Scooter rijd heel slecht wanneer warm

JogR05

Member
Ik heb een Yamaha Jog R uit 2005, nu heb ik net een nieuw blok eronder gezet en wanneer ik hem start en hij koud is trekt hij als een gek weg. Maar zodra ik ff heb gereden hij dus warm is rijd ie bagger en trekt ie niet meer snel op en ligt de top ook heel laag. Verder heeft de bougie wel gewoon een mooie kleur. Soms valt ie ook uit en stottert ie wanneer die warm is bij volgas. Wat kan ik doen?
 
Advertisement - register to remove this

Ik heb een Yamaha Jog R uit 2005, nu heb ik net een nieuw blok eronder gezet en wanneer ik hem start en hij koud is trekt hij als een gek weg. Maar zodra ik ff heb gereden hij dus warm is rijd ie bagger en trekt ie niet meer snel op en ligt de top ook heel laag. Verder heeft de bougie wel gewoon een mooie kleur. Soms valt ie ook uit en stottert ie wanneer die warm is bij volgas. Wat kan ik doen?
Te grote sproeier doe maar 4 maatjes kleiner
 
Zou je denken? Ik dacht dat ik niet aan die sproeier moest zitten aangezien de bougie gewoon een mooie kleur geeft. Maar er zit nu ook een blanco sproeier in dus weet niet welke maat
 
Meest voor de hand liggende is de choke.

Als ie warm is ff connector loshalen, dan hoef je alleen de kap voor/onder buddy eraf te halen. 1 schroef, is een witte connector met 2 draden. Makkelijkst is de draden vanaf carb te volgen tot de connector.

Loopt ie dan wel goed is er iets met de choke.
 
Meest voor de hand liggende is de choke.

Als ie warm is ff connector loshalen, dan hoef je alleen de kap voor/onder buddy eraf te halen. 1 schroef, is een witte connector met 2 draden. Makkelijkst is de draden vanaf carb te volgen tot de connector.

Loopt ie dan wel goed is er iets met de choke.
Dit ga ik even proberen, bedankt! Kan t ook zijn dat die kabels andersom zitten? Of zou die dan helemaal niet lopen?
 
loopt ie dan wel goed is er iets met de choke.
Niet je bedrading los halen !! Dan gaat de choke juist het verrijkings kanaal vrijgeven , dat kanaal wordt juist gesloten , als er stroom op de choke staat , en de was warm wordt en uitzet , en zo de naald naar beneden duwt , om het af te sluiten. Ook kun je als de choke correct werkt , als je hem test , op een accu , even meten of er spanning staat op de aansluit draden , als de motor LOOPT . Let op is wel wisselstroom.
Post automatically merged:

Om ook eenvoudig de choke te testen , is als hij koud is , op de toeren te letten , moet nu versneld stationair draaien , en na een minuut of 2/3 weer langzamer gaan lopen op normaal stationair toerental.
 
Niet je bedrading los halen !! Dan gaat de choke juist het verrijkings kanaal vrijgeven , dat kanaal wordt juist gesloten , als er stroom op de choke staat , en de was warm wordt en uitzet , en zo de naald naar beneden duwt , om het af te sluiten. Ook kun je als de choke correct werkt , als je hem test , op een accu , even meten of er spanning staat op de aansluit draden , als de motor LOOPT . Let op is wel wisselstroom.
Post automatically merged:

Om ook eenvoudig de choke te testen , is als hij koud is , op de toeren te letten , moet nu versneld stationair draaien , en na een minuut of 2/3 weer langzamer gaan lopen op normaal stationair toerental.
Maar wat doe ik dan als de choke niet goed is ? En aangezien de carb net nieuw is lijkt het me niet normaal dat die choke nu al kapot is toch?
 
Niet je bedrading los halen !! Dan gaat de choke juist het verrijkings kanaal vrijgeven , dat kanaal wordt juist gesloten , als er stroom op de choke staat , en de was warm wordt en uitzet , en zo de naald naar beneden duwt , om het af te sluiten. Ook kun je als de choke correct werkt , als je hem test , op een accu , even meten of er spanning staat op de aansluit draden , als de motor LOOPT . Let op is wel wisselstroom.
Post automatically merged:

Om ook eenvoudig de choke te testen , is als hij koud is , op de toeren te letten , moet nu versneld stationair draaien , en na een minuut of 2/3 weer langzamer gaan lopen op normaal stationair toerental.
En is het perse een probleem te testen met stekkertje los? Zie meer mensen het doen..
 
