Scooter rijd heel slecht wanneer warm

JogR05

Member
Ik heb een Yamaha Jog R uit 2005, nu heb ik net een nieuw blok eronder gezet en wanneer ik hem start en hij koud is trekt hij als een gek weg. Maar zodra ik ff heb gereden hij dus warm is rijd ie bagger en trekt ie niet meer snel op en ligt de top ook heel laag. Verder heeft de bougie wel gewoon een mooie kleur. Soms valt ie ook uit en stottert ie wanneer die warm is bij volgas. Wat kan ik doen?
 
Advertisement - register to remove this

Volgens mij is er hier veel meer aan de hand.
In de richting van defecte ontstekingsdelen, verkeerde brandstofafstelling, valse lucht.

Maar voor het gemak gewoon eens je choke testen op de juiste manier.


En test daarna of er spanning staat op de aansluiting van je choke van je kabelboom, uiteraard met draaiende motor.
Op wisselspanning.
Top, tijd om bovenstaande na te kijken en de sproeier af te stellen.
Want met een blanco sproeier rijden gaat natuurlijk helemaal nergens over.
 
Ik heb net een rondje gereden in de buurt met de connectoren van de choke los, toen leek ie beter te rijden maar was de top 35 en ging ie toen bij volgas ook af en toe stotteren .

Setup:
Stage6 50cc snel
YAOBLUESEA 17,5mm carb
4gr rollen met std vario
Rode trekveren gele malossi drukveer met std koppeling
Tecnigas next r uitlaat
Er hoort malossi vertanding en een doppler krukas in het blok te zitten maar weet ik niet met 100%.
Sproeier weet k niet blanco sproeier die ik bij de carb kreeg zit er nog in
Updateje, heb net extra massakabel aangelegd en bougielipje ietsje naar boven gebogen, nu rijd ie beter dan ooit te voren, helaas ligt de top nogsteeds bij 48 km/u dus wou ik vragen of iemand tips daar voor heeft? Verder had ik een vraag of de bougie veel uitmaakt? Ik heb nu een BPR7HS en ik heb ook een BR7HS gehad en ik zie verschil in lipjes, maakt dat iets uit of ? En kan t zijn dat ik in hittegraad omhoog moet of?
 
Back
Top