehele schoonmaak beurt.. En ook als er onderdelen voor te verkrijgen zijn.

Als er geen onderdelen voor te verkrijgen zijn bewaren voor donor onderdelen en zoeken naar een andere. Als je er niks mee kan in de bak smijten en een andere zoeken.
 
Heel vroeger ben ik begonnen op een brommer.
Dan moest je regelmatig de uitlaat poorten en uitlaat zelf ontkolen.
Recent was hier ook iemand met een 2takt waar uiteindelijk bleek dat de uitlaat verstopt was. Daar al naar gekeken?
 
Heel vroeger ben ik begonnen op een brommer.
Dan moest je regelmatig de uitlaat poorten en uitlaat zelf ontkolen.
Recent was hier ook iemand met een 2takt waar uiteindelijk bleek dat de uitlaat verstopt was. Daar al naar gekeken?
Uitlaat is redelijk nieuw had de vorige eigenaar er net opgezet dus is nog geen 1000 km oud
Post automatically merged:

Reviseren alleen doen bij een gehele schoonmaak beurt.. En ook als er onderdelen voor te verkrijgen zijn.

Als er geen onderdelen voor te verkrijgen zijn bewaren voor donor onderdelen en zoeken naar een andere. Als je er niks mee kan in de bak smijten en een andere zoeken.
Er is een revisie setje voor 8 euro met gasnaald die ik wel kan afstellen.
en dan is die hopelijk ook gewoon goed uiteraard maak ik de cabarateur dan weer schoon. volgensmij krijg ik er zelfs een luchtschroef bij alleen is mijn vraag hoe kun je zo driehoekige schroef die op de plek van de luchtschroef zit eruit halen ?
 
Ik ben erachter gekomen dat de vlotter niet helemaal opengaat ofzo.
Als je blaast en met de vlotter speelt blijft er best wel veel tegendruk zitten zeg maar .
Dat kan dan toch ook de vele toeren en uitvallen veroorzaken als er niet genoeg benzine in de vlotterkamer komt
 
Dat kan dan toch ook de vele toeren en uitvallen veroorzaken als er niet genoeg benzine in de vlotterkamer komt
Een arm mengsel ontsteekt sneller.
Dus de tijd tussen vonk van de bougie en de echte klap wordt korter.
Dit kun je zien als het vervroegen van je ontsteekcurve, je toerental loopt dan omhoog.

Als de toevoer van de carburateur niet genoeg doorlaat en het blokje gebruikt ietsje meer dan er toe kan stromen in de vlotterkamer, zakt het brandstofniveau in de vlotterkamer.
Gevolg, het blokje gaat steeds armer lopen, hoger in toeren en valt uiteindelijk uit.

Dus check de werking van je vlotter/vlotternaald, controleer of er geen rotzooi in het toevoerkanaaltje zit.
 
Ik heb vandaag wat getest niet alles van de revisie set paste helaas.
had er ook een andere gasnaald ingezet hij was nog steeds vrij hoogtoerig en liep Nog steeds niet mooi .
Het enige wat me opviel was de extra power wat die had .
Maar ik ga denk ik maar eens een nieuwe cabarateur aanschaffen dan is alles gewoon goed en nieuw.
is wel 1tje van dmp dus hopelijk is die goed genoeg .
Het rare blijft dat de gasnaald op en neer kon bewegen de nieuwe heb het wel goed
gemonteerd .
Dus ik ga maar een gok nemen en voor 30 euro en nieuwe cabarateur aanschaffen in de hoop dat die dan fatsoenlijk wil lopen.

benzine toevoer heb ik allemaal al gecontroleerd het enige wat over blijft is de cabarateur zelf die Mischien niet meer goed is
 
is wel 1tje van dmp dus hopelijk is die goed genoeg .

Dat is wat de meeste mensen ook zo denken.. Voor weinig geld krijg je ook een weinige carburateur.
Beter 2ehands gaan zoeken voor een originele.
 
is wel 1tje van dmp dus hopelijk is die goed genoeg .

Dat is wat de meeste mensen ook zo denken.. Voor weinig geld krijg je ook een weinige carburateur.
Beter 2ehands gaan zoeken voor een originele.
Ik weet niet of er een andere merk cabarateur is die past op de Peugeot fox.
liefst haal ik hem nieuw heb ik geen gezeik dat mensen ermee hebben lopen klote .

ik heb een gevonden die past en het is een oem standaard gurtner cabarateur.
is 40 euro dus dat is dan hopelijk de beste keuze .
 
Dan niet hier gaan zitten zeuren als je afstel problemen hebt / krijgt.
Maar die oem standaard cabarateurs zijn toch gewoon prima .
Is namaak van orgineel 1 op 1 als ik het goed begrijp.
Had ook een gezien van mezoly weet niet of die goed zijn wil gewoon een goeie cabarateur dus welke zou ik halen .
 
Je kan de goedkoopste ching chang chong carburateurs prima afstellen. Is mij altijd goed gelukt in ieder geval. Heb wel gehoord dat de sproeier maten iets af kunnen wijken, maar heb daar nooit iets van gemerkt
 
Back
Top