Maar wat doe ik dan als de choke niet goed is ?
Ik zeg , dat he een mogelijkheid is dat hij stuk is , of dat er geen spanning op komt , omdat je het alleen als hij warm is hebt.
Als hij stuk is , wat ook KAN met nieuwe spullen , zou ik hem vervangen , anders als er geen spanning op komt , dit nameten en oplossen.
En is het perse een probleem te testen met stekkertje los?
Is voor mij geen probleem , maar je choke testen , en bedrading meten , of dat het euvel is , is minder werk als je carb eronderuit en met sproeiers proberen.
 
Ik zeg , dat he een mogelijkheid is dat hij stuk is , of dat er geen spanning op komt , omdat je het alleen als hij warm is hebt.
Als hij stuk is , wat ook KAN met nieuwe spullen , zou ik hem vervangen , anders als er geen spanning op komt , dit nameten en oplossen.

Is voor mij geen probleem , maar je choke testen , en bedrading meten , of dat het euvel is , is minder werk als je carb eronderuit en met sproeiers proberen.
Dus jij zegt nu sproeiers testen zou jij doen
 
Nee dat zeg ik niet , ik zou eerst de choke en bedrading testen , ik denk namelijk , aangenomen dat dat het is , en je laat het zo , en gaat de sproeier aanpassen , op je te rijke mengsel , dat als het kouder wordt , je start problemen kan krijgen . Maar ik DENK dat de choke , ook èèn van de oorzaken kan zijn , daar kom je achter met het uit te sluiten.
 
Nee dat zeg ik niet , ik zou eerst de choke en bedrading testen , ik denk namelijk , aangenomen dat dat het is , en je laat het zo , en gaat de sproeier aanpassen , op je te rijke mengsel , dat als het kouder wordt , je start problemen kan krijgen . Maar ik DENK dat de choke , ook èèn van de oorzaken kan zijn , daar kom je achter met het uit te sluiten.
Heb net weer ff rondje getest met luchtfilterbegrenzer deruit, nu stottert ie gw bij volgas aan het begin trekt ie wel beetje mr echt bij 20km/u ofzo stottert ie al en gaat ie niet harder
 
Je scooter gaat echt niet 20 kmh per uur door een niet goed functionerende choke. Tenzij de normale topsnelheid 25 kmh is.

Maak eens een fatsoenlijke post.
Ik heb een Yamaha Jog R uit 2005, nu heb ik net een nieuw blok eronder gezet en wanneer ik hem start en hij koud is trekt hij als een gek weg. Maar zodra ik ff heb gereden hij dus warm is rijd ie bagger en trekt ie niet meer snel op en ligt de top ook heel laag. Verder heeft de bougie wel gewoon een mooie kleur. Soms valt ie ook uit en stottert ie wanneer die warm is bij volgas. Wat kan ik doen?

Setup?
Complete afstelling?

- Wat is 'ff heb gereden'?
- Wat is 'top ook heel laag'? Wat is de top bij koude motor normaal dan?
- Bougiekleur met de prestaties betekent niks.
- Uitvallen moet een sproeier wel heel veel te groot voor zijn.

Volgens mij is er hier veel meer aan de hand.
In de richting van defecte ontstekingsdelen, verkeerde brandstofafstelling, valse lucht.

Maar voor het gemak gewoon eens je choke testen op de juiste manier.


En test daarna of er spanning staat op de aansluiting van je choke van je kabelboom, uiteraard met draaiende motor.
Op wisselspanning.
 
Je scooter gaat echt niet 20 kmh per uur door een niet goed functionerende choke. Tenzij de normale topsnelheid 25 kmh is.

Maak eens een fatsoenlijke post.


Setup?
Complete afstelling?

- Wat is 'ff heb gereden'?
- Wat is 'top ook heel laag'? Wat is de top bij koude motor normaal dan?
- Bougiekleur met de prestaties betekent niks.
- Uitvallen moet een sproeier wel heel veel te groot voor zijn.

Volgens mij is er hier veel meer aan de hand.
In de richting van defecte ontstekingsdelen, verkeerde brandstofafstelling, valse lucht.

Maar voor het gemak gewoon eens je choke testen op de juiste manier.


En test daarna of er spanning staat op de aansluiting van je choke van je kabelboom, uiteraard met draaiende motor.
Op wisselspanning.
Ik heb net een rondje gereden in de buurt met de connectoren van de choke los, toen leek ie beter te rijden maar was de top 35 en ging ie toen bij volgas ook af en toe stotteren .

Setup:
Stage6 50cc snel
YAOBLUESEA 17,5mm carb
4gr rollen met std vario
Rode trekveren gele malossi drukveer met std koppeling
Tecnigas next r uitlaat
Er hoort malossi vertanding en een doppler krukas in het blok te zitten maar weet ik niet met 100%.
Sproeier weet k niet blanco sproeier die ik bij de carb kreeg zit er nog in
 
Back
Top