Scooter rijd niet de maximum snelheid

FlorScoot

New Member
Kan iemand me even helpen,
Ik heb 2 weken geleden een scooter gehaald, het is een venesi malou 4 takt injectie. Deze scooter heeft volgensmij wat problemen, hij valt uit als ik stil kom te staan, hij start na 100x trappen met de kickstart (soms niet), als ik de brommer start en er met rij rijd de scooter 30-35 terwijl hij 45-50 zou moeten lopen, soms rijd hij de juiste snelheid wel, maar vanaf ik afrem en terug vol gas geef rijd hij weer te traag. Kan iemand me helpen of tips geven! Dankjewel
 
Advertisement - register to remove this

Iets klopt er niet aan het verhaal.
Je zegt, het is een injectie en tevens vertel je ons dat je hem na 100x kicken soms wel soms niet aan krijgt.

Een injectie heeft geen kickstart.
Hoe oud is deze scooter?
Wanneer is er voor het laatst een beurtje gedaan?
Zijn daarbij ook de kleppen gesteld?
Als je de vonk bekijkt van de bougie is deze dan goed of maar heel erg zwak of soms geen vonk?
Waarom moet je hem met de kickstart starten?
Accu oké?
Genoeg compressie?
Carburateur al eens schoongemaakt?
 
Iets klopt er niet aan het verhaal.
Je zegt, het is een injectie en tevens vertel je ons dat je hem na 100x kicken soms wel soms niet aan krijgt.

Een injectie heeft geen kickstart.
Hoe oud is deze scooter?
Wanneer is er voor het laatst een beurtje gedaan?
Zijn daarbij ook de kleppen gesteld?
Als je de vonk bekijkt van de bougie is deze dan goed of maar heel erg zwak of soms geen vonk?
Waarom moet je hem met de kickstart starten?
Accu oké?
Genoeg compressie?
Carburateur al eens schoongemaakt?
Er werd me verteld dat de scooter injetie is, ik heb een elektrische start en kickstart, deze scooter is van 2020, ik had de scooter overgekocht van iemand die er niet zoveel zorg voor droeg, hij heeft nooit onderhoud gehad, maar hij ziet er opzich goed uit, accu is niet zo goed meer, staat op de helft op de teller. Sorry voor men onhandigheid, maar ik heb nog nooit aan scooters gewerkt.
Post automatically merged:

Iets klopt er niet aan het verhaal.
Je zegt, het is een injectie en tevens vertel je ons dat je hem na 100x kicken soms wel soms niet aan krijgt.

Een injectie heeft geen kickstart.
Hoe oud is deze scooter?
Wanneer is er voor het laatst een beurtje gedaan?
Zijn daarbij ook de kleppen gesteld?
Als je de vonk bekijkt van de bougie is deze dan goed of maar heel erg zwak of soms geen vonk?
Waarom moet je hem met de kickstart starten?
Accu oké?
Genoeg compressie?
Carburateur al eens schoongemaakt?
Ik weet ook niet precies hoe ik de compressie en de kleppen check
 
Iets klopt er niet aan het verhaal.
Je zegt, het is een injectie en tevens vertel je ons dat je hem na 100x kicken soms wel soms niet aan krijgt.

Een injectie heeft geen kickstart.
Hoe oud is deze scooter?
Wanneer is er voor het laatst een beurtje gedaan?
Zijn daarbij ook de kleppen gesteld?
Als je de vonk bekijkt van de bougie is deze dan goed of maar heel erg zwak of soms geen vonk?
Waarom moet je hem met de kickstart starten?
Accu oké?
Genoeg compressie?
Carburateur al eens schoongemaakt?
Niet helemaal waar. Heb een aantal chinese scooters gezien (waaronder op mijn werk welke nieuw uit de showroom kwamen)met kickstart.
 
Niet helemaal waar. Heb een aantal chinese scooters gezien (waaronder op mijn werk welke nieuw uit de showroom kwamen)met kickstart.
mee eens, die krijgen gewoon het standaard carterdeksel mee.
maar goed: venesi is met de malou het zoveelste nep-merk die Zhong-neng VPA's uit china haalt.
heeft de scooter nadat je m gekocht had wel onderhoud gehad?
had ie nog voldoende olie, en loopt de motor gelijkmatig in toerental?
heeft je scooter ook het bekende klepje in je buddybak welke van origine is om bij de carburateur te komen?
zo ja, even spieken of je daar een carburateur ziet...
(of foto posten als je dr zelf niet uit komt)
vermoed vuile carburateur in dat geval en/of dicht gekoekte uitlaat.
 
Last edited:
Back
Top